Van de tepelhoed afkomen, hoe?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Sousa, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sousa

Sousa Actief lid

Sep 5, 2007
    193
    0
    0
    Beste Ilse,

Mijn kleintje is alweer zes weken groeit goed en krijgt alleen mamma's melk.

Ik kolf 3 keer per dag en geef het haar via een fles, en probeer drie keer dmv tepelhoedje life te voeden. Alleen is ze de laatste tijd snel gefrustreerd.

Het lijkt alsof ze een liefde/haatverhouding heeft met mijn borst. Dan wil ze zo graag en gaat ze zoeken, zodra die erin zit heel even drinkt, schudt ze met r hoofdje en een huiltje, na 10 minuten. leg ik haar neer en kolf ik nog even wat na.

Ik heb het ook geprobeerd zonder tepelhoedje, maar dat is ze jammer genoeg verleerd (in het begin deed ze nog even moeite, maar nu helemaal niet meer).

Reden van tepelhoedjes: ik heb ingetrokken tepels en lastig voor haar om te drinken. Ik wil zo graag van de tepelhoedjes af, en heb net heel wat bvfotos gezien, waar ik echt :( verdrietig van wordt dat ik dat ook gewoon wil.

Ik heb al eerder met de kraamzorg, de vk en een lactatiekundige het een en ander geprobeerd (aanleggen), dan gaat het goed en twee dagen een tepelhoed en ze wil niet anders meer (nu ook geen tepelhoedje zelfs :confused: ).

Ik ben een beetje ten einde raad, ik denk aan een LK, maar betaal de kosten zelf. Heb zelf al heel wat voor de huur van de kolf en de kraamzorg en de vorige LK moeten betalen, dat ik het even zo probeer voor advies.

Dus weet gewoon niet meer wat te doen, ik wil haar gewoon graag voeden zonder alle poespas.

(melk is er genoeg, kolf meestal 150 en ze drinkt 120).

hoop niet dat het een verwarrend verhaal is geworden!

Alvast bedankt voor de tips!
    Sousan

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    mogelijk komt de toeschietreflex wat laat naar haar zin op gang? je zou kunnen proberen dit te bespoedigen door voor te kolven of een syntocinon spray vragen bij de huisarts.

wanneer je ernstig ingetrokken tepels hebt, doe je daar niet heel snel iets aan.....het is al heel goed dat het kolven zo goed gaat! gun haar het tepelhoedje en probeer het live voeden te optimaliseren

misschien kun je voor je een afspraak maakt met de lk eerst telefonisch overleggen of er meer inzit? of je met haar begeleiding er meer kunt uithalen dan je nu doet? zij heeft je immers gezien?

succes,
    heidi margit

3. Sousa

Sousa Actief lid

Sep 5, 2007
    193
    0
    0
    Beste Margit,

na die dag ging het wat beter, maar we zijn weer bij het begin. Ik heb juist een te snelle toeschietreflex, waardoor ik soms eerst even de druk weglaat en dan 2 minuten later haar aanleg. Maar ze blijft ongeduldig/boos en soms wordt ze zelfs verdrietig (steeds meer gezichtsuitdrukkingen).

Ik ga ervanuit dat ik goed aanleg (heb eerder met een lk gekeken) verder ook veel gelezen op sites ed. ik probeer twee keer te kolven en de rest aanleggen, maar laatste tijd ben ik al blij als ik een keer op een dag aanleg en goed gaat.

ik heb trouwens ook het gevoel dat ze door het tepelhoedje teveel melk krijgt (er zitten namelijk 4 gaatjes in, in het flesje maar een).

LK vertelde me dat ik naar aanleggen moet kijken en dat ze niet hongerig moet zijn, maar eerste signalen.
    ik weet het niet meer :(.

Share This Page