borstvoeding vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hope85, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag over koemelkallergie en borstvoeding.

Mijn man heeft als baby koemelkallergie gehad en ik heb begrepen dat ons kindje 25% kans heeft dit ook te krijgen. Daarom heb ik bij onze eerste borstvoeding gegeven om de kans hierop zo klein mogelijk te maken. De borstvoeding ge en ging super goed en hij heeft geen koemelkallergie gekregen.
    nu ben ik zwanger van onze tweede en zou gevoelsmatig het liefste flesvoeding geven omdat dit mij stukken makkelijker lijkt omdat we er al één hebben rond lopen en ik ook niet alle nachten voor mn rekening hoef te nemen. Het lijkt me voor mezelf een stuk relaxter. Maar ik voel me ook verplicht door de koemelkallergiekans van de kleine.

Mijn vraag is eigenlijk... als ik toch besluit borstvoeding te geven maar dan puur voor de eerste twee weken bijvoorbeeld en daarna afbouw... verklein ik daardoor de kans op koemelkallergie of heeft hij/zij zodra ik stop weer even veel kans het te krijgen?
    En wordt het juist geen heel getob om het maar twee weken te geven. Is de kleine net gewend aan borstvoeding moet het alweer over op de fles en de stuwing schijnt dan ook erger te zijn?

Kortom ik weet even niet meer wat te doen.

Sorry voor mijn lange verhaal. Hopelijk heeft u dat advies of informatie voor mij.

Groeten hope

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hope85,

ik snap je vraag goed hoor. Ik denk dat 2 weken BV geven heel lastig is, zeker als het goed loopt. Je moet dan toch ook weer afbouwen en daar ben je ook weer 2 weken mee bezig. Wil je hem optimaal beschermen, dan zul je langer BV moeten geven, maar ik ben wel van mening dat alle beetjes helpen. Als je toch voor kunstvoeding kiest, adviseer ik je wel om hypo-allergene melk te geven (die is wel een stukje duurder).
    Je zult moeten doen wat goed voelt en de voors en tegens tegen elkaar afwegen en het goed met je partner en eventueel een lactatiekundige doornemen. Die laatste heeft er meer verstand van als ik en kan je wellicht meer helpen in je keuze.

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina