veel spugen/ te snelle toeschiet reflex?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!

Mijn dochter van bijna 4 weken, spuugt ontzettend veel. Ze laat de borst los en verslikt zich.....

Ik denk zelf aan een te snelle toeschiet reflex. Ik heb geen kolf dus kan ik niet de druk afkolven. Met de hand kolven lukt ook niet....

Wie heeft voor mij nog een tip?

Het is ontzettend zielig voor haar!!

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Zodra je je toeschietreflex aan voelt komen je dochtertje los koppelen en melk in een doek laten lopen.

Hopen dat dit helpt.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Héél herkenbaar! Ik heb heel veel melkproductie; ik kreeg als tip van het bureau om niet te gaan kolven voor de tijd, omdat je dan de productie alleen maar stimuleert, maar om een warme doek op m'n borst te leggen, zodat de 'ergste druk' van m'n borst af was. Maar dit hielp bij mij niet.. Ben toen wel even voor de tijd gaan kolven; maar of ik nu 10 of 100c kolfde, de melk bleef er in straaltjes uitspuiten.

Wij hebben nu de beslissing genomen dat ik nu steeds kolf en de melk vanuit een flesje geef; we hebben er een zéér tevreden meisje voor weergekregen; ze had vorige week nog heel veel last van reflux, had veel krampjes en dit alles door de lucht die ze steeds inhapte; zij liet ook los, hapte dan weer aan enz. Echt heel zielig om te zien wat voor last ze na het voede had.

Je kunt dus proberen om eerst met een warme doek de ergste druk van je borst af te laten lopen, misschien dat dit bij jou wel helpt.
    Je kunt dit doen door een (thee)doek te verwarmen in de magnetron, of onder de warme kraan te houden (pas op dat je je niet verbrand! ;)) Hopelijk helpt het!

Deel Deze Pagina