Drinkschema + minder drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Iris89, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoihoi!

Ik vraag me even wat af.. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Mijn dochtertje word a.s woensdag 3 maanden. Vanaf volgende week mag ze een papfles van het c.b, dus daar gaan we dan mee starten.. Al slaapt ze 's nachts al wel redelijk goed door, zo'n 9 uurtjes per nacht. (laast zelfs 11)

Ze heeft nog geen vast drink-schema.. Ik vroeg me af wanneer je zo'n schema een beetje krijgt? om de 4 uur red ze heel soms, het wisselt van 2,5 tot 3 en dus soms 4 uur.

Het "schema" (voor zover je dat kunt noemen) is dus eigenlijk op basis van wat voor haar het beste uitkomt, ze bepaalt het zelf eigenlijk. ;) Niet erg handig.. Want soms kom je dus op een laatste fles uit rond een uur of 00:00 of 01:00.

Nu was dit dus vannacht het geval, maar die laatste wou ze dus opeens niet! Rond 22:30 brachten we haar naar bedje en we dachten dat we wel rond die tijd wakker zouden worden van haar voor haar laatste fles. Rond 02:00 hoorde we een huiltje, ik er meteen uit, kom ik in haar kamer ligt ze gewoon in coma. :$ Toen heeft ze doorgeslapen tot vannochtend 09:00!

Is 4 flessen niet een beetje te weinig voor haar leeftijd?

Nou het is een heel verhaal geworden.. Sorry. :)

Liefs!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Met 3 maanden is wel aan de vroege kant om over te gaan op 4 flessen. Vaak zijn kindjes tussen de 4-6 maanden wanneer ze eventueel van 5 voedingen naar 4 voedingen gaan. Dit verschilt per kindje. Beneden de 4 maanden is het goed om in de gaten te houden dat je kindje niet langer dan 10-12 uur geen voeding krijgt.
    Ik kan mij voorstellen dat het prettig is om een beetje een schema aan te houden. Met 5 voedingen kan je bijvoorbeeld rond 7-11-15-19-23 uur voeden. Wanneer je kindje per 24 uur niet te veel of te weinig voeding krijgt kan je inderdaad ook voeden op verzoek.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina