borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by marianne, Mar 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marianne

marianne Actief lid

Mar 13, 2006
    128
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu de BV aan het afbouwen en wil dus wel 's ochtends, 's avonds voor het slapen gaan en evt. de nachtvoeding BV blijven geven. Overdag dus in totaal 3 voedingen meestal, wil ik afbouwen zodat ik straks rustig kan gaan werken. Ik ben nu bezig om elke 4e voeding te vervangen door de fles. Dat doe ik nu al 4 dagen. Maar vannacht heb ik Ruben 1x de borst gegeven om 03.00 uur, daarna kwam hij weer om 07.00 uur, toen om 10.00 uur. Ik ga dus rond 13.00 uur weer de borst geven( de nachtvoeding tel ik niet mee ) en dan weer de fles rond 16.00 uur! Maar maakt het ook uit welke voeding je afbouwd en op het tijdstip, want Ruben heeft nog niet echt een vast patroon qua tijden zeg maar. De afgelopen dagen kwam het namelijk zo uit dat hij pas 's avonds zijn flesje ( rond een uur of half 7 ) moest hebben, maar vandaag als hij zich om de 3 uur meld al om 16.00.
    Heb ik dan wel genoeg voeding? Normaal gesproken heeft hij 6 voedingen overdag , en soms 1 's nachts. 1 Voeding vervang ik nu dus eerst door een flesje die hij goed drinkt. Blijft mijn melkproductie dan wel optimaal, ook al wisselen de tijden?

Hoop dat je me snapt, want het is me een heel verhaal!

Liefs Marianne

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Probeer om elke dag dan de voeding in de late middag te vervangen door een fles. Of dat nu om 16.30 is of om 18.00 zo is het voor jouw ook makkelijker om af te bouwen.

De hoeveelheid borstvoeding past zich vanzelf aan.

Ilja

Share This Page