borstvoeding vs flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door tipp42hgg, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

borstvoeding of flesvoeding en waarom?

1. borstvoeding

2. flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zullen we het gezellig houden dames?

Tipp: heb je wat gehad aan alle antwoorden die er zijn gegeven? Ik ben erg benieuwd hoe je er nu over denkt (niet dat je nu een keuze moet maken ofzo hoor hihi).

Offtopic: wat een prachtige trouwjurk!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jingels, jammer dat het zo gelopen is in het ziekenhuis. Ook al is het maar zo weinig, ik zou er flink pissig om worden. Je man kan je ook niets kwalijk nemen, je vrouw op de operatietafel is niet niks en je zou toch verwachten dat ze daar doen wat het beste voor je kindje is...

Brenda, hoe je het ook wendt of keert, borstvoeding is beter dan kunstvoeding. Wat iemand uiteindelijk geeft, moet ze helemaal zelf weten.

3. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Borstvoeding omdat dat voor Sven (en mij) de beste voeding is.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik blijf neutraal, ik verzet me wel erg tegen persoonlijke steken onder water.

Ik HEB overigens een opleiding op het gebied van borstvoeding gevolgd.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Keurig!

Laat de ts niet vallen he, discussie lekker via pb uitvechten!

Het zou fantastisch zijn als een topic als deze nou eens zonder moddergooien zou eindigen!

Uitgangspunt:
    Iedereen is een goede moeder en wil het beste voor zijn kind! Ongeacht wat je voor voeding geeft.

Elmo

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant

Ik heb ook niks met gelebber aan mijn borsten, maar wel als het om mijn kindje gaat ;). Rekening houden met wat je aantrekt: ik heb altijd een hemdje en t-shirt aan, heel simpel, dan zie je niets als je in het openbaar moet voeden. En ik weet wel zo ongeveer wat Eva binnenkrijgt, maar het is ook helemaal niet nodig, ze pakt zelf wat ze nodig heeft. Ik hoef uiteindelijk ook niet meer schepjes toe te voegen, Eva drinkt even wat meer en voila, dosering verhoogd :D.

Maar goed, zo heb je natuurlijk altijd een lijst van voors en tegens. Het voornaamste voor mij is dat Eva allerlei afweerstoffen van mij al mee krijgt, wat ze met kunstvoeding nooit binnen zou krijgen. Zeker met mijn allergieen ben ik daar erg blij mee, ik hoop dat zij ze niet gaat krijgen. En borstvoeding is veel milder voor de darmen, ook niet onbelangrijk als je zelf en je vader darmproblemen hebt (gehad).

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Aanvulling:
    Sommigen moeten misschien bepaalde boodschappen maar in het onderschrift zetten.....;)
    Draaien topics ook niet op dezelfde discussie uit misschien :-D

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha :) , dies flauw! ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Elmo, je hebt gelijk....

Ik vond het al zo lang goed gaan ;).

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Heb je suggesties ? :D :D

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, ik schrijf het met een glimlach maar eigenlijk is het om te janken!

Iemand wil serieus weten waar ze aan begint en dan wordt er zo gedaan!
    Das toch niet normaal?

Ik hoop echt dat het verder probleemloos kan.
    Die pb knopjes moeten misschien een ander kleurtje krijgen :-D

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je hebt gelijk , het is niet normaal. Helaas heb ik me er ook schuldig aan gemaakt. Maar zoals gezegd, ik zal wat vaker op mijn handjes proberen te zitten. :oops:

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ho even, ik denk niet dat je mij helemaal goed begrijpt :(

ik zeg totaal niet dat je ook maar iets uit je duim zuigt, ik vindt het net als snoopy raar dat ze Jelte wel fv hebben gegeven omdat dat niet noodzakelijk is de 1e 24 uur...

snap dan ook niet zo goed jouw reactie :(

maar goed

ik heb je ook even daarboven uitgelegd hoe het er bij mij aan toe ging, en wat er werd gezegd dat het niet een "must" is dat ze goed moet drinken (bv of fv) zolang het maar wel binnen die 24 uur gebeurt....

hebben we allemaal wel eens last van Brenda, en soms ook doordat we elkaar verkeerd begrijpen want schrift is nou eenmaal anders dan gesproken woorden he... ;)

btw tipp42hgg heb je er in ieder geval iets bruikbaars uit weten te halen?

Hoop van harte voor je dat je er een beetje uitkomt en vooral dat je straks voor de volle 100% kan zeggen dat je achter je keuze staat, welke dat ook zal zijn...

succes.

gr.smoekie

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik denk persoonlijk dat borstvoeding vast iets beter zal zijn dan flesvoeding, en dan voornamelijk ivm de anti-stoffen. Maar dat geeft je nog geen garanties. Als ik mijn beste vriendin bekijk, zij heeft 2 kinderen, de jongste krijgt nog deels borstvoeding en de oudste heeft tot anderhalf jaar borstvoeding gehad en helaas zijn deze kinderen erg bevattelijk voor griepjes, verkoudheden etc. Die zijn zowat om de maand wel een keer ziek. Dus het geeft je geen garanties.
    Mijn man is grootgebracht met de fles en nooit ziek of nooit veel ziek geweest. Flesvoeding is tegenwoordig zo goed, ik denk dat je alleen voor de anti-stoffen voor borstvoeding zou moeten kiezen.

15. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Dat is bij ons niet het geval, hier is de borst behalve anti-stoffen ook veiligheid, geborgenheid, pijnstiller en troost. Ik merk dat als Sven in een ontwikkelingssprong zit of er komen tandjes door o.i.d. hij vaker bij mij om een voeding vraagt. Is de ontwikkelingssprong voorbij/tandje erdoor dan weer minder.

En het heeft voor jouw als moeder ook gezondheidsvoordelen.

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja oke maar veiligheid, geborgenheid en troost kun je ook echt wel op andere manieren bieden. Mijn zoontje mist geen van die factoren in elk geval.

17. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Gelukkig maar, zou wat wezen ;) Daarom zei ik ook in ons geval...

18. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Inderdaad, ik vind het jammer dat dit zo vaak genoemd wordt als voordeel van bv. Nova heeft de eerste dagen aan de borst gelegen, maar als ik haar nu de fles geef vindt ik dat veel intiemer als dat ze toen aan de borst lag.
    Intimiteit moet ook groeien en dat doet het net zo hard als je fv geeft als dat je bv geeft. Wij genieten ongetwijfeld net zoveel van de fles als anderen van de borst. Ik denk niet dat daar een verschil in zit.

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Volledig mee eens.

20. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik vind het jammer dat ik dit niet als mijn voordeel van borstvoeding mag noemen.

Nogmaals daarom schreef ik in mijn geval...

Deel Deze Pagina