borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamamoon24, Oct 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

Feb 16, 2009
    134
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van 3,5 maand krijgt borstvoeding. Doordat hij op een gegeven moment krijste, uitslag om zijn mondje had en verstopt zat dacht de kinderarts aan een koemelkallegie. Ik heb nu al een paar weken geen enkel melk- of sojaproduct gebruikt. Een aantal klachten zijn vermindert. De uitslag is er bijna niet meer en hij huilt ook niet meer zo veel. ALleen die verstopping blijft. ALs ik hem dan help, omdat het op een gegeven moment gewoon echt al te lang geleden is dat hij ontlasting heeft gehad, komt er een enorme hoeveelheid dunne poep uit. Het schuimt dan ook en het stinkt enorm. De laatste dagen is het ook enorm waterig. Ik maak me nu wel zorgen erover, maar de kinderarts heeft er eigenlijk niet echt op gereageerd. Zou hij dan toch voor iets anders allergies zijn?

groetjes, Ramona

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Ramona,

Verstopping heeft soms ook te maken met de ontwikkeling van de darmpjes. Wanneer je kindje klachten houdt kun je het beste even contact opnemen met je kinderarts of huisarts. Vaak duurt het 2-4 weken voordat de klachten van een allergie ook wegtrekken.

Groeten eveline

Share This Page