Hallo, Ik heb een vraag mijn zoontje is vandaag 4 weken oud, nu lijkt het of mijn melkproductie minder aan het worden is de laatste voeding kolf ik altijd zodat mijn borsten goed leeg zijn en het voor mijn man ook leuk is om een fles te kunnen geven aangezien ik de kleine de andere keren gewoon aan de borst heb. Nu kon ik eerst naast wat mijn zoontje dronk nog zo 180 cc invriezen nu is dat de laatste dagen 40 tot 130 cc mijn eetpatroon is niks veranderd ik heb sinds ik bevallen ben nog steeds geen honger en eet omdat het moet in de ochtend mijn fruit, in de middag soms een crackertje en in de avond mijn avondeten drinken denk ik dat k voldoende doe maar vergeet het soms ook wel kan dit er iets mee te maken hebben? Mijn zoontje ziet er tevreden uit is nu 1,5 cm gegroeid sinds zijn geboorte en in zijn gewicht ook denk ik moeten woensdag naar het consultatiebureau maar hij heeft wel vollere wangetjes etc. Wat kan ik doen om mijn melkproductie te verhogen? En weet u hoe het komt dat het minder is geworden of lijkt dat maar zo? Zolang mijn zoontje er tevreden uitziet krijgt hij voldoende binnen toch? Groetjes Webje.
hoi Op zich kan het dat je minder kolft, omdat vraag en aanbod beter op elkaar ingesteld raken. Maar ik ben wel benieuwd naar zijn gewicht, lukt het misschien om eerder naar het cb te gaan om te wegen? Plast hij voldoende ( minimaal 6 volle natte luiers per dag?) Poept hij voldoende en wat is de kleur van de poep? Als dat allemaal goed gaat is minder kolven en jouw geringere eetlust geen probleem. Mirjam
Hallo, Sorry voor me late reactie ik zag op mijn mobiel niet dat er reactie terug gegeven was.. Mijn zoontje weegt nu 3820 en is 53,5cm lang, hij is dus vanaf zijn geboorte 4,5cm gegroeid en 790 gram aangekomen. De kleur van zijn ontlasting is geelachtig en soms met soort sliertjes erin. En zijn luiers zit hij volgens mij wel aan de 6 volle natte luiers per dag de streep in zijn luier is dan blauw (dan zijn ze goed vol toch?) Groeit hij voldoende? En hoe kan ik mijn melkproductie omhoog krijgen? Groetjes Webje.
Hoi Webje, het klinkt alsof je kindje goed groeit! Kolf je met de hand, een handkolf of elektrisch? En doe je dat op vast momenten of gewoon tussendoor? Op zich heel goed om nu te starten met een flesje iedere dag, zo leert je kindje ook hoe dat gaat. (wel iedere dag blijven doen!) Wanneer je wilt kolven om te oefenen hoef je geen hele voeding af te kolven. 30-40cc is voldoende. Melkproductie omhoog krijgen gaat door vaker kort kolven (pak de kolf een dag of 2 iedere 2 uur een paar minuten). Je houdt zelf zeg maar een regeldag. Je kunt ook borstvoedingsthee of zo proberen. Misschien is het prettig voor je om een lactatiekundige in de buurt te zoeken voor contact? Zij kan ook je kolf nakijken. Ook een moedercafe of moedergroep is heel prettig: je krijgt tips en hoort ervaringen van andere moeders die vaak het zelfde hebben meegemaakt. kijk op borstvoeding.nl voor vrijwillige borstvoedingsorganisaties bij jou in de buurt of vraag er naar bij het cb. Veel succes! Heidi