Dreumes 20 maanden klaarwakker snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lacer, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

we zitten met een probleem. Ons zoontje van 20 maanden is nu voor de 3e keer in nog geen week tijd vanaf dit tijdstip klaarwakker. Het begint eerst met mopperen, dat word na ong 30 minuten huilen, maar dan ook echt huilen.

aangezien ons dochtertje (5 maanden) ook een hele slechte slaper is hadden we laatst een slaapcoach ingeschakeld. Na veel tijd, zweet en letterlijk tranen erin gestopt te hebben slaapt zij nu eindelijk goed door! Nu komt van het ene probleem het ander.

Als we ons zoontje zo lang laten huilen dan word zij ook wakker en is zij ook heel lastig weer in slaap te krijgen, zelfs na een eventuele nachtfles dus te lang laten huilen zorgt hier echt voor problemen.

de eerste keer dat mijn zoontje dit had begon het vanaf 4:00. We lieten hem eventjes huilen (5min max) gingen naar hem toe, gaven hem zijn speen en knuffel en liepen dan weer weg. Dit heb ik tot 7:00 uur volgehouden en daarna heb ik hem uit bed gehaald om de dag te beginnen. Ik had hem ook niet in de ochtend laten slapen, nee gewoon de normale tijden aangehouden.

eergisteren hetzelfde probleem. Vanaf 2:30 klaarwakker. Wederom hetzelfde gedaan tot 4:30 en toen gaven we het op aangezien we allebei diezelfde dag de hele dag moesten werken. Ik nam hem in bed en hij was heel rustig wat ik overigens ook niet van hem gewend ben als hij bij ons in bed gelegd word. (Vroeger wel eens gedaan, zie 3 tot 4 keer maar dan hebben we het echt over meer als een half jaar geleden)
    Uiteindelijk hadden we beiden nog een uurtje geslapen.

en nu lijkt het hele riedeltje weer te beginnen. Ik ben geneigd om hem na een bepaalde periode toch maar weer in bed te nemen. Hij is nu alweer sinds 3:20 wakker en ik zit rechtop in bed om wederom zijn reactie af te wachten. Man en ik wisselen elkaar trouwens af maar alsnog sloopt het je.

het inslapen gaat prima s’avonds en overdag slaapt hij 1 tot max 1,5 uur en heel af en toe 2 uur. Langer dan 2 uur slaapt hij niet overdag. Middagslaap begint om 12:00 en tussen 18:15/19:00 gaat hij naar bed.

help! Wat te doen? Dochtertje heeft trouwens een white noise apparaatje op haar kamer die aanstaat, op volledige volume. Kunnen jullie nagaan hoe hard hij dus kan gaan huilen..

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Voordat je hem zo laat huilen, heb je honger en pijn uitgesloten?
    Doorkomende kiezen doen bijv heel pijn. Heb je al paracetamol geprobeerd?

Het speelt pas een week, neem hem alsjeblieft gewoon bij je. Hij heeft jullie nodig.

liset22 en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Lekker in je bed nemen. Bij nummer 1 en 2 had ik veel idealen, bij nummer 3 heb ik ze allemaal overboord gegooid, elk half uurtje slaap dat we kregen was waardevol, dan maar tussenin.
    De vierde slaapt ook af een toe bij ons, ik vind het best, als ik maar kan slapen. Zij went daar wel snel aan dus na 2 nachten bij ons gaat ze haar eigen bed weer in en laat ik haar huilen, Maargoed, ik heb geen jongere kinderen die wakker worden natuurlijk en de rest slaapt aan de andere kant van het huis dus hebben er sowieso geen last van. Maar zo wel dan zou ik haar metcampingbed in de woonkamer zetten en zelf de bank nemen voor een nachtje, dan heeft niemand er last van en lukt het daarna weer in eigen bed

4. Chechi

Chechi Niet meer actief

Heel normaal op deze leeftijd. Mijn zoontje heeft onlangs precies hetzelfde gehad. We zijn er nu sinds deze week POEF uit. Het heeft ongeveer 6 weken geduurd. Waarschijnlijk een groeispurt of taalontwikkeling die momenteel meespeelt. Hij kan namelijk opeens heel goed praten. Ik zou vooral niks veranderen aan je ritueel en patroon, (niet opeens de fles gaan geven of uit bed halen) want dan houd je het nachtelijk waken in stand, zelfs als de fase voorbij is. Deze leeftijd gaat gepaard met een enorme cognitieve ontwikkeling.

Verder natuurlijk altijd even uitsluiten of er niks medisch speelt.

Oja en qua ritme overdag: hoe slaapt hij overdag en hoe lang is hij wakker? Nachtelijk waken kan veroorzaakt worden door te weinig slaap overdag. Op deze leeftijd is het ideale ritme 5-5 (na opstaan 5 uur wakker, dan een dutje en daarna weer 5 uur wakker). Als je een van deze tijden oprekt, dan gaan ze vaak slechter slapen. Dit heb ik niet zelf verzonnen. Ik ben een soort slaapcoach 'light' in mijn werk en heb veel contact met slaapcoaches :)

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Die periode bedacht mn dochter dat middagslaapjes optioneel waren. Rond 15:00/16:00 had mama daar duidelijk een andere gedachte bij...pffff

Wij hebben al heel vroeg een nijntje lampje gegeven (bol.com miffy zoeken, is iets van 19,-) in de vorm van een konijn, geen bodemplaatje er onder. Die had ze dan altijd bij zich, terrorproof en kon ze prima bedienen. Dat scheelde een berg dat "zelluf doen".

Iets later kochten we Zazu de pinguin erbij, een slaap wekker op basis van kleur. Ze snapte vrij vlot de bedoeling ervan.

Vanaf kerst 2019 tot ik denk 1-2 maanden geleden zijn we aan t vechten geweest met een slaapstoornis die begon met dr medicatie (flixotide). Oktober 2020 hadden we EINDELIJK 5 nachten in een hele maand dat t rustig was (als in 1-2x per nacht ff wakker). Pas deze laatste maanden hebben we ongestoorde nachten met redelijke zekerheid. Eigenlijk sinds ik een deurmelder op haar kamerdeur heb geplakt en elke keer dat ze de deur open deed mn telefoon ging piepen en ik dr weer linea recta dr bed in deed.

Ze is met mij NOOIT naar beneden gehaald, enkel voor vuurwerk te komen kijken. Als er ook maar iets te "winnen" valt is dat olie op t vuur hier dan blijf je bezig. Met moeilijke periodes dat het echt gekkenwerk werd, lang niet altijd verklaarbaar. Sleepte ik gewoon een matras, kussen en deken haar kamer in. Dan maar zo. Maar ze heeft t lang volgehouden om dagelijks op intervalbasis tussen 01:30 en 06:30 naast je bed te staan en wat nog niet meer, als t maar uit haar bed was...

Wij wisselden de nachten af, dus niet om en om er naar toe. De ene de ene nacht, de ander de volgende. Wij slapen ook bewust NIET naast elkaar anders werd t helemaal niet vol te houden (man snurkt als een malle).

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Dat deed onze knul ook. Het is een heel actief knuffeltje dat heel weinig slaap nodig heeft. Hij was meerdere keren in de week snachts wakker meestal tussen de 1 en 2 uur per nacht. Vervolgens was hij ergens rond 5 uur of 6 uur wakker afhankelijk of hij lang wakker lag.

Toen hij naar de peuterspeelzaal ging sliep hij weer iets beter. Nou ja tot er weer iets van een sprong kwam dan was het drama.

Echt doorslapen kwam pas vanaf 4 omdat hij nog meer lichamelijk en geestelijk moe was.

Inmiddels een grote knul die af en toe midden in de nacht wakker ligt alleen zonder dat je tig keer uit bed moet. Oja het vroeg wakker is nog steeds.:roflmao:

Deel Deze Pagina