Borstvoeding wordt ECHT steeds leuker... Deel hier je eigen bv-verhaaltje.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mrs Hair, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    voor ons is bv nu ook erg leuk en gezellig. inmiddels 14 maanden. sinds 2 maanden drinkt hij niet meer op schoot, want dan wordt hij heel onrustig. nu zet ik hem naast me met onze buiken naar elkaar en zo drinkt hij dan. wat wel grappig is is dat hij nu allebei de borsten tegelijk wil. dan drinkt ie dus heel even en vervolgens moet de andere borst ook bloot. en dan mama maar haar uiterste best doen om niet alles onder te lekken. maar we lachen wel vaak met de voeding, tis gewoon gezellig. alleen niet meer te doen buiten ons eigen huis. met oud en nieuw slapen we bij mijn schonnouders, dus dan trek ik me wel even terug naar de slaapkamer hihi

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Elke keer als ik op het CB kwam. Ik heb in tegenstelling tot vele andere dames goede ervaringen daar.
    Dat mijn manneke zo groot en sterk werd op mijn melk is een idee waar ik nu nog steeds tranen van in mijn ogen kan krijgen. Mijn manneke kwam met 4160 gram en 53 centimeter ter wereld, dus ik wist al dat mijn lichaam een goede voeding geeft, maar dat ook mijn melk zoveel goed deed vind ik prachtig.

Wij hopen nog een keer zwanger te worden en ik zie eigenlijk erg op tegen nog een zwangerschap, maar die borstvoeding zou ik zo graag weer doen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat een fijne verhalen :)

@blinky, hihi, dat moet een grappige scene zijn, zeg!

Ons meisje wil altijd even drinken als ze mijn borsten ziet: samen onder de douche - zij in de tummy tub ernaast, en dan wil ze in mijn armen om even te drinken. Of als ik haar afdroog en zelf nog niet ben aangekleed, tussendoor even een slokje :D Ze zegt nu heerlijk "die", stopt haar knuistje in mijn decollete, en kijkt me vragend aan. En als ik haar dan aanleg, gaat ze er echt even heerlijk bij liggen, en draait haar oogjes weg "van ontspanning". Zo bijzonder, die alweer zo grote maar ook nog zo kleine dochter van ons!!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Van de week lagen we compleet uitgeput op de bank, zij op mijn buik te slapen, haar hoofdje tussen borst en kin, bijna in mn hals (ja, hebben jullie hem?? ;))
    Ik had mn flappies van mn bh nog los, ze had namelijk lekker liggen clusteren en tja, de gordijnen waren dicht en behalve ik, mn meisje en mn man was toch niemand thuis ;)

Ineens dook zee met haar hoofd naar beneden en hapte in 1 keer raak!!

Wow!! Met haar ogen dicht!!

Was echt een bizar liefdevol momentje... ♡

:D

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Maartje: Klinkt heel bijzonder!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje wat goed zeg.
    Door zo'n verhalen vind ik het jammer dat S er niks maar ook niks van snapte.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maartje: tof zeg! Keep it!;)

8. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hier ook ontelbaar veel mooie momenten. Ik vind de borst als troost ook heerlijk. Toen mijn zoontje voor het eerst een tand door zijn lip viel, hij had er al 8 met 6 maanden, kon ik hem direct geruststellen met mijn borst. Zijn bloed op mijn bh en oogjes omhoog zag ik de rust in hem terugstromen.
    Ook nu nog zie ik vaak zijn rode vlekjes van verdriet of woede vervagen aan de borst.
    En ook met verkoudheid lijkt het drinken aan de borst zijn neus steeds weer vrij te krijgen. Wat een gelukje die borsten!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Vandaag weer zo'n mooi momentje...

Liesbeth was erg verdrietig, zat bij Mr Hair op schoot en kon maar niet ophouden met huilen... Ik nam haar over. Had zelf een hooggesloten coltrui aan, maar Liesbeth graaide ín die col, en maakte zo - voor het eerst - zelf duidelijk dat ze graag wilde drinken! Dat mocht natuurlijk, en toen was het goed. Verdriet over, en daarna weer een blije baby :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb een ziek kind dat ook verdrietig was. Heb hem 5x aan de borst gehad vandaag en totaal 80 minuten gevoed. Ik vind dat gewoon zo super !

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik was altijd redelijk voorzichtig met troostborst. Ik vind BV ook gewoon eten. Maar bij de zoveelste oorontsteking midden in de nacht was het wel erg prettig om hem te zien ontspannen. Zeker toen ik voorzichtig tegen de huisarts op de HAP toegaf dat ik hem op die momenten voedde en zij alleen maar ontzettend positief reageerde en het zo super vond dat hij met 10 maanden nog bv kreeg.

12. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier ook veel troostvoedingen op de moment. Ons ventje heeft erg veel last van tandjes, dus moet er weer erg vaak gedronken worden. Ook 's nachts hangt hij in totaal wel een paar uur aan en hoewel ik het uiteraard ook best zwaar vind, ben ik zo blij dat ik toch iets extra kan doen om de pijn te verzachten. :)

Ik vind het inderdaad ook wel steeds leuker worden. De eerste drie maanden vond ik best zwaar, maar daarna wordt het steeds makkelijker en met een half jaar ging het zowat vanzelf. :)

Een van de leukste en meest speciale dingen vind ik dat hij van niets zo kan genieten als van borstvoeding. Als ik nog maar vraag of hij wilt drinken, begint hij al helemaal te stralen en eens "aangekoppeld" is die blik in die oogjes zo mooi.

Deel Deze Pagina