Mijn zoon is onlangs geboren, is 2 ruim 2 weken oud. Ik wil meer weten over borstvoeding. Is dat normaal dat hij afwisselende tijden drinkt? Hij drinkt uurtje lang en ik merk wel dat hij voldoende drink. Na paar minuten huilt hij weer, dus moet ik hem weer voeden. Dan slaapt hij meteen. Op zich wel irritant want het verandert steeds niet. Ik vraag me af of het normaal is. En hij wordt vaak rustig wanneer hij bij zijn vader is. Snap het echt niet. Waarom rustig bij hem en bij mij niet?
Jij ruikt naar melk, papa niet. Dus jij bent voor de actie (drinken) en papa is voor de rust. Het is heel normaal dat een kind niet elke keer evenveel drinkt en het is ook heel normaal dat er de ene keer meer tijd tussen zit dan de andere keer. Kinderen zijn net mensen, geen machientjes. Zelf eet je bij ontbijt, lunch en avondeten toch ook niet precies evenveel? En ook babies hebben graag een dessert. Dus eerst even flink voldrinken, even knuffelen en rusten en dan een toetje. Heel normaal hoor!
Op deze site vind je heel veel info over borstvoeding: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Clusteren
compleet normaal hoor! Hij heeft 9 maanden veilig in je buik gezeten en krijgt nu ineens last van honger enzo. Nu bestaat zijn leventje nog voornamelijk uit eten en geborgenheid, hij moet zelf nog een ritme ontwikkelen. Geef hem de tijd en laat hem lekker drinken wanneer die wil! en idd, jij bent nu voornamelijk voor het voeden en knuffelen,logisch dat hij meteen de link legt met jou = eten