borstvoeding - werk , en niet kunnen kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by 894hi, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

hallo dames

ik geef nu 7 maanden fulltime borstvoeding

ik wil in april weer het liefst weer 2 dagen per week gaan werken
    maar ik kan dus niet kolven helaas :(

op een of andere reden krijg ik maar een paar druppels melk er uit zelfs snachts 4 uur na de laatste voeding..

ik heb een medela swing met alle formaten borstschelpen
    en een avent handkolf daarmee krijg ik er nog het meeste mee uit snachts max 20cc uit 2 borsten in een half uur! 4 uur na de laatste voeding .

laatst belde ik de dokter om evt die spray te krijgen maar dan word mij verteld je geeft al 7 maanden bv dus dan kap je er maar lekker mee!:mad:

ook dacht ik om evt een kolf te huren voor 15 euro per week maar dan kan ik net zo goed opvolg melk gaan geven geloof ik...

liever wil ik geen fles gaan geven...

maar wat moet ik nou doen?

schema is nu

uur of 9 bv
    10uur fruit bv
    12uur brood en bv
    15 uur bv
    17 uur groente bv
    20 uur bv
    22 bv
    en evt snachts als ze wil

het werk is straks van 9 tot 6 ongeveer

2. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Wat is dat nou weer voor iets belachelijks? Dan stop je maar gewoon met borstvoeding? Dat moet je toch helemaal zelf weten! Ik heb die spray ook gekregen (kan niet echt zeggen dat het helpt, maar misschien bij jou wel), maar dat komt meer omdat het bij mij niet op gang komt. Misschien toch nog even een keer aankaarten? Dit is wat jij wilt, niet iets wat je dokter voor je moet beslissen!!

3. 894hi

894hi Niet meer actief

hij zegt die geef ik alleen zelden in het begin..:(

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou ja!:$
    Ik krijg er ook niks uit als ik moet kolven zonder die neusspray hoor!
    Heb het bij 8 maanden voor het eerst gekregen en krijg hem zo vaak als ik wil! Die spray is echt niet schadelijk; het is dan wel een hormoon: oxytocine, maar de dosis is bewezen ongevaarlijk.
    Wat een *piep*huisarts!
    Weet je wat ik zou doen? De weekend-arts bellen en zeggen dat je kind een tand krijgt en dat hij niet aan wil happen en dat je MOET kolven omdat je anders uit elkaar klapt en dat het niet lukt. Dat je last hebt van pijnlijke stuwing etc. etc. Zo ging het hier dus echt en ik kreeg die neusspray meteen!

5. 894hi

894hi Niet meer actief

nou ik was zowiezo vanplan om een andere arts te nemen

ik vroeg hem niet voor niks te helpen
    en krijg naar mn hoofd nou dan kap je er toch mee...

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Tsjonge wat flauw! Heb je geen verschillende huisartsen in 1 praktijk? Dat je misschien naar een andere kunt vragen?

Maar zelfs dan hoor, ik kolf er ook niet meer mee. Ik heb zelf besloten om af te bouwen als het kolven niet lukt en het daardoor erg terugloopt. Meestal kolf ik hier gewoon dan maar 40 cc af, ook al is dat voor haar dan niet genoeg. Hopelijk krikt ze het tijdens die andere voedingen dan weer op. Ik vul het dan aan met alle kleine beetjes die ik opgespaard heb ik in de vriezer. Elke keer kleine beetjes kolven, is bij ons de enige manier!

7. linde90

linde90 Niet meer actief

hier dus een zelfde reaktie van de huisarts.
    Ik had gebeld voor de neusspray omdat ik moet gaan werken en het kolven ineens heel slecht gaat. Met moeite krijg ik een toeschietreflex. en dan maar 20 a 40 cc eruit.
    Maar mij werd ook verteld dat het nu geen zin meer heeft omdat ik al 3 maanden gevoed heb.
    Ben je nog niet aan het afbouwen wordt er dan gevraagt, nee liever niet, maar heb nu dus geen keus meer.
    Ik zou het zo graag eens willen proberen die spray, lees er zo veel positiefs over..

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,496
    36,454
    113
    Het is echt onzin om geen spray voorgeschreven te krijgen. Probeer het anders via je verloskundige die mogen dat ook voorschrijven. Ik kreeg het eerst ook niet, maar heb gewoon even goed doorgedramd en uitgelegd waarom en hoe het werkt met bv. Domme artsen soms hoor.

9. Kvido

Kvido Lid

Sep 24, 2007
    47
    0
    6
    Wat een reactie, en dat van een arts notabene!
    Hier lukt kolven op kantoor ook niet, hoor. Ik moest het ook zittend op de wc-pot doen, en het is er donders koud. Krijg geen toeschietreflex, ook als ik een foto van mijn kindje meeneem, wat ik ook doe. Noppes.
    Hier opgelost door in ieder geval 1x live op de creche te gaan voeden (10 minuten afstand) en 1x thuis gaan afkolven (in de pauze dan wel). Gelukkig is werk-woon afstand 5 minuten.
    Als we 's-middags dan thuis zijn, voed ik weer direct. En zo gaat het op zich goed. Maar ja, kindje is al bijna 9 maanden en ik voed niet meer om de 3 uur..

Share This Page