Ja, zeg dat! Ik weet er alles van... hahahaha . Komt allemaal wel goed hoor.... lekker op je gevoel vertrouwen!
Ik vind het idee van Fem heel goed! Gewoon proberen! De eerste tijd kijkt niemand je raar aan als je lekker de tijd neemt met je kindje en dat je je terugtrekt voor de voeding. Als het je echt niet bevalt heeft je kindje toch een paar dagen of een paar weken borstvoeding gehad en dat is al een heel goede start!
Het is een moeilijke keuze. Zeker gezien jou verleden. Denk er rustig over na, ga eens naar een bv bijeenkomst en lees je wat in. Je hoeft nu nl nog geen keuze te maken. Wat je ook kiest, doe het vanuit je hart en niet omdat men zegt dat......... Ik zelf hebt voor bv gekozen. Bij alle drie de kids geen problemen gehad. Aanleggen ging gelijk prima, geen kloven of ontstekingen alleen wat dipjes soms. Het is makkelijk, op tempratuur en heel goed voor je kindje. Soms ook lastig, als je werkt moet je kolven, als je weg wilt moet je kolven. Ach ik heb het voor lief genomen. Heel veel succes met je keuze.
Ik wilde BV gaan geven, maar na een moeilijke start heb ik zo'n 2 weken fulltime gekolft, en daarna tot 8 weken afgebouwd naar volledige FV. C is vanaf dag 3 bijgevoed met kunstmelk. Ik had nog niet genoeg melk, C kreeg het er zelf ook niet uit. Maar hij moest drinken, want hij zag geel en droogde uit. Dus bijgevoed, en zoveel mogelijk aangevuld met gekolfde melk. Hij heeft uiteindelijk nooit de borst gepakt, en fulltime kolven en voeden was gewoon teveel gedoe.. Inmiddels had hij toch al FV gehad, en daar reageerde hij goed op. bijkomend voordeel: mijn vriend en ik deden elk 1 nachtflesje, met BV is mams altijd de pineut. mijn vriend genoot ook echt van het voeden.
Kijk eens, er was al eens een topic over, ik heb het even voor je opgezocht: borstvoeding of flesvoeding? Over het maken van je keuze, dat is lastig en de uiteindelijke keuze moet je zelf (samen met je man/vriend) maken. Ik zou zeker niet met borstvoeding beginnen omdat iedereen altijd zegt dat het het beste is voor je kindje, (volgens mij is mijn praatje niet echt Pro-bv ). Als je het zelf echt helemaal niet ziet zitten, dan zou ik het dus gewoon niet doen en flesvoeding gaan geven. Maar als je denkt, Ja, borstvoeding dat wil ik! of denkt Ja, borstvoeding dat zou ik willen proberen. Dan zou ik er dus echt 100% voor gaan! En niet zomaar opgeven! Hier was het niet zo, dat ik de keuze voor borstvoeding heb gemaakt omdat "het een oergevoel was" "het mijn moeder instinkt was" "het het 'beste' is voor mijn kindjes", nee, ik ben met borstvoeding begonnen omdat ik het wilde proberen. En als het dan niet lukte kon ik altijd nog over op flesvoeding. Want ja, als je nu eenmaal na de bevalling met flesvoeding begint, dan kan je niet later denken, zou ik nu borstvoeding gaan proberen. Nee, die kans om met borstvoeding te starten krijg je eigenlijk maar 1 keer. Maar vooruit, als ik jou was zou ik dus gewoon borstvoeding gaan proberen! De tips over naar een cursus/bijeenkomst te gaan, vind ik echt super goed! Ik ben er niet heen geweest, en heb later weleens het idee gehad dat ik daar wel iets van op had kunnen steken! Succes met het maken van je keuze!
Ik heb gekozen voor fv en er geen moment spijt van gehad. Tja en wat betreft die 101 redenen om wel voor bv te kiezen, het is allemaal zou minder kans op kunnen hebben. Zo staat er b.v. Daarbij moet ik helaas melden dat ik toch het levende bewijs ben dat je toch echt wel MS kunt krijgen ondanks dat ik borstvoeding heb gehad. Groetjes Anita
Zoë krijgt FV,van BV is eigenlijk helemaal geen sprake geweest. Ik had er een teveel 'gatver'gevoel bij. Daarbij komt dat mijn man ook graag deel wilde uitmaken van de voedingen. Enne ze doet het hartstikke goed!
Ik heb tot 3,5 maanden borstvoeding gegeven. Dit ging eigenlijk zonder al te veel problemen en mijn zoontje groeide er goed op. Ik heb van te voren ook een informatieavond bijgewoond, verzorgd door een lactatiekundige. Ik ben gaan afbouwen toen ik weer aan het werk ging omdat ik niet wilde kolven. Ik heb nu nog heimwee naar de borstvoeding! Bij een eventuele tweede ga ik het zeker anders aanpakken, zodat ik langer borstvoeding kan geven. (bijv. ouderschapsverlof opnemen) Het is gewoonweg fantastisch om bv te geven, het feit dat het kindje het allemaal doet op jouw melk is geweldig. Natuurlijk vond ik er ook nadelen aan zitten: - kolven.... wat een drama vond ik dat zeg, achteraf had ik denk ik een andere kolf moeten kopen. - in het begin was ik onzeker om ergens anders te voeden, dat moet je echt leren durven - soms negatieve reacties van mensen die bv onzin en soms zelf vies vinden... Het idee dat ik anders melk in mijn kindje moest gieten die afkomstig was van een koe heeft wel geholpen om het vol te houden in tijden dat ik twijfelde
Ik heb voor borstvoeding gekozen. Beter voor je kindje en beter voor jezelf. Altijd klaar voor gebruik en lekker goedkoop. Na een paar dagen bleek echter dat ik te weinig productie had, waardoor mijn zoontje te weinig kreeg en in 5 dagen tijd 10% van zijn geboortegewicht was afgevallen. Toen was de keuze snel gemaaktenzijn we overgestapt op kunstvoeding. Bij de volgende ga ik toch weer borstvoeding proberen, ondanks dat ik nu zoveel ellende heb gehad. Hopelijk heb ik nu wel gewoon een goede productie, maar anders gaan we gewoon weer kunstvoeding geven.
Mijn keuze was vanaf dag 1 borstvoeding, om meerdere redenen. Ik ben bijvoorbeeld zelf erg allergisch voor van alles, heb een behoorlijk verhoogde kans op borstkanker enz. Dit alleen al was voor mij voldoende om voor borstvoeding te gaan, het is gezondheidsvoordeel voor beide partijen is aanzienlijk. daarbij geniet ik van de intimiteit bij het voeden, af en toe m'n meisje helemaal voor mij alleen hebben. M'n man heeft er nooit moeite mee gehad dat ik borstvoeding geef, en nam ook actief deel aan de voedingen. Je moet als man je intieme momenten met je kind niet van de voedingen af laten hangen vind ik. Ze zijn toch zeker wel meer betrokken als dat? Welke baby heeft er nou niet heerlijk bij papa op zijn borst liggen slapen? Mijn man zat ook echt te genieten als ik aan het voeden was, die kleine trappelende voetjes enz. Hij gaf ook bijna altijd de schone kont als hij thuis was en gaf haar aan, legde haar weer op bed als er gevoed moest worden. Wat betreft je verleden kan ik me goed voorstellen dat je er nog even goed over na moet denken, maar als je het probeert kan je er altijd nog mee stoppen als je er niet prettig bij voelt. Goed dat je er al over aan het nadenken bent hoor.
Mijn borstvoeding verliep niet goed. Ik heb een maand lang alleen maar pijn pijn pijn gehad. En ik was/ben zo pro BV wilde niet opgeven maar toen ik ook nog borstontsteking kreeg met koorts was het klaar... Maar bij een volgende zou ik het zo weer doen.. al was het maar de eerste 10 dagen... Maar het is me onwijs tegengevallen ondanks alles wat ik er over heb gelezen en de cursus die ik heb gevolgd. Ze zeggen dat het geen pijn hoeft te doen nou dat deed het wel en Jesse lag echt wel goed aan de borst. Hij was wat dat betreft een natuurtalentje alleen mijn tepels werkte niet zo goed mee...
BV had en heeft nog altijd mijn eerste keus! Ondanks dat ik gauw over moest stappen naar de fles. Denk er nog eens goed over na, je hoeft niet morgen te beslissen. Ik vond het heerlijk en heel bijzonder! Een volgende keer (misschien) zou ik het zeer zeker proberen! En er alles aan doen om het langer vol te houden! Elmo
Whaha, female, dat meen je niet! haha! Grappig! Verdomt, geprobeerd en idd het veranderd echt! Maar goed dat ik altijd zelf al netjes borsten typ!
Ik kan alleen maar onderschrijven wat de andere meiden ook al schreven: wat je ook doet, doe het vanuit je eigen gevoel! Als je het aandurft kun je BV altijd eerst proberen, maar lukt het niet, dan lukt het gewoonweg niet! Een baby heeft er bijvoorbeeld niets aan als haar moeder met heel veel tegenzin (of misschien zelfs verdriet) borstvoedt. Laat je door niemand ompraten en maak de keuze zelf.