borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebecca86, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Heej,

ik ben zondag bevallen, en had besloten om geen borstvoeding te geven omdat ik bij de eerste zoveel pijn had.. Dus heb ik tabletten gekregen ervoor en er 2 van ingenomen.. Maar nu las ik dat je ook gemengde voeding kan geven.. borst en fles.? Ik mis dat toch wel erger dan ik dacht.. borstvoeding geven.. zou ik alsnog borstvoeding kunnen geven( met flesvoeding dan) of gaat dat nu echt niet meer nu ik die tabletten gehad heb..?

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Pijn gehad...waaraan?
    Tabeletten? welke waarvoor?
    Heb je wel gestimuleerd om de bv op gang te brengen...voel je stuwing op het moment?

Als je kraamverpleegkundige zegt dat je bv kan geven met die tabletten...zou ik het kindje gewoon aanleggen zodat de bv opgang komt...dan kan je altijd nog zien hoe en wat met fles erbij...

Wel grote kans dat de fles favoriet wordt omdat daar de voeding makkelijker uit komt...dat je kindje niet hard wil zuigen aan de borst zegmaar...maar proberen kan altijd...

3. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste dochtertje borstvoeding gegeven.. en ik kreeg veel pijn aan m'n tepels.. ze kreeg ook alleen borstvoeding en geen fles..
    bij m'n 2de dochtertje heb ik nu tabletten gekregen ( cabergoline Sandoz 0,5mg) omdat ik geen borstvoeding geven wou.. maar nu las ik dus dat je ook de borst en de fles kunt geven.. maar ik weet dus niet of dat wel gaat nu ik die tabletten al gehad heb.. ik heb het der nog niet met de kraamverpleegkundige over gehad..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In principe, als je perse wil, zal het vast mogelijk zijn. Maar die tabletjes zijn er speciaal om de bv te remmen zover ik weet.
    Dus als je het weer op gang zou willen brengen, zal dat met intensief kolven moeten gebeuren zou ik denken. En dan is het nog de vraag of het lukt.

Ik zou denk ik contact opnemen met een lactatiekundige, eventueel via je kraamverzorgster, om te kijken wat er nog mogelijk is en hoe en wat... Ook of het de moeite uiteindelijk waard is (--> hoe groot de kans is dat je weer soortgelijke klachten krijgt en of het zowiezo haalbaar is en hoe dan precies)

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    il zou idd, meteen overleggen met de kraamhulp, maar denk zeker dat het nog wel mogelijk is.

ik heb met Sven ook heel veel pijn gehad in het begin, maar dit is uiteindelijk wel over gegaan (heeft 4 weken geduurd).

Nu met Lasse helemaal niet dezelfde klachten, terwijl ik er wel bang voor was.

Bij Sven hebben we vanaf dag 5 al een flesje bij gegeven, was dan wel afgekolfde melk. Hij kreeg dit in een tommy tippee fles, daar moest hij ook veel moeite voor doen om het er uit te krijgen, terwijl mijn borsten zo lang zoveel stuwing hadden dat hij eht er uit kon kijken bij wijze van.

het hoeft dus niet een probleem te zijn. ik zou morgen meteen met je kraamhulp overleggen

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Aller eerst gefeliciteerd:) wat betreft het geven van bv en kv dat kan. Maar ik zou pas beginnen met kv als je kindje goed drinkt aan de borst. Ik zou als ik jou was bellen met LLL of 'n lactatie kundige overleggen. Re-lactatie is ook wel mogelijk namelijk. Zelfs als je gestopt ben met de bv, over gegaan bent op fles, en weer terug wilt naar bv. Kost je wel veel wils kracht, maar als je 't echt wilt lukt dat best! Veel aan leggen en/of kolven. En dat je bij je eerste zo'n pijn heb gehad, dan was ze of niet goed aan gelegd, of ze pakte verkeerd. Neem ook hiervoor contact op met 'n lactatie kundige, je kraam verzorgster heeft vast wel 'n nummer van één bij je in de buurt. Die kan dan ook langs komen om te vertellen en te laten zien waar je op moet letten zodat 't 'n plezierig en fijn iets is voor jullie beiden. Ik zou zeggen ga ervoor;)

7. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    bedankt voor jullie reatie..
    ik wil het echt heel graag proberen!
    Ik heb het mijn eigen vk gevraagt die zegt dat het dus niet gaat omdat er te veel hormonen in die tabletjes zitten wat ik genomen heb..
    Ik heb het ook hier aan de vk gevraagt.. zij zegt dat het wel gaat.. en jullie dus ook.. een lactatie kundige of Re-lactatie wat is dat dan precies?

8. Alita

Alita Niet meer actief

nou dan kolf even, wanner zou het uit je bloed zijn dan....
    hoop voor je dat het lukt..

Deel Deze Pagina