Hoihoi! Ik vraag me even wat af.. Hopelijk kunnen jullie me helpen! Mijn dochtertje word a.s woensdag 3 maanden. Vanaf volgende week mag ze een papfles van het c.b, dus daar gaan we dan mee starten.. Al slaapt ze 's nachts al wel redelijk goed door, zo'n 9 uurtjes per nacht. (laast zelfs 11) Ze heeft nog geen vast drink-schema.. Ik vroeg me af wanneer je zo'n schema een beetje krijgt? om de 4 uur red ze heel soms, het wisselt van 2,5 tot 3 en dus soms 4 uur. Het "schema" (voor zover je dat kunt noemen) is dus eigenlijk op basis van wat voor haar het beste uitkomt, ze bepaalt het zelf eigenlijk. Niet erg handig.. Want soms kom je dus op een laatste fles uit rond een uur of 00:00 of 01:00. Nu was dit dus vannacht het geval, maar die laatste wou ze dus opeens niet! Rond 22:30 brachten we haar naar bedje en we dachten dat we wel rond die tijd wakker zouden worden van haar voor haar laatste fles. Rond 02:00 hoorde we een huiltje, ik er meteen uit, kom ik in haar kamer ligt ze gewoon in coma. Toen heeft ze doorgeslapen tot vannochtend 09:00! Is 4 flessen niet een beetje te weinig voor haar leeftijd? Nou het is een heel verhaal geworden.. Sorry. Liefs!
Hoi, Met 3 maanden is wel aan de vroege kant om over te gaan op 4 flessen. Vaak zijn kindjes tussen de 4-6 maanden wanneer ze eventueel van 5 voedingen naar 4 voedingen gaan. Dit verschilt per kindje. Beneden de 4 maanden is het goed om in de gaten te houden dat je kindje niet langer dan 10-12 uur geen voeding krijgt. Ik kan mij voorstellen dat het prettig is om een beetje een schema aan te houden. Met 5 voedingen kan je bijvoorbeeld rond 7-11-15-19-23 uur voeden. Wanneer je kindje per 24 uur niet te veel of te weinig voeding krijgt kan je inderdaad ook voeden op verzoek. Groetjes Angélique