Net zwanger... vraagje wat nu te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by appelappel, Jul 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Hoi verloskundigen,

Ik heb afgelopen vrijdag ontdekt dat ik zwanger ben! Hoera!
    A.s. dinsdag maak ik een afspraak met de verloskundigen. Ik kan woensdag helaas pas bellen. Ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger en over 2 weken gaan we op vakantie. De afspraak met de verloskundige zal dus pas op 10 weken zijn. Voor die tijd moet ik waarschijnlijk ook al dingen weten (qua eten weet ik het meeste wel al).

Verder ga ik woensdag bellen met de kinderopvang en alvast inschrijven en ook vragen wat de wachtlijst is (klopt het dat ik nu al te laat zou kunnen zijn?)

Maar moet kraamhulp ook nu al geregeld worden? En wat nog meer? Moet ik nog meer belangrijke dingen al weten of regelen voordat we over 6 weken voor de eerste afspraak naar de verloskundige gaan?

Ik ben ook benieuwd of ik wel of niet in bad en in de sauna mag?

Ik hoop dat één van jullie mij kan en wil helpen met wat antwoorden!

Liefs
    Marleen

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marleen,

Gefeliciteerd!
    Je mag zeker in bad en de sauna zou ik de eerste 3 maanden niet doen. Je kunt er snel duizelig van worden en je kindje is in aanleg en de sauna is niet bewezen onschadelijk in die periode.
    Verder heb je de vk al gebeld waarschijnlijk en heb je gehoord dat het nit erg is dat je bij 10 weken op intake komt. De vk kan je over de telefoon ook al een hoop uitleggen over belangrijke zaken die je vroeg moet regelen of weten.
    Kraamzorg en de verzekering zijn dingen die je nu al kunt regelen.

Groetjes Brigitte

Share This Page