Mijn zoontje is morgen 3wkn. Omdat hij niet goed aangehapt kreeg ben ik gaan voeden met tepelhoedje. Omdat ik gehoord heb dat het beter is zonder hoedje te voeden ben ik dit gaan afbouwen. Hij krijgt nu wel goed aangehapt. Heeft zijn lipjes beetje naar buiten gekruld, en heeft de tepel en gedeelte tepelhof goed in zijn mond. Toch heb ik heel veel pijn met voeden. Daarom na 3 dgn toch maar weer met hoedje gaan voeden,nu is de pijn zo goed als weg,wel blijven de tepels heel gevoelig. Wat kan ik hieraan doen?
Wat goed dat je door bent gaan met borstvoeding geven! In zulke situaties is een tepelhoedje een heel dankbaar hulpmiddel! Het is denk ik aan te raden dat iemand meekijkt met het voeden: zo kan er gekeken worden hoe je kindje hapt, of het de hap goed vast houdt of minimaal verandert.... ook kun je dan goed zien hoe de tepel er uit ziet direct na de voeding. Heb je de pijn enkel tijdens het voeden of ook erna? Of juist tussen de voedingen door? En als het tijdens het voeden is, is het dan continue of juist aan het begin/eind? Is het een stekend gevoel, pulserend, dof? Wanneer je er voor kiest om met hoedje te blijven voeden, kolf dan 1 x per dag extra. Zo ben je er zeker van dat je je melkproductie goed in stand houdt. Kolven kan met de hand of een apparaat. Kolf iedere kant af. Met een beetje aandacht voor productie is het helemaal geen ramp hoor, om alle voedingen met een hoedje te geven! Let ook op of je beide borsten per voeding kunt geven, ook zo houd je het mogelijk makkelijker in stand! Succes heidi
Het kolven gaat moeizaam, nu kolf ik soms als hij aan de ene kant drinkt, de andere af,dan schiet de melk wel. Dan heb ik ongeveer 50cc gekolfd. Met 2x kolven heb ik dan 1flesje bij elkaar. Ik heb telefonisch contact gehad met een lactatiekundige uit e buurt. Ze heeft me geadviseerd met hoedje te voeden tot ik geen pijn meer heb en dan zonder hoedje 1x per dag,als dat goed gaat 2x en zo verder. Mijn zoontje hapt wel goed,maar houd de tepel niet goed . Mijn tepel is dan aan 1kant plat. Als het niet zelf lukt gaan we op consult,en anders blijf ik met hoedje voeden. Ben blij dat het zo wel kan,mijn dochter van bijna 4 heb ik niet zelf kunnen voeden omdat ze met een hartafwijking geboren is en borstvoeding te zwaar voor haar was. Bedankt voor het antwoord. Zo lang hij groeit en tevreden is,maak ik me geen zorgen.