Hallo, ik heb een aantal vragen over het invriezen van moedermelk. Ik wil gaan beginnen met het opbouwen van een vooraadje. 1. Mag ik het melk direct na het kolven invriezen? Dus als het nog warm is? Of moet het eerst in koelkast? 2. Als het al bijvoorbeeld al drie dagen in de koelkast heeft gestaan mag je het dan nog invriezen? 3. Wat zijn handige porties? Hij krijgt nu nog maar 1 flesje per dag en dan krijgt hij vaak 130 ml. Maar ik weet dus niet hoe veel hij overdag binnen krijgt. 4. Hoelang mag ontdooide melk in de koelkast bewaard blijven? 5. Mag je ontdooide melk wat al een keer verwarmd is nog een keer verwarmen? Alvast bedankt voor het advies! Ik heb sowieso heel veel aan dit forum gehad! Echt top want borstvoeding geven kan je soms heel onzeker maken en dan is het fijn om dag en nacht je vragen te kunnen stellen. Groeten Aafke
Hoi. 1) Je mag het direct invriezen 2) Het mag wel, maar liever binnen 24 uur invriezen. 3) Vries verschillende porties in, van bijvoorbeeld 50 en 100 ml. 4) 24 uur, mits in de koelkast ontdooien. 5) Nee, moedermelk mag je 1x verwarmen en is dan 1 uur houdbaar. Heel graag gedaan en heb je meer vragen, dan horen wij het graag. Groetjes Saskia