Borstvoeding weer opbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vlinder24, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hoihoi,

Mijn zoontje is (morgen) 5 weken geleden geboren! Een heerlijk flink mannetje :)

Nu gaf ik de eerste 2,5 week afgekolfde moedermelk. Dit i.v.m. de onzekerheid bij mijn dochtertje.. Was altijd bang dat ze te weinig binnenkreeg en daarom dag in dag uit aan het voeden..

Daarom had ik deze keer bedacht de borstvoeding te gaan kolven (Medela Swing kolf) en deze hem in een flesje te geven.. Dit ging goed! Ik had veel borstvoeding (200 cc uit 2 borsten met 1 keer kolven) en dit deed ik dan 3 keer per dag.. Wat ik te weinig had aan borstvoeding gaven we hem dan nog een flesje nutrilon (voornamelijk avonds)

Maar steeds meer kreeg ik het idee dat mijn borstvoeding niet voldeed.. Dat hij nog steeds honger had na 150 cc bv en dat hij er buikkrampjes van kreeg.. Daarom zijn een aantal potjes bv rechtstreeks de gootsteen ingegaan.. (je mag ze niet langer dan 3 dagen bewaren)

Zo zonde.. dus besloot om ermee te stoppen.. Maar nu na 2.5 week heb ik ZO'N spijt dat ik zo snel ben gestopt.. En ik zou hem dolgraag weer afgekolfde borstvoeding willen geven!

Kan ik dit weer opbouwen? Is het mogelijk om de borstvoeding weer op gang te brengen??

Alvast bedankt!!!!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, dat is mogelijk, je bent er nog redelijk op tijd bij.
    Het zal wel de nodige investering van je vragen: in tijd en kolfhuur.
    De swing is nl niet de geschikte kolf om alle voedingen af te kolven, en je zult veel tijd met je kindje door gaan brengen, liefst huid op huid. Kijk of je deze tijd kunt bieden en investeren, maak een tijdplan en een afspraak met een lactatiekundige die je hierin kan begeleiden en je doelen mee helder kan stellen. Dan is er heus nog iets mogelijk!

Ga er voor!
    En geniet!
    Succes

Deel Deze Pagina