hoeveel uur moet er tussen zitten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door dreetjuh21, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreetjuh21

21 dec 2008
    25
    0
    0
    nieuwe pekela
    hoi hoi

mijn dochertje van 3 maand nu, is heel er hongerig...
    al vanaf de geboorte af aan...
    nu krijgt ze friso extra en nutriton erdoor!!!
    overdag krijgt ze 180 ml met 6 scheppen en voor de laatste fles om 23.00 uur krijgt ze 210 ml met 7 scheppen...
    en dan laat ik er acht uur tussen met de laatste fles tot s'morgens 7 uur weer, maar ze is dan nog echt heel erg moe...
    ik moet haar ook echt wakker maken,
    kan ik haar niet gewoon door laten slapen, tot ze zelf wakker word?

overdag slaapt ze ook meestal maar een uurtje, alleen s'avonds en s'nachts slaapt ze prima...
    ze is ook heel druk overdag!!!
    dus mijn vraag is dus, of ik haar niet gewoon door kan laten slapen tot ze zichzelf meld, en hoe doe ik het dan met ritme voor de voeding,? of kan ik over op 4 flessen in plaats van 5?

bijvoorbeeld als ze om 8 a 9 uur wakker word, moet ze als ze 5 flessen krijgt de laatste om 12 uur, dat is weer zo laat..
    hoe kan ik dit als beste aanpakken?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt je kindje wel iets langer laten slapen, maximaal 10 uur mag je de eerste 4 maanden tussen een voeding in laten. Wanneer je kindje hongerig is, kun je de laatste fles misschien wel iets eerder aanbieden, misschien kun je er dan 3 uur tussen laten? Vanaf 4 maanden mag je ook overgaan op 4 voedingen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina