Baby's tot 3/4 maanden hebben geen smaak.

Discussie in 'Voeding' gestart door meelmonster87, 30 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelmonster87

    30 nov 2005
    5
    0
    0
    Full time moeder
    De Meern
    Ik ben sinds kort overgestapt van Nutricia standaard 1 naar Kruidvat standaard 1 omdat dit veel goedkoper is. Ik heb eerst naar de service lijn van Kruidvat gebeld om te vragen of mijn dochtertje niet het verschil zou proeven en zou gaan spugen enzo. De telefonisten van Kruidvat legden mij uit dat baby's tot 3 a 4 maanden nog geen ontwikkelde smaak hebben, dus zij proeven helemaal niets. je kunt dus prima overstappen zonder dat je baby daar wat van merkt. Ze zeiden ook dat alle flesvoedingen in Nederland heel erg op elkaar lijken qua smaak dus veel verschil is er dus niet. Je kan gewoon overstappen. Heb ik ook gedaan, de voeding is goed en goedkoop :)
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Fijn voor al je onformatie over de kruidvatvoeding op dit en op het andere topic! Je bent een echt fan van de kruidvatvoeding he? In ieder geval bedankt hoor.
     
  3. meelmonster87

    30 nov 2005
    5
    0
    0
    Full time moeder
    De Meern
    Hoi,
    ja ik ben er echt helemaal weg van!
    Ik betaal nu 5,49 voor een pak, voor een pak Nutrilon bijna 10 euro, dat scheelt echt wel. Alles wat ik nu bespaar doe ik in een potje en in de kerstvakantie ga ik er heerlijk van shoppen met mijn dochtertje.
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    groot gelijk heb ik,ik zou wel willen overstappen maar is beter voor jasper ff dit merk te houden nutricia omnio1.Wil later wel overstappen op friso of kruidvat ;)
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij waren overgestapt op nutrilon tegen darm krampjes
    kanonne dat doe ik nooooooooooit meer arm kind ipv dat het minder werdt werdt het alleen maar erger en knalde de darmpjes door haar lijfje
    en aan de diaree dat ze raakte gewoon spuit luiers
    wat een bende zeg en dat moet je kindje helpen
    ze moesten hun schamen allemaal geld klopperij
    je wilt het beste voor je kindje en dan krijg je dit soort taferelen (wat heb ik me popke aangedaan?)
    voel me erg schuldig

    een bedroefde mama
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oeps darmpjes moet krampjes zijn je ziet ben helemaal van de rel bel
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nouja zeg, jij hoeft je toch niet schuldig te voelen?? Je deed immers wat je dacht dat t beste was voor je kleine wondertje!! Maar wat een geldklopperij inderdaad, en dat over die kleine ruggetjes...ze moesten zich schamen :) :evil:
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja inderdaad vooral bij de apotheek.Ik was bij jan linders en daar hadden ze ff geen omnio voor jasper ik naar de apotheek en ja hoor bijna 2 euro duurder :cry: ik heb het maar gedaan omdat er iemand even kwam opassen gewoon aso dus.Jasper heeft ook erg dunne ontlastig ervan gekregen maar de krampjes zijn wel stuk minder geworden ik hoop dat we straks die krampjes voeding niet meer nodig hebben ;)
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat ik me afvraag, hebben jullie cina baby van vsm niet geprobeerd?
    Of werkt dat bij jullie niet?
    Bij mij werkte dat echt perfect tegen de darmkrampjes.
    Ze ging er windjes door laten en binnen vijf minuutjes was het echt over.
    Ik werd geadviseerd venkel thee, maar dat vind ik zelf niet lekker en mijn kleine meid ook niet en dat kon ik haar niet kwalijk nemen.
    Maar toen heb ik dus cina baby geprobeerd en dat was echt een wondermiddel, ik heb daardoor ook niet hoeven overstappen op andere voeding.

    Als jullie het nog niet geprobeerd hebben zou ik het echt eens proberen!

    Hopelijk houden de krampjes snel op, want het is niet leuk al je kleintje pijn heeft

    groetjes
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik ben weer terug op me oude voeding en gebruik er venkel bij
    gaat nu stukken beter en ze slaapt weer als een roosje
    ze zat wederom door de kramp op 8 flessen maar is weer terug op 7 a 6 flessen per dag
    ik stap ff niet meer over op een ander merk laten die darmpjes eerst maar weer eens goed kalmeren en gewend raken aan voedsel
    dat kijk ik wel weer verder
    als dit wederom niet werkt meer jolan zal ik dat van jouw eens gaan proberen
    thxxx voor de tip

    gr debbie
     
  11. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik heb gewoon friso en dat bevalt me best
    bianca dat geintje ken ik bij de ene winkel is onze voeding ook duuder als bij de andere
    cina baby gebruiken wij en als dat niet helpt dan venkel
     
  12. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Misschien een andere speen op de fles? Wij hadden eerst een drie-standen speen op de fles, maar die dronk Isa binnen 5 min leeg. Met als gevolg mega-darmkrampen. We haalden de fles er wel vaak uit omdat ze zo gulzig dronk. Maar ze kreeg er volgens mij veel te veel lucht door in haar lijfje.
    Nu hebben we de eerste speen er weer opgedaan (nr1) en ze doet er nu zo'n 15 min over, met minder last van lucht. De speen hoeft er niet meer uit steeds alleen voor een boertje.
    Op de site van Nutricia kun je heel veel informatie vinden over (borst- en fles-) voedingen, krampjes, enz. Bij het vragen-stukje. Ik las daar dus ook hoe lang een kind over de fles moest doen (15-20 min). De site gaat niet alleen over nutricia en hij is erg nuttig!!!
    www.nutriciakindervoeding.nl
     
  13. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Nou jolanda die cinebaby werkte helaas niet bij jasper misschien dat het ook komt door wisseling van voeding ik hoorde dat de eiwitten veel voor krampjes kan veroorzaken,hij is toen overgestapt naar de forte(hongerige baby)dus waarschijnlijk nog meer krampjes veel huilen en die druppels waren schijnbaar niet voldoende.Nu krijgt ie voeding voor krampjes en sindsdien is dat ruim voldoende ik hou die venkeldruppels voor later als ie weer krampjes krijgt.

    De site van de nutricia heb ik al in de favorite gezet,ben nu ook lid van de club kreeg laatst een cd met kinderliedjes hahahha die zet ik nu op als ik jasper badder erg gezellig dan :)

    Ja was balen tjenna dat ik bijna 2 euro duurder uit was bij de apotheek maar ja als ik ergens anders heen moest rijden kost het me benzine dus ik had zoiets van toe maar.Normaal gesproken kan ik de volgende dag ook halen maar durf nog niet zo goed met hem naar buiten.Nu alles goed gaat probeer ik het vanaf dinsdag/woensdag weer naar buiten te gaan :)

    groetjes bianca
     
  14. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
  15. meelmonster87

    30 nov 2005
    5
    0
    0
    Full time moeder
    De Meern
    Op www.kruidvat.nl/baby staat ook allerlei interessante informatie!!
    De voeding van Kruidvat is trouwens ook heel erg goedkoop. 5,49 voor standaard en ik dacht 7,39 voor extra care.
     
  16. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    :) Joh, ik zou bijna denken dat je reclame maakt voor kruidvat of er in ieder geval wat provisie aan overhoudt! Haha, nee hoor, geintje meid. Je pro's vallen me alleen goed op. Maar ik moet toegeven dat je me aan het denken zet. Ik wil meteen flesvoeding geven, geen borst. Ik denk dat ik begin met Nutrilon en daarna overstap op kruidvat.
     
  17. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    waarom stap je niet gelijk op krijdvat??? is allebei toch goed en dan hoef je niet over te stappen is beter voor je kleintje. en als je het niet wilt waarom geen friso scheeld weer 2 euro met de nutricia ik heb spijt dat ik het niet eerder gezien heb ;) friso schijnt net zo goed te zijn .Je kan beter 1 merk nemen en zo min mogelijk overstappen ;)
     
  18. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hebben jullie geen last met de kruitvat dat het langs de schroefdop eruit loopt. geen speen laat het normaal lopen het stroomt uit de fles.
     
  19. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik wil nog enen reageren op het feit dat ze zeggen dat baby's geen smaak hebben als ze 3/4 maand zijn maar volgens mij klopt het niet ik heb net jasper overgezet naar de friso en hij had gelijk door dat het iets anders was,zo was dat ook toen die voor het eerst venkeldruppels kreeg hij keek gelijk anders en gezicht veranderde ook dus ik denk dat ze wel smaakverschil merken maar misschien nog niets kunnen onderscheiden ;)

    groetjes bianca
     

Deel Deze Pagina