Hoi, ik heb even een vraagje w betreft borstvoeding en aspro. Ik ben al meer dan een week niet lekker en slik dus nu gewone pcm maar sinds gisteren heb ik ook pijn in mn holtes, nu ben ik dus bang dat ik strax aan de ab kuur moet dus dacht erover om eenmalig een aspro tablet te slikken (ontstekingsremmend) Ik lees dat eenmalig gebruik geen kwaad zou kunnen maar ik leg het liever hier ook nog even voor. Dus wat zouden jullie doen? groetjes violet
Ik zou geen aspirine nemen, maar ibuprofen. Doe dit dan na de voeding waar de meeste tijd tussen zit. Je mag 4x per dag 2pcm. Gewoon een spiegel opbouwen!
Bedankt voor je reaktie, ibuprofen mmm daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ik morgen eens halen en pcm neem ik nu ook nog steeds pfff ik zal blij zijn als ik er eindelijk eens vanaf kom.
Ik heb toen ik bv gaf een keer ibuprofen genomen en de apotheker vertelde mij dat ik dan een dag niet mocht voedden. Ik dacht juist dat aspirine wel mocht. Ik zou het eerst nog even navragen bij de apotheek als ik jou was.
Wat irritant, dan ben ik verkeerd voorgelicht. Ik heb de hele dag gekolfd en alles weggegooid. Ik vroeg het aan de assistente, en die was nog speciaal naar achter gelopen om het aan de apotheker na te vragen. Maar los daarvan vind ik het geen slecht idee om het na te vragen bij een apotheek. Misschien heb jij veel verstand van medicatie, maar dat is voor TS niet na te gaan. Ik heb het trouwens nog even nagekeken bij het pharmacotherapeutisch compas aspro: Overgang in de moedermelk: In lage concentraties. Gevaar van sensibilisatie is aanwezig. Advies: Gebruik ontraden. ibuprofen: Overgang in de moedermelk: In geringe mate. Advies: Kan in therapeutische doseringen voor zover bekend veilig worden gebruikt.
Oh, dat ben ik ook met je eens hoor; gewoon bellen met de apotheker als je het niet vertrouwt! Wat ook handig is als je zelfzorgmdicijnen koopt, dat te doen bij apotheek ipv drogist. Als je dan in het systeen laat zetten dat je bv geeft en je vraagt de ass het even te checken, zit je sowieso safe. Op bv.com staat een hele lijst met medicijnen of ze veilig zijn of minder veilig of niet.