Borstvoeding weer oppakken na zh-opname

Discussion in 'Borstvoeding' started by Stier11, Jul 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb mijn vraag ook bij de lactatiekundigen hier neergelegd.

Vorige week dinsdag, 17 juli, heb ik morfinespuiten van de huisarts gekregen ivm met herniaklachten, en op de 20ste ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben gisteren thuis gekomen.
    Ik gaf mijn 4 mnd oude zoonje volledige borstvoeding, maar na de eerste shot morfine ben ik meteen gestopt. Hij heeft nog twee dagen ingevroren borstvoeding wat ik nog had gekregen icm met kunstvoeding.
    Ik ben mijn productie meteen gaan afbouwen, dmv kolven. Ik heb dit rigureus aangepakt, want door de zenuwpijn door de hernia kon ik maar in 1 houding, liggend op mijn zij, afkolven.
    Binnen 4 dagen kolfde ik alleen nog maar 's ochtends en 's avonds.
    Dit ging/gaat heel goed, ik heb nog maar weinig melk, en ik heb tijdens het afbouwen geen last van stuwing of ontstekingen gehad.
    Nu is mijn vraag: kan ik als ik straks geen medicijnen meer gebruik de borstvoeding gedeeltelijk weer oppakken?
    Ik zou bijvoorbeeld drie keer per dag live bv willen geven aan mijn zoontje. En de rest kv.
    Ik heb nu nog maar weinig melk, nog geen 100 cc per keer. Kan ik het op een of andere manier doen toenemen?
    Hebben jullie andere tips of dingen waar ik aan moet denken?

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Het dubbel plaatsen van berichten is volgens de regels niet toegestaan dus doe ik deze dicht.

Wacht even af op de reactie van de lactatiekundige en mocht haar reactie niet afdoende zijn dan kun je altijd hier op zoek naar meer informatie.

Lotte

Share This Page