wat nou bij elkaar doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sweetlakecity, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wat mag nou bij elkaar?

Melk dat in de koelkast staat van 2 verschillende dagen? Ik geef als voorbeeld vandaag en gisteren.
    Of van 4 dagen geleden en vandaag dat dan vandaag op gedronken kan worden?

Melk dat in de koelkast staat van vandaag en ontdooide moedermelk?

Melk dat in de koelkkast staat van gisteren en ontdooide moedermelk? Of van 4 dagen geleden wat nog bewaard was.

Twee verschillende ontdooide moedermelk dagen?

Ik raak zo in de war namelijk.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik probeer hier altijd in te schatten of ik melk wat ik op een dag gekolfd heb, in de komende dagen nodig heb. Zoniet, dan gaat het sowieso de vriezer in, (bijvoorbeeld als ik nog veel over heb van voorgaande dagen). Dan mag het namelijk na ontdooien sowieso bij elkaar.

Ik denk dat als je gekoelde melk hebt, ook als het van verschillende dagen is, het wel bij elkaar kan, (dat zou ik dan wel doen direct voordat je het op gaat warmen en laat drinken). Bij mijn weten gaat het er vooral om dat de melk dezelfde temp moet hebben. Dus dan zou ik geloof ik liever gekoelde melk van 4 dagen geleden en van gisteren bij elkaar gooien, dan nog ontdooide melk bij 1 van die twee.

Ik probeer hier altijd wel in te schatten wat ik nog wel en niet nodig heb. Zoals gisteren: ik had 4 flesjes van 200 cc in de koelkast staan 's ochtends. Thirza heeft er maar 1 gedronken terwijl ik aan het werk was, eentje is opgewarmd geweest, wilde ze niet drinken, dus die is door de gootsteen gegaan :(. Ik heb gisteren 500 cc gekolfd totaal, (normaal zou Thirza ws. tussen 500-600 gedronken hebben). Omdat er nog 2 flesjes van 200 cc stonden die morgen ook nog gedronken kunnen worden, en er morgen weer 3 flesjes nodig zijn, heb ik dus nog 1 flesje weer gemaakt van 200 cc en de overige 300 cc ingevroren. Als mijn man morgen ruim voordat ik thuis ben al door die 3 flesjes heen is, moet ie zelf even een voeding uit de vriezer halen en ontdooien.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als de melk nog van goede kwaliteit is, dwz niet te lang bewaard is, kun je het gewoon bij elkaar doen. Alleen wel eerst laten ontdooien en dan pas mengen. Niet een ijsklont in de melk gooien zeg maar.

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Is dat zo? Ik heb wel altijd ijsklonten in mijn "verse" melk gedaan om aan te vullen :( . In principe zou het niet uit moeten maken. Het is koud genoeg.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat bedoel je precies met het stukje wat ik dik gedrukt heb? Ik neem namelijk aan dat melk die je aan je kindje wil gaan geven altijd van goede kwaliteit is en niet te lang bewaard ;)!

Tja of het echt zo is weet ik niet. Maar persoonlijk vind ik het wel zo. Je doet enkel melk bij elkaar van dezelfde temp (das wat ik in mn hoofd heb zitten tenminste) en melk uit de koelkast en melk uit de vriezer is niet van dezelfde temp, dus zou ik dat niet bij elkaar doen. Dus dan zou ik eerst de bevroren melk laten ontdooien en dan pas bij de andere melk doen die op koelkasttemp is. En als je het perse nodig hebt zou ik het in verschillende flesjes geven. Maarja dat ben ik ;)!

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik doe het natuurlijk alleen als de melk al op koelkasttemperatuur is. Ik weet wel dat je warme en koude melk niet bij elkaar mag doen ivm schiften.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar je schrijft dat je ijsklonten in de melk gooit? Dat is dan toch bevroren melk in gekoelde (of warme) melk? Wat bedoel je dat met ijsklonten als ik vragen mag?

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik bedoel dat je dus goed moet opletten met het mengen van melk die al een dag oud is met melk van vandaag.De oudste melk bepaalt dan natuurlijk hoe lang hij nog bewaard kan worden

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aaaah oke nu snap ik hem ;)!
    Maar om dan weer on-topic te gaan. Ik zou geen 'oude, ontdooide melk' mengen met 'verse, gekoelde melk' en dan nog bewaren. Ik zou het apart laten staan in de koeling en pas mengen op het moment voor het gedronken gaat worden.

Deel Deze Pagina