Borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door 19 November, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik wil ook zo lang mogelijk borstvoeding gaan geven, ben alleen benieuwd hoe het na mijn verlof (14 weken) gaat omdat ik in de nacht zit en mijn bioritme om gegooit wordt, we zien wel maar ik ga er wel voor de 100% voor!

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    had mezelf een minimum tijd van 6 maanden opgelegd, die heb met veel plezier een zonder probleem gehaald.
    nu geef ik al 7 maanden waar echt enorm tr ots op ben.

nu heb ik echt zoiets van we stoppen er pas mee als het voor hem of mij niet leuk meer is.
    maar tot nu toe is het zo een heerlijke tijd dat ik er echt nog niet vanb plan mee ben om te stoppen.

groetjes talia

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is 7 maanden woog vorige maan 9550gr en was 71 cm dus die groeit goed op borstvoeding

groetjes talia

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Zo lang als het mogelijk is...denk toch wel aan 1,5 a 2 jaar lang.

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik was van plan om minstens een jaar bv te geven. Ik zei nooit dat ik het zou proberen, ik zei altijd dat ik het zou doen.
    Heb een cursus gevolgd, het bvforum uit mijn hoofd geleerd zo'n beetje :) en alle info gezocht die ik maar kon vinden.

En toen ben ik bevallen... 6 weken te vroeg. Kaylee moest in de couveuse en kon nog niet goed happen. De eerste keer dat ze haar aangelegd hebben was 2 uur na de bevalling. De eerste keer dat ik een kolf in mijn handen geduwd kreeg was 9 uur na de bevalling :( :( Allebei veel te laat natuurlijk, hoewel ik al om die kolf vroeg van t moment ik gedouchet was.

Ik heb acht dagen acht keer per dag gekolfd, op de voedingstijden van mijn meisje... En haar elke dag minstens drie keer ook aangelegd, elke keer als ik bij haar was. Ik heb alles geprobeerd, kolfde bij haar, met haar foto bij me, alle trucjes uit de boekjes, begeleiding van de lactatiekundige...

Maar na acht dagen had ik nog geen druppel melk gezien :( Ik was zo gefrustreerd dat mijn bloeddruk hoog bleef (ik had HELLP) en ik de kolf tegen de muur aangooide, ik zat uiteindelijk alleen nog maar huilend te kolven, voor niets. Toen heeft de lactatiekundige mij vriendelijk verzocht ermee te stoppen, ik stond mijn eigen herstel in de weg en volgens de lk was de kans klein dat het me nog zou lukken.

Ik heb ook geen stuwing gehad, niets, geen enkel teken dat ik ook maar melk had :cry: Ik ben er zo verdrietig om geweest want ik was zo vastbesloten om ff "een jaartje minstens te gaan voeden". Het is nog niet eens 1 voeding geworden :(

Bij een volgende probeer ik t weer... en als ik dan ook te vroeg beval dan ga ik gewoon een kolf EISEN, meteen, en als ze die niet geven, dan stuur ik mijn vriend naar de winkel om er een te kopen.

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom dan? Hoe denk je dat een kindje wat net 1 kilo weeg, en nog geen zuigreflexen heeft dan moet eten? Ik vond het ook niet leuk. Maar ik wilde ook niet bij 30 weken en 6 dagen bevallen! Maar ja het was niet anders. Ik ben blij dat er zoiets bestaat als een kolf, zodat ik toch mijn kindje het beste heb kunnen geven!
    Ik wilde perse bv geven. Tjah en als ik dan in het begin met twee toeters op mijn tieten moest gaan zitten zij het zo... Ben blij dat ik toch nog 12 weken bv heb kunnen geven. Had het liever nog langer gedaan.. Want ook Life voeden gebeurde op een gegevenmoment hier... Dit heeft ze uiteindelijk geleerd in het ziekenhuis. Door haar veel aan te leggen. Alleen was dit veel te vermoeiend voor haar. Waardoor haar energie niet opging in het groeien maar alleen aan het drinken... Vandaar ik dus over gegaan ben met veel Pijn en verdriet op flesvoeding..

Ik vindt het nog steeds moeilijk om een moeder te zien voeden ...... Dat doet best wel pijn ...

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Petra dat is een situatie die van te voren niet was te voorzien en heel anders is dan hoe het er meestal aan toegaat. Komt de baby gewoon optijd (tussen die 37 en 42 weken) en gaat met moeder en kind alles redelijk voorspoedig dan is het onnodig om de bv op gang te brengen met een kolf en dus in feite onnatuurlijk. Er zijn zoveel dingen onnatuurlijk (onnatuurlijk zegt het al, niet zolas de natuur het heeft bedoeld; keizersnede, pijnstilling, kolf) maar het is mooi dat het er tegenwoordig is anders waren jou dochter, ik, mijn dochter en nog miljoenen anderen er waarschijnlijk niet meer geweest.

Kan me goed voorstellen dat het erg verdrietig is als je zograag wil maar het toch niet lukt.. dan is het soms idd beter om te kiezen voor fv. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen, je hebt je er duidelijk voor ingezet. Hopelijk volgende keer beter. Ik heb mn dochter 10 mnd gevoed en zelfs ik voelde me schuldig toen ik (of zij, ze koos er zelf voor) stopte. Zal wel iets met dat moedergvoel te maken hebben

8. Niet meer actief

3 maanden

9. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik wil het gaan doen zolang het goedgaat.

Verder heb ik van onze VK zelfs het advies gekregen om niet op voorhand al kosten te gaan maken door er 1 te kopen of te huren.
    Als alles goedgaat, dan kan je dat naderhand ook doen.
    En anders heb je binnen 2 dagen zo'n kolf in huis als het nodig is.

Na een maand BV als het gaat wil ik gaan kolven om dan FV van moedermelk en BV tegelijkertijd te geven, zonder vast ritme. Om aan de fles te wennen.
    Dit omdat de kleine straks 3 dagen op de creche zit en 1 dag lekker thuis met papa.
    Dan lukt het al niet om volledig BV te geven.

Deel Deze Pagina