nog afkolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door popje, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb 5 maanden lang fultime BV gegeven en tot de 6de maand 50% KV om 50% BV.

Maar nu zit er helemaal geen voeding of niet genoeg voeding meer in mijn borsten. Als ik geven heb aan mijn dochtertje komt ze na 30 min weer.

Heb ik besloten om niet meer te geven. Had al flink afgebouwd maar hoe gaat het laatste stukje zeg maar?

Heb nu al 2 dagen niet gekolft en gegeven, Heb ook nog niet echt veel last van mijn borsten. Moet ik wel kolven om het af te bouwen?

Hoop dat ik mijn vraag goed gesteld heb......[/code]

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je nu al 2 dagen geen BV/kolf hebt gedaan, dan hoef je niet zoveel te doen. Dan verdwijnt de productie vanzelf.
    Mochten je borsten nog wel eens op knappen staan, dan kun je ze afkolven. maar dat verwacht ik eigenlijk niet, als je na 2 dagen nog geen last hebt.
    Ook even opletten of je geen borstontsteking krijgt, soms wil dat wel als er "te weinig" wordt gedronken..

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoe voelt dit?

Mijn Linker Borst is wel warmer dan de andere, voelt ook aan dat hij voller zit zeg maar.
    Hoe kom je er vanaf van die ontsteking?

Hoe lang duurd het dat het verdwijt de melk uit je borsten?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als die borst warm en vol is, dan kun je het beste even je dochter er aan laten drinken om hem leeg te maken.

Bij een borstontsteking is je borst gloeiend en pijnlijk. Als je er langer dan 24 uur koorts bij hebt moet je de huisarts bellen. Bij een onsteking is het vooral belangrijk dat je borst LEEG gemaakt wordt. Door je kind of door de kolf. Als de borst goed leeg is verdwijnt de pijn en de koorts ook snel.

Hoe lang het duurt voor de melk weg is verschilt van vrouw tot vrouw. Bij de een is het na een dikke week weg, de ander heeft een jaar na het stoppen soms nog melk.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bedankt voor jullie antwoorden.....

Ben inmiddels helemaal gestopt met alles. Heb wel even last gehad maar ze deden niet zo veel pijn.

Tot wanneer moet je eigenlijk met een BH aan slapen?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat hoefde je allang niet meer!

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    mij is verteld zo lang je bortvoeding geef of af kolft moet je een bh dragen.

van de week had ik geen 1 aan maar toen werdt ik wakker en was mijn matras nat :|

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welnee joh, dan had ik 8 jaar lang met een BH moeten slapen!

Je draagt de eerste weken een BH om de zoogcompressen op z'n plek te houden, daarna stop je zo snel mogelijk met een BH, want door de lichte druk die een BH uitoefend in je slaap houd je het lekken in stand.
    De eerste nachten slaap je dan gewoon op een handdoek, zodat je je laken niet hoeft te verschonen.

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    dirksmama@ Bedankt voor de info

Deel Deze Pagina