Hoi, Evi krijgt op dit moment (sinds maandag) 180 cc Nestle NAN. HA.A voeding. Ik heb het idee dat ze er niet genoeg aan heeft want ze wordt ook 's-nachts nog na 4 uur wakker. Ze is nu ruim 2 maanden en ik vraag me af of ik haar laatste fles misschien mag/kan vervangen door bv. Nutrilon Forte of misschien iets door haar voeding kan doen waardoor ze wat meer verzadigd is ofzo. Ik geef haar nu ook al 's-middags en om 18.00 uur en de laatste fles 190 cc en als ze wakker wordt is ze gelukkig niet aan het krijsen en kunnen we het prima 'rekken' tot 5 of 6 uur, maar het zou (ook voor ons) zo fijn zijn als ze doorslaapt 's-nachts. Volgens het CB is het beter om 's-nachts geen flesje meer te geven. Ik ben zo bang dat ze nooit door gaat slapen..... Groetjes, Daan
Hoi Daan, Stijn slaapt ook nog niet door 's nachts. Ik denk dat ze vanzelf in een ritme komen, ik heb ook al eens gedacht of ik dan op een ander tijdstip moest voeden en allerlei andere trucjes. Maar ze zijn nog erg klein,he? Volgens mij is het ook nog wel normaal als ze pas met een half jaar doorslapen. Ik moet er ook meestal 2 keer per nacht uit, maar ja hoort erbij,he? En die dingen door de voeding, dat mag pas met vier maanden ( maar daar is al een topic over) Misschien dat dat forte helpt, maar volgens het cb bij ons, komen ze vanzelf in dat slaapritme..... Succes ermee. XXX
Ik zou me daar op die leeftijd echt nog niet druk om maken hoor... dat doorslapen komt vanzelf. Zolang een kind vanzelf nog komt heeft het het waarschijnlijk gewoon nodig. Tuurlijk is doorslapen fijn maar dat komt echt wel... ze zijn nu nog zo klein ik zou idd pas bij een half jaar me er druk om maken want dan wordt het misschien wel gewenning. Ik zou niet verder vernaderen van voeding maar gewoon zo door blijven gaan
Ik kan er ook wel goed tegen hoor, maar omdat ze ook al wel een paar keer wél door heeft geslapen weet ik niet waar het aan ligt als ze dan ineens weer rond dezelfde tijd wakker wordt 's-nachts. Als ik 100% zeker wist dat ze op den duur gewoon doorslaapt vind ik het allemaal prima. Maar je hoort zoveel dat baby's al zo snel doorslapen dat ik dacht dat dit een beetje een uitzondering was....
Hee Daan, Ja dat dacht ik ook hoor, want Stijn heeft er ook wel eens een nacht tussen dat ie doorslaapt. Ze zijn denk ik gewoon aan het 'zoeken'. Stijn is bijna twee maanden trouwens. En ja ik voed 's nachts wel gewoon, hoor!! Als ze met een half jaar nog 's nachts komen, dan wordt het denk ik wat anders, want dan hebben ze het eigenlijk niet meer nodig.... maar dan zien we dan wel. O, ja ik hoor ook alleen maar moeders om me heen te pochen dat ie van hun al doorslaapt..... die andere moeders hoor ik ook minder.... XXX
Fijn om te weten dat we niet alleen zijn dan Ik vind het ook niet erg hoor, als het maar wel ooit gebeurt, hihi
Kaylee sliep pas door met 4.5 maand En als ze eindelijk doorslapen dan komen de tandjes worden ze weer wakker s nachts
Joey is nu ruim een maand en drinkt 200cc per fles... Ik lees nu her en der dat dat erg veel schijnt te zijn, maar hij vraagt er gewoon om... Als ik hem minder geef dan komt hij heel snel weer voor een voeding! Afijn, als ik hem 200cc geef, dan slaapt hij van 23:00 tot 05:30, gisteren zelfs tot 06:30... Ik weet wel dat het heel verschillend is per kindje, maar ik denk dat Joey zo redelijk lang slaapt doordat hij zo veel drinkt...
Ik heb begrepen dat een kindje van die leeftijd niet boven de liter per dag mogen uitkomen, omdat de niertjes dit nog niet aankunnen. 200 ml voor zo'n uk lijkt mij erg veel hoor
Ja veel he?! Ik hou het nu al een tijdje bij, hij drinkt gemiddeld 1150cc per 24 uur. Op het CB zeiden ze dat het veel is, maar ik mag hem omdat hij er behoefte aan heeft wel 200cc per voeding aan blijven bieden. Meestal drinkt hij het op, af en toe stopt hij na 140 tot 180 cc. Hij mag niet veel meer aangeboden krijgen, niet meer dan 210cc zeiden ze, omdat zijn maagje dan te groot wordt en hij straks nooit meer voldaan is. Over de niertjes hebben ze niks gezegd. Het probleem is dat hij als ik hem minder geef elk uur roept om voeding...
Apart dat ze zeiden dat het ok was. Astrid was ook een echte hongerlap, maar die mocht ik met 3 mnd nog niet zoveel aanbieden.
Klopt ik heb ook altijd begrepen dat ze niet boven 1 ltr voeding uit mogen komen. Tim zit nu (als het vandaag tenminste zo door blijft gaan) op 5x 150 water + 5 schepjes voeding.
Ik heb dat ook begrepen van die liter... Daarom wil ik nog wat speling over houden voor als ze zometeen wee 2 weekjes verder is
... Geldt dat ook voor borstvoeding dan? Hij krijgt 2 (heel soms 3) flessen Nutrilon, en de rest van de dag borstvoeding. Hij komt alles bij elkaar opgeteld aan zo'n 1100 - 1200 cc gemiddeld per 24 uur. En nog verbaas ik me over hoe vaak hij nog komt voor voeding, ik kan het bijna niet bijhouden... Hij slaapt wel van 23:00 tot 05:30, maar overdag komt hij elke 2 tot 3 uur. En ze hadden op het CB gezegd dat hij met zijn gewicht (5585) makkelijk om de 4 uur moest kunnen... Owjee, ik ga maar even naar het inloop spreekuur vrijdag, want ik maak me nu wel zorgen
Bij bv maakt het niet uit hoeveel ze drinken, ze mogen zoveel hebben als ze zelf willen, daar zit dus geen limiet op .
Dus als hij in totaal op 1100 - 1200 cc per 24 uur komt maakt het niet uit als daarvan 400 en heel soms 600 cc flesvoeding is?! Pfieuw... Hij krijgt zijn laatste voeding 's avonds Nutrilon, en de eerste 's morgens.. overdag probeer ik hem de hele dag BV te geven, alleen als het een keer beter uitkomt krijgt hij tussendoor ook wel eens een Nutrilon. Hij slaapt langer als hij flesvoeding krijgt om 23:00... en dat is wel prettig, aangezien hij overdag met regelmaat om de 2 uur komt...