Hallo, Ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje. Hij is al 4 weken ziek, heeft antibiotica en puffer. Vandaag longfoto laten maken en er is gelukkig niks ernstigs aan de hand, alleen hij eet heel slecht. Hij weegt nu 6970gram en is 67cm niet al te groot dus. Nu hij ziek is heeft hij vandaag het volgende op: 09:30 fles 180/6 heeft hij gemiddeld 100/120 van laten staan 13:30 fles 180/6 wilde helemaal niks 14:30 fles 180/6 nogmaals geprobeerd nu helemaal op 16:00 flesje siroop 100cc 17:30 200 gram andijviestampot met rundvlees + danoontje Verder nog niks Hij wil verder niks!!! Wat moet ik hier aan doen dit is toch veel te weinig??? Heb gister zijn potje fruit erin gekregen, maar toen liet hij zijn fles weer staan. S'avond zijn papfles had ie 10cc van op, dus ik dacht ik maak een bordje pap misschien wil hij happen maar nee, ik kreeg het net zo hard weer om mijn oren gespuugd Brood tussen de middag durft hij nog niet door te slikken dus daar eet hij ook niks van. Ik hoop op advies, ben op dit moment echt inspiratie loos dus alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt
Hoi, Wat vervelend dat je zoontje al even ziek is en niet goed wilt eten en drinken. Tussen de 6-8 maanden mag je 700-800 ml opvolgmelk geven. Het zou fijn zijn qua voeding en vocht als je zoontje in ieder geval 500 ml kan drinken. Je kunt je zoontje niet dwingen. Wat je kunt doen is nu wat vaker op een dag een kleine hoeveelheid aanbieden. Soms vinden kindjes het ook fijn om de melk koud te drinken of misschien kan je er een soort fruitshake van maken, banaan erdoor. Bij twijfel kan je ook altijd het cb even vragen. Groetjes Angelique
Bedankt voor je antwoord. Ik krijg juist het advies van het cb geen kleine beetjes te geven ivm het krimpen van het maagje. Ik maak hem nu gewoon savonds wakker voor een papfles en die gaat op gelukkig. Verder staat ie nu iedere week onder controle bij de HA ivm eventueel uitdrogen. In elk geval bedankt voor het meedenken. En de tip van koude melk geven ga ik proberen Thanks!!