ik zit warschijnlijk in e zevende week van mij zwangerschap en heb vaak erge pijn onderin me buik. ik weet niet zo goed hoe ik deze pijn moet omschrijven... zeurend, soort van krampen? niet heel ernstig maar soms word ik er wel een beetje misselijk van. Het is niet zo dat ik me echt ongrust maak over een eventuele miskraam maar ik vraag me meer af wat het zal zijn. En of ik me huisarts of een verloskundige moet bellen. En nog een vraagje wanneer krijg je de eerste echo? ik ben 2 wkn geleden naar de huisarts geweest en daar moet ik over ongeveer 2 weken weer naar toe en dan pas naar de verloskundige. zie je dit vaker in de praktijk? en krijg ik dan snel een afspraak?
Hoi Anniek, De zeurende pijn die je beschrijft, horen we vaker in het begin van de zwangerschap. Je baarmoeder is aan het groeien, aan het oprekken, wat de zeurende pijn kan veroorzaken. Het verschilt per praktijk, per huisarts, per verloskundige wanneer de eerste controle precies plaats vindt en wanneer je de eerste echo krijgt, voor de eerste controle, tijdens de eerste controle of misschien na de eerste controle.
dankje voor je antwoord.... vanacht weer wakker geworden met die pijn.. hij gaat gepaard met lage rugpijn! warme kruik en een paracetamolletje vanacht gepakt want ik hield het het niet meer!