Dames, Mijn zoon krijgt volledig borstvoeding op verzoek. Hij is nu 9 weken oud. Eind januari moet ik weer drie dagen aan het werk en blijft mijn man 1 dag in de 2 weken thuis. Voor die ene dag moet ik kolven. De andere dagen voed ik op het KDV naast mijn werk. Heerlijk dus. Maar nu..... wanneer moet ik beginnen met het opbouwen van een voorraad? Wanneer moet ik dan kolven, doe ik dat tussen voedingen in, welke voedingen dan? We hebben al wel vaker een flesje borstvoeding gedaan, gaat eigenlijk altijd wel prima. Maar ik zal dat waarschijnlijk nu al wel vaker moeten gaan doen... toch? Hoe vaak zal ik dat moeten doen? Gewoon elke week een keer of moet dat al dagelijks ofzo? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Hoi Komt je kleine nog ' nachts? Anders kun je het beste een uur na je 1e ochtend voeding kolven om voorraad te maken! Of tussen 2 ochtend voedingen in dan heb je het meest. En ik zou vanaf nu 3 x per week fles doen en jij kolven op dat moment. Wij deden altijd laatste voeding een fles echter nu ik weer 2 dagen werk krijgt ze alleen op die dagen fles en de rest live Gr
Ik ga in januari weer aan het werk en ben vanaf dat mijn zoontje 3 week is begonnen met kolven en oefenen met flesje, gaat prima. Ik kolf gewoon tussen de voedingen door, als er natuurlijk wel een poosje tussen zit. Meestal slaapt hij 's morgens na de voeding wel tot de middag en dan kolf ik tussen die 2 voedingen. Of 's avonds (voeding om 18 uur, hij gaat om 19 uur op bed en meestal maak ik hem tegen half 11 weer wakker voor de laatste voeding), of als hij aan 1 borst genoeg heeft kolf ik die andere. 's Middags lukt het meestal niet want tussen zijn middagdutje en de voeding van 18u wil hij vaak clusteren. En als het er niet van komt doe ik het gewoon niet. Heeft bij mij geen gevolgen voor de productie. Maar ik kolf zeker wel regelmatig. En als ik een dag een mooi beetje heb gekolfd gaat het in de diepvries. Of ik laat het hem uit een flesje drinken (meestal om de dag). Als ik weer ga werken moet ik ook kolven onder werktijd. Die opbrengst kan dan in de koelkast of in de diepvries. Zo blijft er altijd wel een voorraadje! Ik zou niet durven zeggen of je het dan echt dagelijks moet gaan doen of alleen voor die ene dag... Ik denk wel dat je regelmatig moet blijven kolven.
Ik had zoveel voeding dat mijn dochter in de ochtend maar 1 borst op kon of 1,5 de andere en ook de gedronken borst maakte ik dan helemaal leeg met de kolf. Soms gaf ik die dan later op de dag de andere keer vroor ik het in. Zo heb ik in 1 maand tijd de hele vriezer la vol gespaard.Ik kolfde ook voor de avond beide borsten goed leeg. Mijn dochter dronk al snel s'nachts niet meer maar dat kan ook als je zoon dat nog wel doet, dan ga je fijn en leeg de nacht in. Je borsten maken het wel goed. Ik zou al wel beginnen met een fles, je hebt er kids bij die het echt vertikken om eruit te drinken en dan kun je aan de slag met oefenen. Succes