Hallo, Ik geef mijn dochtertje borstvoeding en sta daar ook helemaal achter..ik wil ook absoluut niet overstappen op flesvoeding ofzo. Maar momenteel ben ik echt ten einde raad.. Ik heb zo'n ongelooflijke pijn..ze neemt de borst niet goed aan..ze hapt zeg maar alleen om de tepel heen en niet eromheen..wat ik ook doe ik kan haar niet op de goede manier aanleggen..ze doet haar mond niet genoeg open..en wanneer ze goed is aangelegd..dus haar mondje echt wijd open heeft en de hele tepel in haar mondje heeft dan haalt ze em er weer uit en pakt weer het puntje zeg maar. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Het doet op deze manier echt ongelooflijk pijn ik schreeuw het haast uit van de pijn zo erg is het.. Mijn man heeft nu iets gekocht wat je over je tepel doet..weet niet hoe ze dat noemen..? Maar ik vind dat ook niet echt een succes het is toch niet natuurlijk en ze krijgt volgens mij echt veel melk binnen... en heeft iemand tips wat ik bijv. op mijn borsten kan smeren? Ik gebruik nu soms vaseline..maar eigenlijk is het echt niet handig om iets op je borsten te smeren want dan moet je het ook eerst afwassen voordat je de borst geeft..en voordat je daar mee klaar bent schreeuwt ze het inmiddels uit..
he meis wat rot voor je het is toch echt belangrijk dat ze je tepel goed hapt want zo ga jij door de grond en dat ding wat je man gekocht heeft zal een tepelhoedje zijn jeetje weet even geen foefje om haar goed aan te leggen maar zijn vast meiden die dat wel weten mijn kid hapte wel goed dus ken het probleem niet maar hapte wel eens mis dus ken de pijn sterkte en succes
Wat vervelend zeg! En ontzettend herkenbaar! Bij mij doet het voeden ook pijn; gelukkig wordt et nu minder. Mijn dochtertje doet haar mondje vaak ook niet goed open en ik weet ook niet wat ik daaraan kan doen. Ik merk wel dat het steeds beter gaat, dus misschien is het ook even wennen? Maar goed; daar heb je nu niks aan. Ik smeer bepathen op mijn tepels en dat is wel lekker. Als ik kloofjes heb, zijn ze sneller geheeld. Mijn kraamhulp zei dat het ook goed voor je tepels is om na het voeden ijs erop te houden; dat maakt de huid steviger schijnt. Maar dat doe ik eigenlijk nooit.
bepathen zalf (als je het zo schrijft) werkt heel goed en kan je erop laten zitten als je kindje drinkt. Het helpt ook vaak als iemand even helpt om het onderkinnetje iets naar beneden te duwen zodat ze een grotere hap moet nemen. Even doorbijten, ik had het ook, maar het is nu over, succes!
Gulay, als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Leuk joh was alles goed gegaan? En hoe gaat het met de katoenen luiers? Ik kan je niet echt een tip geven voor het verkeerd happen van de kleine, die van mij had het gelijk door. Maar het is natuurlijk wel heel vervelend voor je. Ik had wel heel erg last van onstoken tepels en kloven (mijn kindje dronk eerst te lang omdat hij te weinig er uit kreeg) en daar deed ik lanoline vet op. (Ze gebruiken dat ook om wolbroeken waterdicht mee te maken, het is een wolvet dus misschien ook wel in Turkije te verkrijgen), dat is ook niet schadelijk voor het kindje als het later weer gaat drinken. Misschien kan je je vraag ook bij de kraamhulp stellen, misschien kan zij je helpen. Heel veel succes ermee!
die zalf ken ik niet..ik woon in turkije dus denk niet dat ze die zalf hier hebben.. We hebben nu bij de apotheek hier nieuwe tepelhoedjes gekocht...dat werkt wel..ze zijn heel dun dus ik voel het alsnog..maar het doet geen vreselijke pijn..ik gebruik ze gewoon totdat ik weer normaal de borst kan geven en dan maar weer proberen weet het ook niet.. De katoenen luiers gebruik ik nog niet..ik wacht tot het navel gedoe eraf is gevallen (kom ff niet op de naam) had ook de eerste dagen geen zin om te wassen maar als ik nu zie dat ik sowiezo elke keer wel witte was heb (gebruik ook een doek op de commode..anders moet ik het kleedje om het kussen steeds wassen..en de kleertjes enz. Dus ik ga het gewoon proberen..maar ze is ook zo klein dat die katoenen luier volgens mij echt groot is..
ipv bepanthen kan je ook een druppeltje melk op je tepels inlaten drogen. Ik heb dat als tip van mijn kraamhulp gehad en nooit last van mijn tepels gehad. Als de kleine klaar is met drinken even in je tepel knijpen en een druppeltje van de melk over je tepel wrijven en goed oplaten drogen. Dan pas bh weer aan. Wbt het happen. Ik heb er geen last van gehad maar als lars verkeerd hapt moest ik met mijn pink tussen zijn lipjes om het vacuum te verbreken en dan opnieuw aanleggen. mss staan hier wat tips: www.borstvoedingsforum.nl
ik heb ff voor je gezocht, Hier staat veel info op mss heb je daar wat aan. http://www.vbn.borstvoeding.nl/
Elyesa hapte de eerste dagen ook niet goed aan ik vergong van de pijn hij wist gewoon niet goed aan te happen en daardoor had ik melkblaasjes. tot er een verpleegster bij me kwam zitten en me leerde hij ik het hem kon leren. ze nam gewoon het tutje van een zuigfles (het speentje) en zette die op men tepel zodat hij door had dat daar zijn eten zat een half uurtje op die manier en even erna proberen zonder en toen hapte hij perfect aan. probeer het eens liggend zoben je meer ontspannen. neem er de tijd voor. de pijn kan nog even anhouden. ik heb ook 2 weken zitten huilen met elyesa aan mijn borst maar ik ben er zo trots op dat ik heb doorgezet het is zo de moeite waard geweest. groetjes Talia
Ik ben nu helemaal van slag.. Nu zeggen ze op borstvoeding.com dat een tepelhoedje er voor zou zorgen dat ze het nooit zal leren etc. Ik kan echt wel janken...ik verga van de pijn..ze pakt em niet goed..er is niemand ook geen zuster of wie dan ook die mij kan helpen..en ik weet niet meer wat ik moet doen..ze pakt het gewoon echt niet..ze pakt alleen het puntje en het is natuurlijk wel zo dat nu ik die tepelhoedjes gebruik ze echt alleen het hoedje zal leren pakken.. Maar ik kan het echt niet zonder..het doet zo'n vreselijke pijn..ik weet niet meer wat ik moet doen hoor.. Wat moet ik doen om haar te leren goed aan te pakken?
Ik heb maar 6 weken bv gegeven en Serjenka heeft van 1ste keer goed gehapt. Maar mijn schoonzus is ook begonnen met een tepelhoedje omdat haar kindje de tepel eerst ook niet wou nemen. Eenmaal haar kindje het doorhad is ze ook beginnen voeden zonder tepelhoedje. Ik zou het wel een kans geven, want met die helse pijn kun je toch ook niet verder.
Ik was zo blij met die tepelhoedjes..maar nu is alle moed weer in de schoenen gezakt..ik heb echt zitten huilen..en mijn man begrijpt het niet.. Ik ben bang dat ik op deze manier niet genoeg melk zal hebben ofzo of dat het slecht is voor mijn kind..Ik wou echt dat ik er iemand was die me holp die me kon vertellen of ik het goed of fout doe en hoe ik het dan moet doen..ik baal echt gewoon..Ik raak er super gestrest van.. En eigenlijk van het op internet kijken raakik nog gestrester omdat ze daar dus aangeven dat een tepelhoedje niet goed zou zijn etc. etc. etc. maar wat moet ik dan!!! De pijn is momenteel ondragelijk in mijn linkerborst..en ik heb geen flauw idee hoe ik haar mond wijd open kan krijgen..
ik zou even op www.borstvoedingsforum.nl vragen. Daar zitten lactatiekundigen en een heleboel moeders met ervaring die kunnen je vast wel helpen! Heel veel succes ermee!
Hi Gulay, Mijn dochter hapte in het begin ook niet goed... ze nam maar een klein stukje van de tepel in haar mond en daardoor kreeg ik wondjes/pijn enz. Ik heb toen wel tepelhoedjes gebruikt op aanraden van m'n kraamverzogster. Belangrijk is wel dat je het probeert zo snel mogelijk weer zonder te doen en als het lukt ook af te wissellen... dus ff met hoedje en dan ff zonder (misschien tweede helft van de voeding als je dochter wat minder hard trekt/zuigt?) Misschien kan jij bij de apotheek navraag doen? Misschien kennen ze daar ook een soort zalf als bephanten of je kzoekt ff naar de bestandsdelen, misschien is er iets te krijgen wat er erg op lijkt? Misschien is het ook wel via internet te bestellen (internetapotheek oid?) maar dan is het waarschijnlijk wel ff onderweg. Verder idd na de voeding een druppeltje melk op je tepels en dat laten drogen aan de lucht. Verder vaak je zoogcompressen verwissellen zodat je tepels niet nattig blijven, ook lopen met blote borsten is erg goed, dus niet bedekken maar gewoon lucht erop. Het is echt ff doorbijten die bv maar het hoeft echt niet te mislukken hierop. Bij mij deed het de eerste weken gruwelijk zeer maar het werd beter. gaat het aanleggen verder wel goed? Baby met zn buikje richting jou buik zodat het hoofdje niet moet worden gedraaid, mond op tepelhoogte en dan even over het kinnetje strijken, vaak doen ze dan hun mondje goed open. Hapt ze niet goed genoeg dan loskoppellen (pink in mondhoekje om vacuum te verbreken) en opnieuw, net zolang tot ze het goed doet (is echt niet raar als je hulp vraagt aan je man/familie daarbij want het is best lastig) Als ze het fout doet blijft de pijn ook alleen maar langer omdat je huid niet kan herstellen. Ik weet er redelijk wat van af dus als je vragen hebt hoor ik het wel...
Ik heb ook in het begin wat moeite gehad met het niet goed happen van mijn dochter!! En die vreselijke pijn die jij hebt kan ik me heel goed voorstellen!! Ik heb ook 2 keer een borstontsteking gehad waar ik ook heel veel pijn van heb gehad!! Ik kon er op een gegeven moment echt even niet meer tegen en ging dan 1 voeding kolven en met een flesje geven en de volgende voeding weer zelf geven, zo had ik even wat meer tijd om op adem te komen en niet al heel snel weer die pijn moest voelen, toch heb ik wel door gezet, en ik geef nog steeds bv en het is echt de moeite waard hoor!! Lynn is nu ruim 6 maand en ik vind het echt geweldig dat ik haar nog steeds bv geef, en het kost me geen centje pijn meer. Lynn drinkt uit zowel de fles als uit de borst goed, terwijl ik in het begin dus ook al af en toe wat gekolfde melk gaf!! Ik ben trouwens wel altijd Lynn los gaan koppelen van mijn borst als ze niet goed aangelgd was en ik er pijn van had, je moet wel door zetten hoor, ook al is het verschrikkelijk frustrerend voor je meisje en wil ze net lekker gaan drinken en moet je haar los maken. Als jij straks zulke pijnlijke borsten hebt dat je echt niet meer kunt geven daar heb je ook niks aan, dus goed aan jezelf denken hoor, hoe graag je ook wil dat ze nu eindelijk lekker kan gaan drinken. Ze moet het echt leren!! En het gaat je vast wel lukken!!
Ik weet precies wat je bedoeld want ik heb PRECIES hetzelfde probleem met Joey. Ik heb alles al geprobeerd, ook tepelhoedjes. Er is ook al een paar keer iemand van het borstvoedingcentrum gekomen om te helpen, het gaat gewoon niet. Hij doet me zoveel pijn... Ik kolf zijn voeding dan ook al vanaf de eerste week, het kan niet anders. Het kost veel tijd, en ik mis dat intieme moment wat ik zo leuk vind, maar het gaat echt niet. Gisteren heb ik het weer geprobeerd, het leek goed te gaan, maar vandaag 'schreeuwde' ik het ook weer uit, dus ben ik maar weer aan het kolven... Ik heb alweer de hele dag pijn in mijn borsten en tepels ervan Ik heb dus geen tip voor je om het op te lossen, ik kan je alleen vertellen dat je niet de enige bent
Ik heb nu over de hamburgerhap gehoord!! Gewoon je tepel plat knijpen zeg maar en dan in de mond..ik doe het nu dus zo en voel alleen pijn in de eerste minuut..daarna trekt het weg.. Ik ben echt super blij..ik geef nu dus gewoon borstvoeding!!!! Hopelijk blijft het goed gaan...
@Gulay Wahaha. nou kijk maar uit! Over 3 maanden wil ie geen fruitje, maar een cheeseburger hihi. Nee hoor meis, ik ben blij dat het nu goed gaat!