Hoi allemaal, Wij mogen op zich niet klagen want ons zoontje slaapt al vanaf een week of 6 de nachten door maar is vaak wel lang wakker aan het eind van de dag. Vinden jullie dat ook en hoe moet ik dat dan aanpakken als hij niet wilt slapen? S' avonds en s'ochtends als ik hem in bed leg slaapt hij zo zonder problemen maar s'middags pfff. Zou het komen omdat hij gewoon al veel slaap haalt uit de nacht en ochtend? Zo zag de dag er vandaag uit: slapen van 22.00 uur tot vanochtend 6 uur slapen van 6.30 tot 10.15 slapen van 12.00 uur tot 13.00 slapen van 15.30 tot 16.30 slapen van 19.00 tot 19.25 (erg kort dus) vanaf die tijd al wakker.......en waarschijnlijk tot vanavond laatste fles 21.30 slaapt hij nou heel weinig voor baby van 10 weken? Graag jullie advies. Toch op een gegeven moment in bed leggen? Huilen of niet
Ik vind het niet weinig hoor. Als hij vrolijk wakker is, dan is het nou eenmaal zo. Je kunt hem niet dwingen om te slapen als hij dat niet wil.
lekker hoor dat je zoontje al doorslaapt...! ik vind idd dat je zoontje niet heel veel slaapt , ook niet heel weinig ofzo hoor; bij mijn zoontje wast t veeeeel erger (die sliep soms 2 a 3 uurtjes overdag)...misschien dat dat in ieder geval gerust stelt..t kan in ieder geval geen kwaad ofzo; later is hij wel meer en met regelmaat erin gaan slapen dus t komt goed maar ik vind dat je zoontje best wel lang wakker is vanaf 19-00 (die 20 minuutjes tellen niet echt mee) mijn dochtertje van 6 weken oud; drinkt om de 3 a 4 uur en is dan meestal een uurtje na het starten van het drinken wakker...1x op de dag 2 uurtjes...ter vergelijking...(maar dit was tot vorige week ook anders hoor; toen sliep ze ook maar paar uurtjes per dag, maar na toepassen van RRR van Ria Blom is dit veranderd, en slaapt ze heerlijk). Kan het niet zo zijn dat hij ' s avonds zo lang wakker is omdat hij dan al eigenlijk oververmoeid is...
Het lijkt wel of zijn nacht duurt van 22.00 tot 10.00 (na zijn ochtendvoeding slaapt hij nog vrij lang door). De babynacht duurt volgens een aantal boekjes van 19.00 tot 07.00. Maar misschien verandert dit als zijn voeding van 21.30 komt te vervallen en zijn laatste voeding rond 19.00 uur is. Ik maakte mijn meisje nooit wakker voor een voeding, dus zijn werd altijd om 01.00 wakker voor de avondvoeding (tja niet heel lekker voor mij, maar zo kon ze zelf bepalen hoe haar nacht eruit zag), en om 07.00 uur voor de ochtendvoeding. Op een gegeven moment liet ze die van 01.00 vallen en wou ze om 06.00 drinken. Eigenlijk als ik haar slaapritme volgde dan viel ze rond 20.00 uur in een lange slaap die ik niet onderbrak, zoals ik al schreef, dus misschien dat ze daarom al vanaf het begin het 19.00-07.00 principe (ongeveer) aanhoudt...?
Mijn zoontje is 11 weken en onze dag zag er zo uit 20.00 (gisteravond)-7.00 slapen 7.30-10.00 slapen 11.30-13.00 slapen 14.30-15.30 slapen 17.00-18.00 slapen en nu slaapt hij sinds een kwartier ongeveer, hoewel hij er om kwart voor 8 al in lag. Het was vandaag wel een beetje rommelig dagje met zijn slaapjes, maar in totaal heeft hij de afgelopen 24 uur dus ongeveer 17 uur geslapen. Meestal kom ik wel aan dat aantal uren, alleen dan zitten er meestal wat meer lange slaapjes en langere wakkere perioden in. En deze slaapt dus ook eigenlijk van 20.00-10.00, met 1 keer wakker worden voor een vroege ochtendvoeding.
Blijft lastig. Half uur geleden in bed gelegd en hij was gelijk vertrokken. Hoop dat hij morgen wat beter gaat slapen en vooral wat meer verspreidt.