Heb even een vraag. Lees overal dat je je beebje vrij snel na geboorte ook moet opgeven bij je ziektekostenverzekering. Mijn vriend en ik zitten bij verschillende maatschappijen? Bij wie moet de baby op, bij de meestverdiener of maakt die niet uit? Weet iemand dit?
Dat maakt niet uit. Wat je zelf het makkelijkst vind. Ik zou degene met de meest uitgebreide polis doen. M'n man is bijvoorbeeld aanvullend verzekerd voor de tandarts en ik niet. Dus de kleine mag lekker bij manlief onder zijn verzekering.
Volgens mij komt de baby standaard bij de moeder op te staan? Kan het helemaal mis hebben hoor... heb me er ook nog niet zo in verdiept eigenlijk.... Misschien kan je het even googlen? OF een belletje doen naar je verzekeraar!
Volgens mij bij de hoofdverdiener. Hier staan de kids bij man iig. Maar ik zou gewoon even informeren bij je eigen ziektenkostenverzekeraar.
Je mag met de nieuwe zorgverzekering zelf kiezen. Vroeger was het automatisch bij degene die part. verzekerd was en anders de hoofdkostwinner, maar nu hoeft dat neit meer. De kleine is automatisch verzekerd van alle basiszorg en alleen voor de aanvullende verzekering is het belangrijk te kiezen welke verzekering je wil hebben. Van ons tweeën heb ik de meest uitgebreide verzekering, aar dat vind ik voor onze kleine niet nodig. Het aanvullende pakket is dan gelijk aan dat van mijn man, maar omdat we toch op dezelfde polis zitten maakt het niet uit.
Mijn Vk vertelde mij dat de baby de eerste maand vanzelf is meeverzekerd bij de moeder. Mochten er dus kosten gemaakt worden (b.v. verblijf in ziekenhuis of couveuse) zijn deze gewoon gedekt. Na deze maand moet je geregeld hebben waar en hoe je je baby meeverzekerd wilt hebben.
Bij sommige verzekeringen (IZZ iig) als je daar aanvullend verzekerd bent is een kind gratis aanvullend verzekerd. Je betaald dus alleen de basisverzekering. Dat is altijd handig!
Bij CZ is je kindje tot 18 jaar sowieso gratis meeverzekerd met degene waar hij bij op staat. Ik ben bijvoorbeeld basis aanvullend verzekerd en Iman dus ook.
ik dacht altijd bij de persoon met hoogste verzekering. maar het lijkt me ook logisch om dat te doen, want voor je kindje betaal je niets extras