Spoed!!! Hoelang max tussen voeding??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nipa18, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    kleintje is 4 weken drinkt normaal goed om de 3 a 4 uur.
    hij is verkouden en wil nu niet drinken zijn laatste voeding was om 15.00 uur, hoelang kan/mag hij zonder en wat zijn andere oplossingen???maak me zorgen:(

2. 894hi

894hi Niet meer actief

maximaal weet ik niet hier krijgt ze alles op verzoek..

trouwens om je kindje makkelijker te laten drinken kan je voor het drinken even met een neuspeertje het neusje leeg zuigen..

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb de spoedpost gebeld, als hij voor 19.45 uur niet gedronken heeft moet ik bellen:(

bedankt voor je reactie, ik gebruik al daro zoutoplossing om te spoelen.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    en, heeft ie gedronken?

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoe gaat het nu?

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik was sowieso gaan kolven na 4 uur om de productie wel op peil te houden. Bij mijn oudste had ik dat niet gedaan en die was een periode ook veel verkouden en benauwd (bleek later RS-virus inclusief opname ziekenhuis), en hij dronk dus ook geleidelijk minder. Is nogal vermoeiend met een dichte neus. Toen hij weer beter was, heeft hij flink moeten regelen om de boel weer op peil te krijgen. Als ik toen had (na)gekolfd had me dat veel nachtrust gescheeld. ;)

Beterschap trouwes met je kindje...

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier helpt bij verkoudheid de neusspray vlak voor het voeden heel goed..(zoutoplossing).. dan is haar neus duidelijk schoner.. ze niest eraltijd van dat helpt.. dan drinkt ze een stuk makkelijker.. gelukkig is ze al weken niet meer verkouden...

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hier een kort berichtje: teun is dezelfde avond nog opgenomen in het ziekenhuis, het is een infectie aan de luchtwegen, hij ligt aan de zuurstof en zondevoeding. weten verder nog niet wanneer we naar huis mogen....

bedankt voor de reacties.

liefs nicky

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    oh, wat goed dat je hebt gebeld dan toen! Veel sterkte!

10. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Heel veel sterkte en inderdaad gelukkig heb je gebeld.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat naar! Sterkte en beterschap!

Dus nu ben je aan het kolven om de productie op peil te houden?

12. appeltje

beterschap voor je manneke! rs-virus zeker?

13. appeltje

hij krijgt toch wel jouw bv via de sonde? bij mij wilde de kinderarts kv geven.... te achterlijk, ik had gewoon bv natuurlijk. juist nu zijn die antistoffen erg belangrijk!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vriendin haar baby kreeg ook kv, die was 's nachts aan de sonde gelegd, zij was al thuis. Ze was laaiend! Ze had prachtig mooie colostrum gekolfd en had nog gezegd dat ze haar moesten bellen in geval dat.

15. appeltje

Ik heb het kunnen voorkomen en heb daar zelf gevoed (ik mocht blijven slapen, hij was toen 10 weken trouwens) als ik hem maar voor en na de voeding woog... er moest minimaal 7x 100 ml in gaan, anders moest hij bijgevoed worden. Na een dag aankijken zat hij al boven de 700 ml, dus hoefde uiteindelijk niet.
    Maar die kinderarts zei misprijzend toen ik zei dat ik bv gaf en geen kv wilde (laten) bijvoeden: 'oh borstvoedingskinderen, pfffff... die drinken steeds van de kleine beetjes, veel te vermoeiend voor ze hoor!!'. Nou mooi dat mijn baby de 'gezondste' RS'er van de afdeling was. *steekt tong uit*

16. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Heel veel sterkte en hoop dat je kleine snel weer op knapt.
    Als je er bij mag blijven. Ze hebben meestal medela kolf aparaten. Mijn kleine man was te uit geput om uit de borst te drinken maar kreeg mijn melk uit het flesje. In gouda hebben ze alles. Kolf flesjes enz.

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Helaas weet ik hoe rot het is om je kind achter te moeten laten in het ziekenhuis.

Ons kleine ventje ligt nu in het LUMC in leiden. Hij wilde ook opeens niet meer drinken terwijl hij het heel erg goed deed aan de borst.

Ben zo blij dat ik op tijd aan de bel heb getrokken, anders was het helemaal verkeerd afgelopen.

Ons kleine mannetje had een vernauwing in zijn aorta en is vorigeweek woensdag geopereerd. Gelukkig is alles goed gegaan en mag hij 1 deze dagen weer mee naar huis (gelukkig want ik wordt zo verschrikkelijk moe van dat op en neer rijden naar het ziekenhuis)

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

18. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Wat heftig zeg. Heel veel sterkte en fijn om te horen dat het nu beter gaat.

Wat ik wel mooi vind in al deze verhalen. Alle moeders hebben het idee dat iets niet klopt en trekken aan de bel. Wat is de natuur toch prachtig met zijn moeder instinct. Dit bevestig nog eens voor de artsen luister naar de moeders. Die hebben zo'n sterke conectie met hun kindje. Prachtig moeder instinct.

19. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    teun is weer thuis, hij drinkt weer goed en de waardes waren allemaal goed. hij heeft de nacht zonder zuurstof gedaan en dat ging prima!!!! hij krijgt nog wel antibiotica. het was een broertje van het rs virus.

tuurlijk heeft hij bv gekregen ook via de sonde!!!heb daar geslapen en volop gekolfd.

liefs nickyz

ps jij ook sterkte met je kindje.

20. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Nicky wat fijn dat je mannetje lekker weer thuis is en dat hij opgeknapt is!

Deel Deze Pagina