Misschien een rare vraag, maar ik ben momenteel 41 weken zwanger en heb al een tijd aanhoudende harde buiken, 2 cm ontsluiting, dat de vroedvrouw vandaag heeft weten op te rekken tot 5 cm (strippen). Toch komt de bevalling maar niet op gang. Bij de controle vrijdag een week terug hadden ze al verwacht dat ik dat weekend zou bevallen, maar het zet niet door. Vandaag zei ze dat ik echt weinig nodig heb, maar dat de baarmoedermond nog niet helemaal is verstreken (had nog een stompje over, zogezegd). Nu kreeg ik met 32 weken plotseling in de vooravond weeën die al snel om de 2 minuten kwamen. In allerijl naar het plaatselijke ziekenhuis (was op vakantie), en daar werd na een ctg besloten tot een opname met weeënremmers. Alles stabiliseerde daarna, en heb nog plaatselijke medicatie (vaginale zetpillen) genomen, maar van de gyn mocht ik daar met week 34 mee stoppen. Nu is mijn vraag, kunnen die weeënremmers van toen mijn bevalling nu tegenhouden? Ik vind het zo raar dat het steeds maar niet doorzet, loop al sinds half augustus met harde buiken en voorweeën, maar die baarmoedermond wordt maar heel langzaam korter ontsluiting is er dus wel, en de baby ligt perfect voor de uitgang, ze kon zelfs het hoofdje aanraken... Zijn hier meer ervaringen met weeënremmers en een late bevalling?