nja de vraag staat er al ik eet zelf niet zo heel erggoed , gewoon omdat ik er niet zoveel zin en trek in heb maar wil toch goede bv geven aan mijn meisje had ooit een schema wat een voedende moeder hoort te eten maar kan het nergens meer vinden iemand die me kan helpen ?
Je hoort zelf gewoon gezond te eten. Uit mn hoofd: 4-5 sneden bruin brood met beleg. 2 porties zuivel 2 stuks fruit 2 porties groenten 1 portie vlees-vis 1 portie aardappels/pasta/rijst. Ik heb wel eens gelezen dat noten kunnen helpen km goede vetten binnen te krijgen. Minstens twee keer per week vette vis is heel belangrijk (makreel, zalm, haring, palingfilet). En voor jezelf vitamine d, want daarvan heb je voor jezelf te weinig als je bv geeft.
Gewoon gezond eten! Kijk eens op het www.voedingcentrum.nl Je hoeft niets bijzonder te doen (wel laten: alcohol, roken en drugs). Bv wordt gemaakt uit bloed, jouw algemene gezondheid is dus bepalend!
Gewoon eten wat je lekker vindt en wat gezond is. Zorg dat je niet met honger of dorst rondloopt. Ik zorgde altijd dat ik tijdens een oeding oor mezelf wat te eten en drinken onder handbereik had, omdat ik tijdens het oeden soms wat flauw werd ( en het smeert zo lastig brood met een kind aan de borst).
Zorg voor voldoende vocht. Verder inderdaad gewoon normaal (gezond) eten. Vitamine D bijslikken is wel een goed idee. Ijzerrijke producten bij voorkeur combineren met vitamine C rijke producten (glas sinaasappelsap ipv melk bij je eten.)
Op de site van het voedingscentrum staat wel zo'n lijstje. Maar vooral niet teveel junk, gewoon goed gezond eten en drinken.
ooh okeej , ik eet ook geen junkfood , eet gewoon niet zoveel als een "normaal"iemand zou eten , heb er soms echt geen trek in eet wel fruit en brood en elke dag groente maar bijv geen melk want dat vind ik echt walgelijk over vitamine D hebben ze mij niets verteld , tijdens mijn zwangerschap heb ik centrum materna geslikt , dat doe ik nu nog steeds daar schijnt 100% van de adh aan vitamine D in te zitten dus hoef ik het niet extra erbij te nemen toch ?
Nee hoor, die multi mag je nu gewoon nog slikken en die levert voldoende vit. D, dus je hoeft niet nog meer te slikken. Je hoeft ook niet te eten als een bouwvakker hoor, gewoon normaal is prima!
Je merkt het van zelf als je meer honger krijgt, teken dus dat je moet eten. Nou is het sowieso niet goed omdat hongergevoel te negeren maar nu zou ik het helemaal niet doen. Ik at ook nooit veel maar toen ik nog bv gaf moest ik echt wel redelijk wat meer eten dan ik deed. Werd anders gewoon flauw.