Harde plekken/ontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Aapje22, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb een borstontsteking gehad. Ik ben bezig met afbouwen en kolf nu 2 keer per dag leeg.

Nu vol ik harde plekken. Zodra ik ga kolven verdwijnen deze harde plekken. Ik ben dus zo bang dat ik weer een ontsteking krijg.

Is dit mogelijk.. En moet ik die harde plekken al weg masseren?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zijn de plekken alleen hard of ook rood? Heb je koorts?
    het kan zijn dat je harde plekken hebt doordat je misschien te snel afbouwt. Dan zou je net 1 keer vaker per dag moeten kolven. Kolf alleen de spanning eraf, niet het maximale wat je eruit krijgt.
    Als je twijfelt over borstontsteking overleg dan met je huisarts, misschien heb je nog een kuur nodig.
    Bij meer vragen hoor ik het graag.
    Succes!

Mirjam

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Mirjam,

De plekken zijn alleen hard. Ik heb geen koorts. Maar de pijn wordt nu erger. Tevens nog geen warme plekken. Mar de harde plekken zijn wel een cm of 3 breed.

Ik wil zo graag dat die productie stopt en ik van dit probleem af ben. Heb echt geen zin dat dit nog 4 weken duurt of iets. Want ik heb een duur kolf apparaat gehuurd en kost me bakken met geld.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je zou ook kunnen kijken of je met de hand kunt kolven, dan kan dat apparaat de deur uit! Of je neemt een handkolfje, die zijn er al voor 30 euro.
    Als je grote harde plekken hebt is het echt verstandig om het afbouwen rustig te doen. Masseer tijdens het kolven zachtjes mee over de plekken.

Mirjam

Deel Deze Pagina