Hallo vk's Ik heb gisternacht iets meegemaakt waar ik erg van ben geschrokken, en ik wilde weten of het in verband staat met mijn zwangerschap. Afgelopen nacht rond een uur of 2 werd ik wakker van hele hevige pijn in mijn maag streek, de plek waar je linker en rechter ribben uit elkaar gaan in een boog. Ik kon helemaal niets waardoor het beter ging, zitten, staan liggen,lopen, niets hielp. De pijn was zo erg dat ik amper meer adem kon halen. Ik ben naar beneden gerend naar de wc, omdat ik ook erg misselijk werd, en op het moment dat ik beneden was, zakte alle energie uit mijn lichaam, ik viel op de grond en mijn man heeft me na een paar minuten overeind geholpen, toen ik weer wat bij krachten was. Ik ben even op de bank gaan zitten en toen kwam het normale gevoel weer terug. Het heeft bij elkaar ongeveer een kwartier geduurd, waar ik ruim een uur van moest bijkomen, de hele nacht heeft mijn maag nog beurs aangevoelt. Om een omschrijving te geven van de pijn, het voelde letterlijk alsof er een knoop in mijn maag zat, die er niet uit wilde, ook wel vergelijkbaar met een goeie stomp in je maag, alleen gaat dat zo weer weg en bleef dit erg lang vooral voor mijn gevoel aanhouden. Ik heb de VK nog niet gebeld omdat ik morgen voor het eerst mijn echo heb en ik weet ook niet of het uberhaubt met de zwangerschap te maken heeft. Ik zou anders niet weten waar het wel mee te maken heeft, want dit is iets wat ik nog nooit eerder heb gehad, en verreweg de meeste pijn die ik ooit heb gehad, terwijl ik absoluut niet kleinzerig ben. Ik heb echt op het punt gestaan een ambulance te bellen omdat ik echt dacht dat het niet meer beter ging worden. Ik heb gehoord dat het te maken kan hebben met het opschuiven van je organen in je buik, dat mijn maag verkeerd is gaan schuiven, waardoor het misschien in de knel is geraakt. Hebben jullie hier misschien eerder van gehoord of enig idee wat het kan zijn. Ik maak me namelijk toch wel redelijk druk. Verder heb ik namelijk vrijwel geen symptomen. Alvast bedankt!
Hallo Maybe01. Wat vervelend dat je zulke verschrikkelijke pijn hebt gehad. Ik durf niet te zeggen of dit komt door de zwangerschap, omdat je nog zo pril zwanger bent. Ik zou deze pijn eerder verwachten als die kleine tegen je maag aan kan trappen of als je verder in de zwangerschap bent dat de baarmoeder de darmen tegen de maag drukt. Komt het nog een keer terug, trek dan aan de bel bij de huisarts. Groetjes Ineke.
Hoi Ineke bedankt voor je reactie, Ik ben ondertussen voor echo geweest bij de verloskundige. We krijgen een tweeling !! Ze gaf aan dat daardoor sommige symptomen ook net wat heftiger zijn, en ze kon idd ook niet met zekerheid zeggen dat het van de zwangerschap kwam. Dus ik wacht gewoon af ik heb het nu 2 keer gehad en 5 dagen, en de 2de keer minder heftig.
Hallo Maybe01. Fijn dat alles goed was! En nog een tweeling ook! Geniet van jullie zwangerschap. Groetjes Ineke.