geen stuwing nieuwe baby na lang voeden vorige kind??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mavi derya, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik vraag me wat af.. ik ben 6 dagen geleden bevallen van een dochter. Ik geef bv. Normaal heb je stuwing zeker in de kraamweek. Maar ik heb nergens last van. Mijn kraamverzorgende vind het maar heel raar, maar volgens mij weet ze niet zoveel van bv.

Ik heb mij middelste 2.5 jaar bv gegeven en we zijn pas in februari dit jaar gestopt. Zou het daardoor kunnen komen?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb hier weleens wat over gelezen, net als dat sommige vrouwen bij een tweede (of latere kindjes) niet meer lekken in bed. Je zou eens kunnen bellen met een lactatiekundige, vaak rekenen die niets voor zulke korte vraagjes.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Of bel eens met VBN of LLL
    Gefeliciteerd met je kleintje!

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik had bij de tweede net zo veel stuwing als bij de eerste, misschien wel meer omdat hij meteen wat meer dronk dan mijn dochter.
    Er zat bij mij ongeveer een jaar tussen het stoppen bij de eerste en beginnen bij de tweede.

Maar als je kleine goed groeit zou ik zegggen: niet druk om maken , maar gebieten, heerlijk toch als je geen stuwing hebt?

5. penseel

penseel Niet meer actief

Hier was het juist andersom.

Bij mijn eerste geen stuwing gehad maar ik vermoed gewoon dat door dat ik al bv had met 7 maanden zwangerschap dat het niet nodig was om op gang te komen. Het was er al. Dit is in jouw geval niet echt anders je borsten stonden nog in standje voeden en je hebt allang bv gegeven ze weten wat ze moeten doen.??

Bij mijn jongste zondag bevallen dinsdag waren ze zo groot als meloenen. Kreeg ook koorts na het afkolven zakte zo wel de koorts als de stuwing zelfs na ik gestopt was met voeden ben heb ik nog vrij lang last gehad van lekkende borsten. En zelfd nu nog steeds na vijf jaar in een borst.

Heel verhaal maar mijn verklaring is als niet bv kundige dat je borsten al klaar zijn of waren.Je lichaam pakte het meteen op.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou even met VBN of LLL bellen.
    Hier anders hoor. Ik voedde oudste nog toen jongste kwam (hij dronk nog 4 uur voor zusje geboren was), en had op dag 5 MEGAstuwing. Zoveel dat oudste het ook niet weggedronken kreeg en ik in 1 keer ruim 750cc kolfde :(

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik was inderdaad benieuwd mijn borsten zijn duidelijk gegroeid en mijn dochter is alleen om de tweede dag afgevallen en sinds de derde dag komt ze 50 tot 60 gram per dag aan..

Maar ik vond het zo vreemd bij de tweede wel onwijze stuwing gehad.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Mijn eerste gedachte was: is de bv wel goed op gang, maar gezien dat ze weer aankomt lijkt me dat wel :) Ik kreeg nl pas stuwing op dag 7 of 8 nu bij de derde, maar de bv kwam ook heel slecht op gang. Wel was de stuwing minder pijnlijk dan bij de eerste en had ik smorgens ook geen zwembad in bed ;)

9. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik heb bij mijn eerste al geen stuwing gehad, ook nooit lekkage gehad, de kraamhulp vond dat heel vreemd en twijfelde aan mijn productie. Maar zoon groeide goed en inmiddels geef ik dik 7 maanden bv. Wel zonde van de zoogcompressen, die liggen nog ongebruikt in de kast

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier bij de tweede ook geen stuwing, maar ik geef haar deze maand 6 maanden borstvoeding. Dus het is gewoon goedgekomen.

Lekken in bed heb ik in het jaar dat ik nu in totaal gevoed heb 3 keer meegemaakt.

Het hoeft allemaal niks te zeggen. Succes en geniet van je kindje!

11. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Hier bij de eerste ook megastuwing. Wist niet wat me overkwam. Bij de tweede beetje stuwing en bij de derde helemaal niet. Lekken deed ik bij alle drie wel. Maar ook bij nummer één het meest.
    Geen idee waar dat aan lag.
    Eerste en laatste dochter hebben beide 1 jaar BV gehad. De tweede 8 weken. Ook zat er tussen de tweede en de derde 71/2 jaar.

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb bij zoontje ook nauwelijks stuwing gehad, alleen heel licht, en hij is nu bijna 5 mnd en krijgt nog steeds bv, loopt prima!
    Geen idee hoe het kan, bij mij vond de kraamhulp het ook wat gek, maar goed, geloof niet dat ik die stuwing enorm heb gemist :p.

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Heel herkenbaar! Ik heb bij m'n eerste drie kinderen megastuwing gehad, erg pijnlijk en compleet met koorts, verschrikkelijk. En dat zeker twee dagen.
    Maar m'n derde kind heb ik anderhalf jaar gevoed en ik was pas vier maanden hiermee gestopt toen m'n vierde geboren werd. Ik heb maar 1 avond last van stuwing gehad en ook minder heftig dan ik het eerder had

Deel Deze Pagina