Mamamadelon. Ik snap je helemaal, ik heb dat ook! Ik heb er gewoon iets tegen, als kind al, kan niet eens uitleggen wat precies. Het roept een heel naar gevoel bij me op. Dat gaat niet weg door veel te lezen dat het zo goed is. En van mensen die me pushen gaan mijn haren overeind staan. Mijn zus, broer en ik hebben geen van drieen borstvoeding gehad en we zijn kerngezond. Ik heb er een goed en eerlijk gesprek over gehad met mijn verloskundige en zij zegt zelf dat het de laatste tijd lichtelijk overdreven begint te raken met de. Borstvoeding is het beste maar pal daarachteraan komt kunstvoeding. tegenwoordig versterkt ook kunstvoeding het imuumsysteem. Als jij je er niet prettig bij voelt, geef dan de fles. Liever de fles met veel plezier dan met grote tegenzin de borst. Hierboven werd beschreven dat het laten slagen van borstvoeding bijna altijd aan jezelf ligt. Niet helemaal waar maar ik begrijp wel wat zij ermee bedoelde. Als je niet 200% achter het geven van borstvoeding staat is de kans van mislukken veel groter. Anyway, als je het echt niet ziet zitten voel jezelf dan niet schuldig. Ik ga 100% voor de fles, ik ga het ook niet eerst proberen. Ik ken mijzelf veel te goed. Bij mij is de familie komen geen allergieen voor dus dat maakt de zaak ook weer wat makkelijker. Niet dat bortvoeding dat altijd kan voorkomen trouwens. Overigens is dit geen protest tegen borstvoeding hoor, voor dames die het willen en bij wie het lukt, fijn voor jullie! Ik zou zeggen denk erover na en beslis wat je wilt. Probeer het als je wilt en zo niet, trek je dan niks aan van anderen. Het is jou lichaam, jou kind en jou keuze. Groetjes Priscilla
Mamamadelon. Ik snap je helemaal, ik heb dat ook! Ik heb er gewoon iets tegen, als kind al, kan niet eens uitleggen wat precies. Het roept een heel naar gevoel bij me op. Dat gaat niet weg door veel te lezen dat het zo goed is. En van mensen die me pushen gaan mijn haren overeind staan. Mijn zus, broer en ik hebben geen van drieen borstvoeding gehad en we zijn kerngezond. Ik heb er een goed en eerlijk gesprek over gehad met mijn verloskundige en zij zegt zelf dat het de laatste tijd lichtelijk overdreven begint te raken met de. Borstvoeding is het beste maar pal daarachteraan komt kunstvoeding. tegenwoordig versterkt ook kunstvoeding het imuumsysteem. Als jij je er niet prettig bij voelt, geef dan de fles. Liever de fles met veel plezier dan met grote tegenzin de borst. Hierboven werd beschreven dat het laten slagen van borstvoeding bijna altijd aan jezelf ligt. Niet helemaal waar maar ik begrijp wel wat zij ermee bedoelde. Als je niet 200% achter het geven van borstvoeding staat is de kans van mislukken veel groter. Anyway, als je het echt niet ziet zitten voel jezelf dan niet schuldig. Ik ga 100% voor de fles, ik ga het ook niet eerst proberen. Ik ken mijzelf veel te goed. Bij mij is de familie komen geen allergieen voor dus dat maakt de zaak ook weer wat makkelijker. Niet dat bortvoeding dat altijd kan voorkomen trouwens. Overigens is dit geen protest tegen borstvoeding hoor, voor dames die het willen en bij wie het lukt, fijn voor jullie! Ik zou zeggen denk erover na en beslis wat je wilt. Probeer het als je wilt en zo niet, trek je dan niks aan van anderen. Het is jou lichaam, jou kind en jou keuze. Groetjes Priscilla
Sanny, ik vind dat iedereen moet doen waarvan zij denkt dat bij haar past en wat het beste voor haar is. Ik besef wel dat je weet dat BV het beste is hoor en ik weet ook dat de topicstartster dat weet. Maar IK kan mezelf niet voorstellen dat het gevoel van een naar idee, of gefriemel aan de tepel ( ik noem maar wat ) zwaarder weegt dan de beste keuze in babyvoeding. Ik probeer altijd zo netjes mogelijk mijn mening over BV te geven, en probeer niemand voor het hoofd te stoten, maar de feiten blijven de feiten.
@Angelina ik zal je proberen uit te leggen hoe ik t ervaar: ik wordt letterlijk misselijk als ik een vrouw BV zie geven. Van t idee BV te geven krijg ik kippenvel. Dat is zo'n oergevoel. De meesten weten gelijk zeker ik geef BV, zo'n zelfde gevoel heb ik over FV. Ik ben ook absoluut niet tegen BV geven, t is t beste en t meest natuurlijke, maar t gaat tegen mijn natuur in. En ik weet dondersgoed dat BV beter voor mijn kindje is, maar anders had ze een doodongelukkige moeder gehad. En nu zijn moeder en baby beiden tevreden en daar gaat t toch om?
hoi ik ben het volledig met oa smoekie eens. meid als jij het niet fijn vindt om met bv te beginnen dan geef je gewoon lekker de fles! en ik vind dat jij je daar geen seconde schuldig over hoeft te voelen! die kleine wordt echt wel groot zonder borstvoeding! ik heb zelf een borstverkleining gehad en geef daarom de fles. tja ik had wel bv kunnen proberen, want het was niet zeker of het zou lukken of niet maar ik had er geen zin in. ook ik voel me er niet fijn bij om mijn eigen kindje aan mijn borst te hebben, vind het een heel raar en vervelend idee! ben blij dat we gelijk voor de fles gekozen hebben! ach en antistoffen, die krijgt onze kleine wel op een andere manier, lekker spelen met onze huisdieren, lekker naar het kdv en niet te moeilijk doen over bijv spelen in een zandbak. wel wil ik nog even kwijt dat het jammer is dat bv vaak zo opgedrongen wordt, als iemand toch niet wil! tegenwoordig krijg je als moeder zijnde onderhand een schuldgevoel als je kv geeft en dat slaat echt nergens op, zou niet zo moeten zijn. durf trots te zeggen dat ik blij ben dat wij onze jongen een fles geven, hij ligt net zo gezellig bij me en heeft lekker veel rust. (je hoort me nu niet zeggen dat dit bij bv niet zo is) zo ff mijn hart gelucht! joyce
Sanny, jij dus ook! Dezelfde "aandoening" haha. Ik heb dat ook echt. Ik krijg er de kriebels van en kan niet uitleggen wat er door me heen gaat als ik me voorstel dat zelf te moeten doen. Een vriendin van mij is een tijdje geleden bevallen en natuurlijk ben ik lekker vaak langs geweest maar als zij gaat voeden ga ik even op het balkon staan. Ik word er gewoon misselijk van! Raar maar waar. En Angelina zoals jij, die wel graag borstvoeding geeft dat niet kan begrijpen is het voor mij een beetje omgekeerd snap je? Groetjes Priscilla
Sanny en Priscilla: Inderdaad wilde ik net het omgekeerde zeggen 8) Ik heb een vreselijke weerstand tegen KV. Begrijpen doen we het niet nee, jullie mij niet, en ik jullie niet Ik kan me niet inleven inderdaad. Maar ik respecteer ieders keuze uiteindelijk hoor Maar als ik ergens twijfel bespeur over BV/KV dan geef ik graag mijn mening over BV. Ik wil dat alle babies het beste krijgen, en daar zet ik me dan graag voor in Ach, dit zijn één van die discussies waar noooooit een einde aan komt, maar dat hoeft ook niet. Ik stel het op prijs dat jullie uitleggen hoe het zit met die weerstand tegen BV. Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan.
wauw dank jullie wel weer! kijk weet je wat het ook is,ik kan het wel een paar dagen proberen,maar er is me ook verteld dat het een tijd kan duren voordat alles goed op gang is gekomen etc. dus de eerste dagen is volgens mij toch afzien. ach ik weet het allemaal niet meer hoor,donderdag moet ik weer naar de verloskundige en dan heb ik het er met haar over. en wat me ook irriteerd is dat als ik borstvoeding zou gaan geven ik mn kindje van de kraamverzorgster geen speen mag geven. Terwijl ik daar weer hele positieve verhalen over hoor.
@Angelina ik kan best begrijpen dat iemand BV geeft. Ik heb echt niet zo iets van waarom geef je in godsnaam BV Maar zo'n gevoel is heel moeilijk uit te leggen omdat het puur een gevoelskwestie is en niks met het verstand te maken heeft. Ik hoop dat je nu wat meer inzicht hebt in waarom sommigen FV geven. En dat je nog 1000 keer kan zeggen dat BV beter is, maar dat t in t geval van Priscilla en mij er niks mee te maken heeft.
Nogmaals TS vroeg niet om een mening in deze, ze vroeg of er meerdere vrouwen waren die hetzelfde hadden (die gevoelens) niet wat jouw (lees jouw in het algemeen) mening is en waarom jij vindt dat iedere vrouw het zou MOETEN proberen..... ik zeg daarbij trouwens niet dat het niet gezegd mag worden of borstvoeding wel of niet de beste keuze is want die vraag staat buiten kijf, en is niet aan de orde.... of je wel of niet met mij in discussie gaat moet je zelf weten, ik geef enkel een reactie op jouw antwoord waar hier niet om gevraagd werd... ik geef mijn reacties altijd op wat er geschreven wordt en kijk daarbij niet door wie een reactie geschreven is , dat zou ik wel heel erg kinderlijk en zwak van mezelf vinden met zulke opmerkingen stuit je dus heel veel mensen letterlijk en figuurlijk tegen de borst, je hebt het over respect voor ieders keuze, maar dat laat je met deze opmerking niet zien... TS weet zelf dondersgoed dat als je beide gaat afwegen bv voor het kindje net iets beter zal zijn, en zij heeft ook niets tegen bv of vrouwen die bv geven, maar zij heeft persoonlijk en voor haar gevoelsmatig iets tegen het (zelf) geven van.... dat is gewoon iets gevoelsmatig waar niemand iets aan kan veranderen laat staan veroordelen.... er zijn daarbij menig vrouwen die wel bv zouden willen geven maar niet kunnen geven die zitten echt niet te wachten op opmerkingen van andere vrouwen dat ze zo falikant tegen fv zijn die hebben geen keuze..
De eerste tijd met borstvoeding is volgens mij best zwaar, je 'moet' om de 3 uur wel aanleggen, ook 's nachts, totdat het goed op gang gekomen is. En een speen is inderdaad niet verstandig, alleen kan je met borstvoeding ook troosten, ik vind het een voordeel, een ander misschien een nadeel. Ik wil dus ook borstvoeding gaan geven, ik snap de gevoelens van sommige op zich wel, over dat ze het een rotgevoel denken te gaan vinden, dat heb ik ook wel een beetje, maar niet zo erg. Ik wil het graag gaan proberen en dat gevoel valt of misschien wel mee en anders hoop ik dat het went. En over de antistoffen, wat een kind meekrijgt vanuit de borstvoeding is wat anders dan antistoffen zelf aanmaken. Als ze die moeten aanmaken, worden ze over het algemeen eerst een beetje ziekjes, antistoffen uit borstvoeding voorkomen juist dat ze ziek worden.
meid doe gewoon wat jou goedunkt, en over de kraamverzorgster nog even dit...tis jouw kindje, jij bepaalt uiteindelijk hoe jij het gaat doen...wil jij het een speen geven, geef jij het lekker een speen, daar heeft zij niets over te vertellen...en al helemaal niet in de zin van MOGEN... ik heb die van mij altijd de duim elke keer aangereikt in de hoop dat ze die zouden pakken ipv dat "gemartel" met een speen, want met de 1e is die duim dus niet gelukt, die had dus die speen maar o wee als die hem kwijt was (wat een ellende) vandaar dat ik zeg probeer telkens het duimpie te geven want die raken ze niet kwijt he en bij de kleine meid is het wel gelukt, die had waar ze ook was overal haar duimpie bij de hand (zowel links als rechts maakt haar niets uit ) kleine jongen was met 10 mnd van die speen af dus die heeft er gelukkig niet lang "aan gezeten" je moet er wat bv van uit gaan dat je eerst Colostrum hebt daar zitten meer eiwitten en mineralen in maar minder vetten, en pas na een dag of 10-14 je bv gaat veranderen naar de "normale" moedermelk... in ieder geval, doe wat je goeddunkt meid, en let niet te veel op meningen van andere waar jij je misschien schuldig door zou kunnen gaan voelen, want dat is totaal niet nodig... succes
Ik heb juist liever de speen dan haar duimpje. Nou er gaan dagen voorbij dat ze helemaal geen speen wil. Ze is meer met haar duimpje bezig. Tis af en toe meer haar hele vuist wat ze in haar mond probeert te stoppen, maar ze is iig lekker bezig Dus die kleintjes geven zelf heel goed aan of ze liever een speentje of een duimpje willen Maakt je niet druk om wat de kraamverzorgster wil, die gaat na een week weer weg en daarna doe je toch wat je zelf goed lijkt.
Smoekie alsjeblief zeg! Ik zei: Ik heb weerstand tegen KV omdat iemand anders aangaf dat zij weerstand voelt wanneer een vrouw BV geeft in het openbaar. Het was een voorbeeld van weerstand over en weer. Of zou ik me nou ook aangevallen moeten voelen omdat iemand weerstand heeft tegen BV vrouwen in het openbaar Smoekie jij stookt te graag.
Ik heb een hoog aaibaarheidsfactor hoor 8) Mamamadelon, ik denk dat je er wel uit gaat komen Ik zal mij stilletjes terugtrekken uit dit topic, ik wens je veel succes bij het maken van een keuze, en veel succes bij de rest van je zwangerschap en bevalling natuurlijk
Ik ook, weet totaal niet waar het vandaan komt/kwam, maar ik zag/zie het totaal niet zitten. Gelukkig heb ik een man die het helemaal met de beslissing fv eens is dus dat scheelde natuurlijk ook een eind. Mijn moeder en schoonmoeder kennen mij kennelijk zo goed dat die er nooit over zijn begonnen en het eerste wat ik van hun kreeg was dan ook een fles en zo'n houder voor de melkpoeder Je hoeft je dus echt niet te schamen hiervoor hoor. Mijn advies, Volg gewoon je hart . Groetjes anita
Angelina; thnx! gelukkig staat mijn vriend wel achter me,die vind ook dat ik moet doen wat mijn hart me ingeeft. ik ben er uit! ik ga op de FV!
Ik heb alle antwoorden niet gelezen,want ik heb al zo'n voorstelling ervan welke antwoorden er tussen zullen staan . Als jij je echt niet prettig bij bv voelt, moet je gewoon lekker fv gaan geven hoor! Bij mij is bv niet gelukt, omdat ik een borstverkleining heb gehad, maar ik neem jou echt niets kwalijk hoor! Iedereen moet zelf weten wat ze willen geven en ondanks wat de bv maffia af en toe je willen laten geloven: fv is nog steeds geen vergif wat je geeft . Wat je zegt over het speentje: het klopt wel dat je beter nog geen fopspeen kunt geven als je net met borstvoeding bent begonnen, omdat je kindje anders verward wordt met de tepel en daarom zou de borstvoeding niet goed kunnen lukken. Dat is de reden waarom ze een fopspeen afraden. Maar het is en blijft jouw kindje, als jij die fopspeen wilt, geef je het gewoon! Gewoon sterk in je schoenen blijven staan! Het is jullie kindje en de rest kan in de boom gaan hangen als ze met jullie keuzes niet eens zijn!