Wanneer baby mee onder de douche

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jubbos, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Mijn vriend vroeg net wanneer je eigenlijk met een babytje onder de douche kan, Julian is morgen 2 weken oud en het lijkt mij nog te vroeg of maakt het niet uit?
    Wanneer ging bij jullie de kleine mee onder de douche?

Groetjes,

Marlous

2. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    2 dagen na de geboorte.

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

De 2e week ging ze met papa mee onder de douche.
    Wel even oppassen dat de (harde) straal niet recht op het hoofdje komt, en dat het niet te warm is.

4. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Wij gingen ook gelijk met Mila onder de douche, het schijnt zo te zijn dat ze dan geen vrees voor de straal ontwikkelen! Mila vind het echt helemaal geweldig onder de douche!

Veel plezier met douchen!

Liefs

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof dat mijn zoontje met 1 week mee ging onder douche.. het is geweldig.. ze vouwen zichzelf weer helemaal op net zoals in de buik

6. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Roos ging met papa na een week of 3 mee onder de douche

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik mocht 2 dagen na de geboorte al onder de douche met Jess van de kraamhulp :)

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess is geloof ik in de 2e week met papa onder de douche geweest.
    We wassen haar trouwens niet met zeep omdat ik bang ben dat ze dan te glad word.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ze mogen inderdaad al heeeel kort na de geboorte onder de douche

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook de 2e dag met Milan onder de douche gegaan (papa durft niet ;)). Idd even op de temperatuur letten, en zorgen dat er geen te harde straal op 't hoofdje komt. Maar als je straal niet hard is, mogen ze ook gelijk al water op hun hoofdje enzo. Milan vindt 't nog steeds geweldig om mee te douchen!

Veel plezier alvast! :)

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

we hebben het gedaan!! Vriendje vond het wel onwennig. Hij heeft Julian vastgehouden en ik heb de douchestraal op de kleine gehouden, hij ontspande net zo zoals hij doet in zijn badje.
    Volgende keer ga ik de uitdaging aan!

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Mamalous:wat leuk dat jullie kleintje het zo lekker vond! Nu nog gezellig samen met mama douchen:D

Mijn man is de 4e dag al met Nathan onder de douche geweest. Hij vond het heerlijk en nog steeds trouwens..

13. est

est Actief lid

Nov 22, 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    #13 est, Jun 9, 2009
    Last edited: Jun 9, 2009
    Een van ons wast Tjeerd op het aankleedkussen en draagt m dan naar de douche waar de ander al onder staat. Dan even de douchekop op m zetten en dan kan hij zonder geglibber aan degene onder de douche gegeven worden. Werkt super voor ons.

Hier na een week samen onder de douche, had eerder geweest als hij eerder thuis zou zijn geweest.. Veel plezier, het is echt heerlijk. Tjeerd geniet er overduidelijk van en wij ook. Binnenkort gaan we het grote bad uitproberen :)

Edit: fijn dat het zo leuk was!

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Ik heb het de laatste dag dat de kraamhulp er was gedaan. En hij vond en vind het nog steeds heerlijk

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wij zijn ook na een week al onder de douche gegaan. Wij hebben een verstebare douchekop en die had ik zo gezet dat de straal niet hard is. En goed checken voor de temperatuur, die kan afwijken van wat je thermostaatkraan aan geeft hoor!

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor! hoe vroeger je ermee begint hoe eerder ze eraan wennen. Ik weet niet precies wanneer ik met haar onder de douche ging maar als ik wilde had ik het de eerste dag al gedaan hoor. De kraamzorg bood het zelf aan alleen ik wilde nog even wachten

17. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Wij hebben het ook meteen al gedaan (paar dagen na geboorte). Even de onderkant inzepen met een washandje en dan gewoon afspoelen onder de douche. Hij ontspant helemaal als je het water over z'n hoofdje laat lopen.

18. Hier ook heel vroeg dacht iets van 5 dagen na de geboorte samen met mij

19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    In week 2 ofzo geloof ik. Meisje hier vind douche ook helemaal leuk

20. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    hier ook 1 week na geboorte op advies van kraamverzorgster, en wij vonden het beide heel fijn om samen met ons kleintje te douchen.

nu is ze bijna 2 en vind ze douchen verschrikkelijk en gaat liever in bad maar zodra de haren gewassen moeten worden dan is het een klein drama. (gaat wel steeds beter)

Dus of het helpt bij de gewenning aan de straal, ik weet het niet.

Ik weet wel dat ik spijt had van het badje wat we gekocht hadden, 3x gebruikt in totaal.

nu ben ik weer zwanger en denk er zelfs over om het badje niet meer tevoorschijn te halen

Share This Page