borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandraeningrid, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij kregen vandaag de kraamhulp op bezoek voor een intake gesprek. Natuurlijk had ze een aantal folders mee.
    O.a. eentje over de voordelen enzo van borstvoeding.
    Daarin staat dus dat borstvoeding een complete voeding is. Kijk ik in het boekje van de kraamverzorging, staat daar dat als je borstvoeding geeft dat je dan vanaf de achtste dag de baby vitamine K moet geven en vanaf 14 dagen vitamine D.
    Dus is borstvoeding toch niet compleet?
     
  2. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Nee klopt, bv bevat niet die 2 vitamines.
     
  3. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Mag ik dan heel bot zijn?
    In 1806 wisten ze dat ook niet, maar vreemd genoeg is de mensheid nog steeds niet uitgestorven.
    Men overdrijft tegenwoordig zo met wat wél en juist níet moet. Soms vind ik het wel een beetje overdreven.
     
  4. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jeetje wat bot
    :D

    maar je bent toch wel met me eens dat 'de mensheid' nu in een wat betere conditie rondwandelt dan in 1806? Juist doordat ze nu veel dingen wel weten die ze toen niet wisten?
    Ik vertel jou toch niks nieuws over kindersterfte door problemen met de bloedstolling (vitamine K) wat veel voorkwam toen? En nee, we zijn niet uitgestorven omdat het toendertijd ook niet aankwam op 3 of 4 kinderen natuurlijk....

    Beetje simpele reactie, niet zo zeer bot.

    Wat ik me wel afvraag van TS is wat ze nu wil zeggen met die opmerking?
    Het feit dat bv niet volledig is, maar van die 2 vitamines weet toch iedereen die bv wil gaan geven?
     
  5. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    Nog nooit van gehoord hoor dat je iets zou moeten bijgeven.
    Tegen mij hebben ze gezegd dat k alles moet eten wat ik tijdens de zwangerschap at, de baby is dit nu al gewoon en je moet niet prompt veranderen van eetgewoonte's. Maar ik denk dat de flessenmelk toch ook niet alles bevat. En ze zeggen toch dat borstvoeding de meest complete is voor je baby dus... zou ik me geen zorgen maken.


    Winter ***
     
  6. Ik wilde er verder niets mee zeggen maar ik had er nog nooit van gehoord dat je die 2 vitamines erbij moest geven, ik had alleen gehoord dat borstvoeding complete voeding was, vandaar.
    Niet dat ik daarom nu in ene geen borstvoeding zou gaan geven.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het enige wat er in borstvoeding niet zit, is dus die vitamine K en D, tenminste, dat zit er vaak niet genoeg in. Dat zit in flesvoeding dus zeker wel. Maar daar zitten weer geen antistoffen in, die in moedermelk wel zitten... en die kan je niet zo even toevoegen.

    groetjes,
    Snoopy
     
  8. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Kleine moeite indd ;)

    jessica
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Vitamine D wordt vooral gegeven omdat hier weinig zon is, in warme landen zoals turkije,Spanje etc geven vitamine D niet.
    Vitamini K is voor de bloedstolling.
    En tja in 1806 overleden er wel heel wat meer babies doordat mensen gewoon weg weinig wisten over gezondheids zorg etc....
    En miss is het overdreven in jouw ogen het gaat tenslotte om de gezondheid van je kindje lijkt mij.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is ook zo gebeurd hoor, 5 druppeltjes van allebei de vitamines op een lepeltje en dat naar binnen schuiven bij je beeb, 10 seconden werk!

    Ik heb vitamine D van Davitamon, die ruikt naar anijs.
    Als ik Bram heb gegeven heeft hij echt zo´n anijskegel!
    (heb ik liever dan de whiskykegel van mijn man na een avondje stappen :D )
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vit. d zijn de meningen over verdeeld in nl of dat echt nodig is.. als je kind gewoon elke dag buiten komt zal het wel meevallen, ik heb het dus niet gegeven, vit. k is de eerste 3 mnd ofzo...
     
  12. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Het is ook grotendeels 'voor de zekerheid'.
    Niet iedereen hier krijgt voldoende vit D doordat we veel binnen zitten. Maar dit ligt ook aan seizoen, huidtype ed. Dus bij de meesten zou er niks misgaan als ze geen vit D bijgeven.
    Eigenlijk geldt ook voor vit K dat de meeste kindjes het prima zouden doen zonder. Maar het zal net jouw kindje zijn dat wel gebaat is bij die extra dosis... Kleine moeite, toch?
     
  13. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Idd vitamine d hebben ze hier ook nooit gehad, maar hier komen ze elke dag min een 1/2 uur buiten, dus ja niet nodig dan ook vind k ;)
    Vit K moet je idd bijgeven bij de bv.

    En tja het feit dat het vroeger allemaal niet was, tja toen mog je tijdens de zwangerschap ook alles....maar er werden wel meer baby's doodgeboren en meer wiegendood alleen lijkt dat niet zo omdat mensen toen 12 kinders namen!Bot is je reactie zeker niet maar wel ondoordacht
     
  14. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hier sluit ik me bij aan.

    Vitamine D wordt hier ook niet altijd gegeven. Ligt eraan wanneer je bevalt en of je vaak naar buiten gaat.
    Vrouwen met burka's hebben altijd meer vitamine D nodig omdat ze weinig zonlicht krijgen.

    Vitamine K is bloedstolling. Dat kan het kindje zelf nog niet aanmaken en dat kan jij niet meegeven. Geef je flessenvoeding dan zit dit in het poeder verwerkt.

    Het hoeft maar een paar maanden en het zijn maar een paar druppels per dag. Dus zoveel extra is het ook niet.
     
  15. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hahahaha ik ben echt een beetje dom....ik dacht dat je als mamma die vitamines moest nemen, zodat ze dan uiteindelijk via de melk bij je kindje kwamen..... :oops:
     

Deel Deze Pagina