Hallo meiden, Ik ben nu bijna 29weken zwanger. En vanaf week 22 voelde ik me kleine meisje heel heftig bewegen en schoppen in me buik...maar nu ik steeds verder ga in de zwangerschap voel ik haar wel met niet als voorheen. Ik ben soms zo bang omdat ze dan ineens zo stil is. Meestal als ik me hand op me buik leg reageert ze er meteen op, maar dat is nu ook verandert ze reageert er niet vaak meer op. Ik voel haar wel maar minder krachtig als normaal. Moet ik me druk maken? of ligt ze gewoon lekker te slapen? Mij Vk zei dat ze met haar groeispurt bezig is misschien dat t daar aan ligt? Ook slaap ik sinds 3 dagen zo slecht in de nacht ik heb niet echt een super buik (kijk maar in album) maar toch ligt me buik aardig in de weg. Ik kan niet op me zij slapen...ik heb t al geprobeerd met een kussen tussen me benen maar ook dat helpt niet. En ik moet wel 6x plassen in de nacht. Ik heb me al laten testen op een blaasontsteking maar dat was t niet. En ik heb zo'n last van me rug in de nacht, en vooral als ik s'ochtends wakker wordt dan heb ik zo'n harde buik (ook omdat ik dan weer moet plassen) maar ik kom dan echt moeilijk me bed uit omdat ik gemene steken in me rug heb. Hoort dit er allemaal bij? Ik mag pas maandag naar mijn VK. Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen. Heel veel Liefs...
Dankje Patroeschka, Ook dat ik me kleintje minder voel? Is dat omdat ze nu minder ruimte heeft? Of omdat ze die groeispurt aan t maken is? Kan t al zo zijn dat ze gaat indalen...wanneer gebeurt dat meestal toch rond deze tijd?
Hoe vervelend het ook klinkt maar het hoort er idd bij. Als je het niet vertrouwd dat je baby zo rustig is bel dat je vk gewoon even. Die kan je vast gerust stellen. Je moet nog wel gerust het weekend door hoor.
meid ik ben morgen precies 32 weken en hier voel ik het kindje weer erg vaak maar ik heb ook een periode gehad dat ik hem wat minder vaak voelde dus daar zou ik me niet te druk om maken en die rugpijn en zovaak plassen...dat hoort er echt bij! ik probeer nu wel wat kleinere porties te eten ipv een grote maaltijd om 18:00 uur en na 20:00 uur drink en eet ik niets meer...ik merk dat mijn buik dan lekker aanvoelt tegen de tijd dat ik ga slapen (meestal half elf) nog even volhouden meid dan is het allemaal voorbij
Hoi Heel herkenbaar ik ben ook 29 weken nu,en de bewegingen zijn ook anders en minder heb ik het idee. Gister aan de Vk gevraagd,en die zei dat de kleine nu ook meer slaapt en minder ruimte heeft om te bewegen. Maak je niet ongerust! Zolang je de kleine elke dag nog voelt, en dat hoeven echt geen harde porren te zijn hoor dan is het goed! Wat slapen betreft hier hetzelfde probleem,ik probeer overdag soms wat rust mee te pakken,ookal is het maar met een boekje op de bank.....Heb nog 2 andere kinderen die wel naar school,voetbal,gym enz gaan....dus echt tijd om bij te tanken overdag is er niet. Plassen.....praat me er niet van...ook ik moet er vaak uit om te plassen en vraag me af waar ik het allemaal vandaan haal hihi Wat jouw buikje betreft (heb ff gespiekt) niks mis mee! Juist een mooie buik! De mijne is ook niet enorm (ben nog maar 4 kilo aangekomen) Ik hoop dat je door mijn verhaal te lezen, en ziet dat het hier net zo gaat dat je een beetje gerust gesteld bent! Het hoort erbij echt waar! En maak je je toch ongerust wacht dan niet tot maandag,maar pak de telefoon en bel! Nou probeer te genieten van de kleine in je buik,want voor je het weet heb je je meisje in je armen .....en dan mis je dat gevoel in je buik....(had ik bij mijn vorige keren ook dat ik de bewegingen miste,het kontakt wat alleen van jou en de kleine was,raar maar waar) Kop op! Lieve groet,Miranda
Ik probeer me niet te druk te maken, maar je schrikt wel even als je je kleintje zo vaak voelde en opeens niet zo vaak meer En met de rugpijn en t plassen zal ik t toch nog maar even mee moeten doen...zoals je al zegt t is bijna allemaal voorbij dus nog even volhouden. En ik ga t ook maar eens proberen na 20:00 niets meer eten en drinken (alleen even kijken of dat me lukt haha)
Hoort er inderdaad allemaal bij. Net of ik m,n eigen verhaal lees Bij ons wisselt het ook per week hoe actief ze is, nu is ze weer heel druk vorige week voelde ik haar een stuk minder.
Ja dat de kleine meer ruimte heeft zat ik zelf ook al aan te denken maar je gaat snel twijfelen he' Ik ben tot nu toe 5a6 kilo aangekomen dus ook niet echt veel, al eet ik me af en toe suf en vooral aan vet Ik wist ook niet dat een mens zoveel kon plassen...voor me zwangerschap hoefde ik maar 3x op een dag te plassen hahaha. Trouwens jij heb ook een mooi buikje hoor. Maar nog even volhouden t is zo voorbij, en dan ga ik het contact echt missen in me buik. Maar ik ben lij als ik haar eindelijk in me armen heb. Ik moet nog even doorzetten, als het me lukt hahaha
@ Lieverdjuh, Tuurlijk gaat het je lukken!Gaat vast allemaal goed komen joh. Ik ben ook blij als het zover is dat ik de kleine mag vast houden....ben het aan de ene kant ook erg beu,maar ook doordat ik nog altijd beroerd ben....en pijn in de liezen heb,wat het bewegen moeilijk maakt. Aan de andere kant geniet ik enorm. Voel me soms een rare troel,zo onzeker,terwijl dit mijn derde zwangerschap is.....en ik toch eigenlijk wel moet weten hoe het gaat.....maar ja iedere zwangerschap is weer anders.... Mare ik zou zeggen geniet voor zover je kunt,en maak je niet al te veel zorgen....(hihi en dat zeg ik een andere onzekere troel) Laat je weten hoe het maandag is gegaan? Groetjes,Miranda
Hier ook net zo de eene dag druk in mijn buik enzo een aantal dagen vrij rustig. Af en toe voel ik wat bewegen maar niet heftige schoppen ofzo. Je moet minstens een paar keer op een dag voelen, maar echt niet de hele dag door. Als ze een groiespurt maken zijn ze ook veel rustiger en het word ook al krapper daar binnen dus bewegen word soms ook niet meer zo vrij. Groetjes Anna.