wil maar 1 borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jalou, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Dit is de tweede keer dat ik bv geef en het gaat hartstikke goed. Ondanks dat het een geplande ks was is mijn productie direct goed op gang gekomen en heeft mijn zoon van het begin af aan goed gedronken. Ik ben nu ook zekerder en ik weet dat hij genoeg binnen krijgt.

Omdat mijn productie in de eerste dagen zo groot was, adviseerde de kraamverzorgster en de lactatievpk om hem maar steeds 1 borst aan te bieden om er in ieder geval voor te zorgen dat die borst goed werd leeggedronken.

Nu zou ik graag zien dat hij de tweede borst gaat pakken. Vooral 's avonds en 's nachts wil hij tot nu toe om het uur drinken. Hij is nu ruim twee weken en het gaat een beetje opbreken. Hij drinkt dus goed, maar hij zou m.i. per keer iets meer mogen drinken om de tijd naar de volgende voeding te overbruggen en wat langer te maken. Vaak verschoon ik hem nu na 1 borst te hebben gegeven maar hij houdt daarna stug zijn lipjes op elkaar.

Wil ik op dit moment te veel en moet ik gewoon wat geduld op brengen? Of moet hij op dit moment wel wat meer gaan drinken en wat meer tijd tussen de voedingen laten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je borstvoeding weer goed op gang is gekomen!
    Tja, ik snap dat je het fijn zou vinden als hij minder vaak zou komen, maar dit is wel een normaal ritme voor baby's. Op deze leeftijd kunnen ze gerust 12-16 keer per dag aan de borst drinken. Je mag zeker de tweede borst aanbieden, zoals je nu doet, maar als hij weigert dan zit er niks anders op dan het te accepteren. Als je nu tijd gaat rekken tussen 2 voedingen is dat funest voor je productie, dus ik zou toch proberen zijn ritme te blijven volgen en geduld te hebben.
    Probeer verder zoveel mogelijk rust voor jezelf te creëren zodat je het vol kunt houden. Slaap zoveel mogelijk en als iemand hulp aanbiedt voor boodschappen, koken of huishouden, neem die hulp dan aan!
    Succes en bij meer vragen horen we het graag weer.

Mirjam

Deel Deze Pagina