Borstvoeding

Discussie in 'Prematuur' gestart door kleinmonster, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Zijn hier mama's die bewust voor borstvoeding hebben gekozen? Ik heb 3 maanden fulltime gekoft omdat zoontje sondevoeding kreeg. Inmiddels 11 maanden en nog steeds op mama-melk.

Hier kun je elkaar een hart onder de riem steken en elkaar helpen.

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ;) in bepaald opzicht kies je toch altijd bewust voor bv?
    Maar goed ;) Ik heb er ook bewust voor gekozen, heel hard mijn best voor moeten doen en nog steeds vind ik het af en toe afzien. Stoppen vind ik geen optie, als ik die blije oogjes zie tijdens het drinken, het warme lijfje snachts tegen me aan met de nachtvoeding. :D Heerlijk!

Wat knap dat je zo lang hebt gekolft en nu nog bv geeft! Drinkt je zoontje nu wel aan de borst dus?
    Bij mijn eerste heb ik ook een tijd gekolfd omdat hij een sonde had en daarna omdat het drinken aan de borst vreselijk moeizaam verliep. Toen het helaas maar 3 maanden volgehouden. mede daardoor deze keer nog fanatieker om het lang vol te houden. Heb het toen zo gemist en me zo rot gevoeld dat ik was gestopt. Nu kolf ik nog regelmatig voor mijn zoontje, heerlijk vind hij het, ook mama melk terwijl zusje bij mama drinkt.

3. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Je hebt gelijk beetje verkeerd geformuleerd ;).

Mag ik vragen wat je lastig vind?
    begonnen met sonde, vervolgens fles en daarna borst met voor en na de voeding wegen. Met 4,maanden konden we eindelijk echt genieten en geniet nog steeds. Inderdaad die lieve oogjes dan smelt je gewoon.

Fijn dat je toch nog wat voor hem kan betekenen op die manier.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wat ik lastig vind..
    mijn dochtertje heeft altijd erg veel keer kleine beetjes gedronken en ook erg lange voedingen. Erg lang geclusterd 's avonds en toen ze eindelijk beter ging slapen stopte ze er ook al snel weer mee. ;)
    Nu drinkt ze nog 1 soms 2 keer per nacht, plus de late avond voeding om 23.00 en dan is ze om 06.00 weer wakker.
    Ze blijkt een te kort lipbandje en tongriepje te hebben, wat een groot gedeelte van alle klachten verklaard. Over een paar weken gaan we hiervoor naar een KNO arts in het ikazia.
    Dit alles vond ik erg lastig te combineren met mijn zoontje, hij was nog best klein toen z'n zusje geboren werd en moest ineens wel heel veel tijd inleveren.

Wat heerlijk met 4 maanden echt aan de borst zonder wegen! Vond je het moeilijk om los te laten hoeveel hij binnen had gekregen? Ik vond dat bij mijn zoontje heel erg moeilijk.

Vind jij het nu nog wel eens lastig om bv te geven of vooral genieten?

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb 7 maanden BV gegeven. De eerste weken was het echt doorzetten, want hij had er de kracht niet voor. Dus het was dan eerst kwartier proberen zelf te laten drinken, daarna flesje afgekolfde melk en daarna nog kolven. En dat 8 keer per dag!

Na een aantal weken ging het het steeds beter en kon ik eindelijk live gaan voeden. Ik had van tevoren bedacht het 3 maanden te doen, maar heb het dus 7 maanden gedaan. Wel langzaam afgebouwd, toen ik weer moest werken deden we al 1 keer kv geven per dag.

6. Wennes140

Wennes140 Lid

9 nov 2011
    69
    0
    0
    Bij mijn dochter kwam de borstvoeding heel moeilijk op gang. Ze is geboren met 34 weken en kreeg sonde voeding. Na neusspray, pilletjes en eindeloos kolven kwam het eindelijk op gang na een week. Alleen is het nooit voldoende geweest. Ik moest haar altijd bijvoeding geven. Na de couveuse periode lukte het niet om aan de borst te drinken. Toen nog 6 weken gekolft want alle beetjes helpen :)
    Ik ben nu weer zwanger en wil graag weer borstvoeding geven. Maar vind het wel spannend en hoop dat het nu wel lukt

7. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook borstvoeding gegeven aan dochter die met 34 weken geboren is.
    Ze kreeg sondevoeding en ik heb eerst fulltime gekolfd. Het liep al vrij snel als een trein qua productie, de vriezer was snel vol.
    Het aan de borst krijgen van dochter ging moeizamer, ze dronk altijd erg weinig en snel moe enzovoorts. Het is gelukt met een tepelhoedje, daar ben ik nooit van af gekomen en vanaf een halfjaar ongeveer parttime gaan kolven omdat ze overdag zeer slecht wou drinken.
    Uiteindelijk heeft ze 14 maanden bv gehad en nog wat maandjes af en toe diepvriesmelk.

En nu krijgt de tweede dochter borstvoeding. Die is gelukkig wat later geboren en dat liep meteen vrij goed en geen gehannes met tepelhoedjes en nauwelijks hoeven kolven.

8. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Mijn zoon is met 32 weken geboren en ligt nog in het ziekenhuis. Zit nu in week 36 qua zwangerschapsweken.
    Wilde eerst geen borstvoeding gaan geven, maar omdat ons mannetje zo vroeg is geboren ben ik het toch maar gaan proberen. Het gaat op zich goed, maar het is ongeveer 50 cc per keer. Ons mannetje krijgt sinds vandaag 60 cc. Dus ik heb niet echt genoeg. Hij krijgt borstvoeding via de sonde 4 x per dag. 1 keer per dag proberen we hem aan te leggen aan de borst. Hij drinkt met tepelhoedje 20 cc en 3 keer per dag een fles. De fles drinkt hij meestal wel leeg.

Kolven is nou niet echt mijn favoriete bezigheid. Maar dit is het beste voor hem! Inmiddels zo moe, dat ik s nachts door de wekker heen slaap en dan niet kolf. Ik zal vannacht twee wekkers zetten. Het gereis naar het ziekenhuis kost veel energie.

9. Cathaleya

Cathaleya Lid

24 jan 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al 12 weken aan het kolven. Dochter drinkt nog via sonde en zal ook zo meegaan naar huis. Thuis zal ik dan afgekolfde melk met de fles geven en pas als ze wat groter is de borst aanbieden ( conditie is nog niet zo goed)

10. Wennes140

Wennes140 Lid

9 nov 2011
    69
    0
    0
    Ja zo heb ik dat ook gedaan inderdaad. Ik sliep ook vaak door de wekker heen voor tr kolven.

Cataleya gaat jouw dochter naar huis met een sonde? Ik dacht dat ze pas naar huis mochten wanneer ze alle voeding zelf kunnen drinken. Dat was bij ons ten minste zo.
    Hoe lang blijft de sonde er thuis nog in dan?

11. Cathaleya

Cathaleya Lid

24 jan 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ wennes, ik eis haar op zodra ze monitorvrij is. Het is nog steeds mijn kind en laat sondevoeding nou niet het meest moeilijke ding zijn. Zie mijn andere reactie bij prematurentopic. Ik heb al met de arts besproken om haar mee te nemen ( ergens volgende week,hoop ik).

Zodra ze thuis is kan ik rustig gaan oefenen met de fles. In het ziekenhuis hangt her per verpleegkundige af of ze de fles krijgt of niet. Sommige hebben er geen geduld voor en zetten gewoon meteen de sondevoeding in.

Oh ja niet citeren aub.

12. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wij mochten zoontje ook mee nemen met sonde, ze zeiden bij ons dat het vaak voorkomt dat kinderen thuis bij de ouders sneller van de sonde af is dat als ze in het ziekenhuis moeten blijven. dat kindjes binnen een week gewoon drinken, nou dat heeft bij ons wat langer geduurd.
    ik wilde graag dat hij gelijk aan de borst zou drinken maar merkte dat de fles beter ging en tja als je moet kiesen tussen kolfen en sonde er uit of rechtstreeks maar met sonde ondersteuning is de keus snel gemaakt.

ik merkte wel dat ik toch een soort schaamte had om in het openbaar te voeden en greep daardoor snel naar de fles maar hij is een flesweigeraar geworden, live is blijbaar toch lekkerder :D

Inmiddels wordt hij volgende week zaterdag 1 en kan drinken als de beste :D:D

13. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Dochtertje is geboren met 28+6 ik heb altijd gezegd ik wil borstvoeding proberen lukt het mooi anders jammer. Maar toen Norah eerder werd gehaald heb ik er alles aan gedaan. Ben 8 weken lang fulltime aan het kolven geweest. Maar helaas wilde de productie niet omhoog :( Wel heeft Norah paar keer live gedronken en dat waren hele mooie momenten. Na 8 weken ben ik gestopt omdat ik het niet meer trok om fulltime te kolven en dan maar 2 of 3 voedingen te hebben per dag.

Deel Deze Pagina