borstvoeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamamadelon, Oct 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    en dan nog een vraagje,wat moet ik allemaal in huis halen voor flesvoeding?
    ik heb 2 flessen,een gewone en èèn van difrax met een s-vorm
    ga morgen flesvoeding halen; friso
    heb 2 difrax spenen ;dental small
    2 gewone fopspenen met tekst
    een Bibi silicone speen varia 1-2-3 (?)

zat allemaal in baby paketten.
    moet ook nog een flessenwarmer en sterieler kopen dan...

iemand nog meer tips?

(ik ben wel lastig hè) :D

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    TS mag toch wel van een helder verstand uitgaan wbt de reacties die er gegeven worden? :D

Dus je zult ongetwijfeld wel begrijpen hoe zij dat bedoelde!

En nee jij hoeft je zeer zeker niet aangevallen te voelen omdat zij die gevoelens heeft….dat zijn ieders eigen gevoelens…enige wat ik hier aangaf en wat jij nogal hoog opneemt is dat zij niet om meningen vraagt maar of er vrouwen zijn die hetzelfde ervaren als zij niks meer niks minder, dat jij er dan van maakt dat ik graag stook? Is jouw mening die ik niet met je deel simpel.

Maar ieder zijn eigen mening wat dat betreft….. :D

Kan wat dat betreft hetzelfde over jou zeggen…jij opent een nieuw topic met de vraag of je nog wel mag zeggen dat bv het beste is voor het kind…

Antwoord daarop is natuurlijk simpelweg ja, maar tis maar net hoe je zoiets brengt….

Dat topic openen naar aanleiding van dit topic zegt wat dat gestook betreft meer over jou dan over mij…. :D

je voelt je hier ergens beledigd omdat je wordt aangesproken op het feit dat iemand vraagt of andere vrouwen hetzelfde hebben en niet naar de meningen wat er beter is bv of kv want die vraag staat (nogmaals) buiten kijf….

Waarom iemand proberen over te halen bv te geven terwijl het diegene haar eigen keuze is dit wel of niet te doen….daarmee kleineer je in mijn ogen diegene die er zo te lezen al schuldgevoelens genoeg over heeft….. :(

Dan kun je wel zeggen hoe kan ik iemand schuldgevoelens aanpraten als diegene voor 100% achter die keuze staat…tuurlijk kun je iemand daar wel schuldgevoelens mee aanpraten….diegene heeft waarschijnlijk al moeite genoeg om die beslissing te nemen en dan kom jij (en andere) met opmerkingen om de bocht dat ze het minsten zou MOETEN proberen…

Geef als daar om “gevraagd” wordt jouw mening en waarom jij denkt en vindt dat iemand dat zou moeten, maar houd je “mening” ter zijde als dat niet gevraagd wordt….

Ik heb zelf 2x geprobeerd bv te geven, maar jammer genoeg had ik er gewoonweg niet genoeg voeding in zitten om ervoor te zorgen dat de kleine voldaan was na het eten…moet ik dan maar gewoon door tobben omdat er vrouwen zoals jij zijn die zeggen dat je het “moet” doen…

Nee ik heb het geprobeerd, en ik wil het beste voor mijn kind, en als bv geven niet lukt of je wil of kan om een andere reden geen bv geven is kv een super alternatief waarvan al ettelijke keren wetenschappelijk bewezen is dat kinderen die met fv zijn opgevoed niets te kort komen….

Ik ga het ook dit keer weer proberen en hoop met alles in me dat het dit keer wel zal lukken, maar lukt het niet zal ik me er niet schuldig over voelen want dan heb ik het gewoon geprobeerd…en ik heb 2 heerlijke kinderen rondlopen van inmiddels bijna 10 en 7 en het zijn 2 gezonde kids dus tja waarom een ander ervoor kiest om flesvoeding te geven is ieders eigen keuze waar wij (lees jij, ik, en wie dan ook) niets mee te maken hebben…. :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,938
    113
    Hee meid,

Ontzettend goed dat je een beslissing hebt gemaakt. Ik heb die na mijn bevalling moeten maken dan voel je je al niet zo als anders door alle hormonen, dat maakt het veel makkelijker.

De 1e dagen zijn idd het moeilijkst met bv, dus was het misschien idd niet zo slim van me om te zgg gewoon proberen als je er al zo tegenop ziet.

Ik ben blij dat je een keuze hebt gemaakt, dan komt het verder helemaal in orde. Laat niemand je beoordelen over wat jij voelt hoor!

Ik heb het in ziekenhuis heel erg gehad toen ik stopte met bv, ik kreeg toch commentaar over me heen, was helemaal in tranen, terwijl ik er echt niets aan kon doen.

Probeer je niks aan te trekken van mensen die je veroordelen hoor! Bv is misschien iets beter dan KV, maar je kindje wordt echt niet minder van KV. Bovendien is een gelukkige moeder ook erg veel waard hoor!

Ik gebruik de difrax flessen met kersppeen maat s.
    Daar heb ik er 2 van. Verder heb ik van difrax ook 2 combi fopspenen, want die dentalspeentjes wilde mijn mannetje de eerste tijd niet pakken.

Ik zou niet teveel voeding kopen, gewoon eerst 1 pak en dan proberen hoe het straks bevalt. Ik ben namelijk overgestapt van friso normaal naar friso comfort vanwege spugen en zo zijn er nog meer dingetjes.

Sorry voor mijn lange verhaal hoor.

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    voor het eerste begin is dat wel genoeg meid...zodra je eenmaal gewend bent aan fv geven merk je vanzelf wanneer andere spenen nodig zijn en wanneer je nieuwe flesjes moet gaan kopen....

je hoeft niet perse een flessenwarmer in huis te halen hoor...tis gewoon wat je jezelf aanleert...

een sterieler kopen? waarom? flessen simpelweg uitkoken in een grote pan is meer dan genoeg.....en net zo snel ;)

gr.smoekie

5. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ja, bv roept altijd hele discussies met zich mee. Toch wou ik nog 1 ding zeggen tegen mensen die er een ferm 'oergevoel' tegen hebben. Ik denk dat we allemaal in het leven wel al eens iets gedaan hebben, waar we achteraf ongelooflijk blij mee waren. Daarom vind ik het toch op zijn minst de moeite om bv een kans te geven... Ik vind het moeilijk te zeggen dat ik iets wat ik nog nooit heb gedaan niet wil doen...

6. Sanny

Sanny Niet meer actief

Heb de avent starterset gekocht en later nog 2 grote flessen bij gekocht. Heb ook van avent een flessenwarmer, nooit gebruikt, ik gebruik de magnetron. Ik heb wel de magnetron sterilisator en ik vindt t ontzettend makkelijk, vindt uitkoken zo'n gedoe.
    Van fopspenen heb ik alle merken geprobeerd, maar mevrouw wil alleen maar Bibi.
    Ik gebruik trouwens vanaf t begin friso, gewoon de normale en t bevalt prima.

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Smoekie je hebt PB

8. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ik ben blij dat we hier in nederland kunnen kiezen. En waarom zou ik BV proberen als ik t idee alleen al verschrikkelijk vindt? En ik ben onzettend blij dat ik me niet heb over laten halen(en dat is regelmatig geprobeerd) en toch mijn zin heb doorgedrukt. Ik weet 100 % zeker dat ik doodongelukkig was geworden als ik BV zou geven. Waarom moet iedereen BV proberen, niet iedereen is hetzelfde dus leven en laat leven zou ik zeggen.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,938
    113
    en idd een sterilisator en flessenwarmer heb ik niet in huis, uitkoken in een pan en het water opwarmen in de magnetron werkt hier prima!

10. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Tuurlijk is het goed dat je kan kiezen, ik vind het jammer om op voorhand te zeggen dat je niet wilt. Ik snap je wel hoor, ben ook blij voor de flessenkindjes dat flessenvoeding zo veel verbeterd is, maar hoe kun je nu 100% zeker weten dat je doodongelukkig zou geworden zijn door bv te geven? Ieder zijn keuze, dus begrijp me niet verkeerd, ik heb het in vele situaties moeilijk als mensen hun 'idee' op voorhand vast staat. Ik probeer graag iets voor ik er een opinie over heb...

11. Sanny

Sanny Niet meer actief

@Lilya zoals ik mijn vorige posts al heb proberen uit te leggen, wordt ik letterlijk misselijk van t idee van BV. Als ik een plaatje ervan zie, ik wordt er niet goed van.
    T gaat niet om een idee of een mening, t gaat puur om een gevoel. Nu kan je nog uren zeggen dat BV beter is dan FV, daar geef ik iedereen gelijk in, maar toch wil ik t niet. De VK heeft op allerlei manieren geprobeerd mij over te halen, maar alles in mijn lijf schreeuwt nee ik wil t niet.
    Ik neem aan dat er vast wel dingen zijn waarvan jij zeker weet dat je t niet wil. Nu zeg jij dat je graag alles probeert voor je een mening vormt, dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Heb jij wel eens een abortus "geprobeert" of een teen afgesneden alleen om t uit te proberen? Dit zijn hele extreme voorbeelden en ik wil hiermee niemand voor t hoofd stoten, maar ik probeer hiermee duidelijk te maken hoe sterk dat gevoel bij mij is(en door dit topic weet ik dat ik niet de enige ben). Daarom kan ik echt met zekerheid zeggen dat ik nooit BV wil proberen.

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    De uitzet voor flesvoeding.

Ik ben uiteindelijk (na het proberen van verschillende flessen) geeindigd met een difrax fles.

Ook met spenen is het gewoon uitproberen, uiteindelijk zijn we geeindigd met de anti lek speen van de nuby :)

Kylian wilde in het begin wel graag een speen maar toen hij zo'n 2,5 maand was had hij er helemaal geen behoefte meer aan.

Een flessenwarmer hebben we (maar meer omdat deze ook in boot/auto te gebruiken was en in ons geval dus makkelijk was) thuis maar in huis heel weinig gebruikt.

Als je Friso voeding gebruikt, kun je op hun site ook zo'n bewaardoos bestellen/aanvragen.

Een magnetronsterillisator vond ik erg handig, gebruikte het dan ook elke dag.

De eerste tijd hebben we de flessen gewoon opgewarmd in de magnetron, totdat Kylian in het ziekenhuis had gelegen en ik het cb had gebeld voor een voedingsadvies (was het er niet mee eens dat het zh Kylian zo van 5 naar 4 flessen en geen groente en fruit meer)
    Toen bleek dat als je je flesvoeding met kokendwater klaar maakt en het daarna laat afkoelen tot drinktemp (duurde ongeveer 25 min) het johannesbroodpitmeel wat in de Friso comfort zit, beter vocht op neemt en de voeding dus dikker wordt en zodoende meer zit.

zo'n torentje om je poeder in te doen is ook erg makkelijk voor als je een keertje op visite ofzo gaat.

Groetjes Anita

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Dus als een kindje de fles krijgt dan heet het een flessenkindje, hoe heet een kindje dan als het de borst krijgt ?

Groetjes Anita

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    borstenkindjes? ;)

15. Priscill

Priscill Actief lid

Aug 7, 2007
    151
    0
    0
    Nou ik ga ook lekker een flessenkindje maken straks... :)

Ik ga de borst ook niet proberen en ik laat me ook door niemand overhalen.

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    ff een tippie tussendoor voor ts.
    wacht even met het kopen van een sterilisator, ik had hem ook gekocht en wat bleek vlak voor dat onze kleine geboren was waren de regels omtrend fles voeding veranderd.
    ik hoef de flessen niet meer te steriliseren of uittekoken.
    gewoon afspoelen met warm water en dagelijks in een sopje.

misschien dat je het anders even na kan vragen, is zonde als je hem niet nodig hebt en je koopt hem toch!

liefs joyce,

enne goed dat je je gevoel volgt, dat is het belangrijkst ook als die kleine er dadelijk is. je mag trots op jezelf zijn. ;)

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ? niet meer uit te koken? dat zou ideaal zijn,maar eerst maar even navragen!

ik heb zo`n Friso bewaardoos,die zat in zo`n pakket,en omdat ik veel positieve verhalen over Friso heb gelezen begin ik dan met Friso,even kijken hoe het bevalt!

1 ding is zeker,ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt,voel me een stuk relaxter!

mijn vriend en ik hebben net bij de Bas van der Heijden flessenvoeding gehaald ;)

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ? niet meer uit te koken? dat zou ideaal zijn,maar eerst maar even navragen!

ik heb zo`n Friso bewaardoos,die zat in zo`n pakket,en omdat ik veel positieve verhalen over Friso heb gelezen begin ik dan met Friso,even kijken hoe het bevalt!

1 ding is zeker,ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt,voel me een stuk relaxter!

mijn vriend en ik hebben net bij de Bas van der Heijden flessenvoeding gehaald ;)

19. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ik zelf vindt t prettiger om t wel elke dag te steriliseren. En met een magnetron sterilisator vindt ik t een kleine moeite.
    Je mag tegenwoordig ook kraanwater gebruiken, maar ik kook water en dat laat ik afkoelen en bewaar t in de koelkast. Ik ken mensen die de flessen niet steriliseren en gewoon kraanwater gebruiken en met die kindjes gaat t ook prima. Dus doe gewoon wat jij prettiger vindt. Je moet er toch een beetje je eigen weg in vinden en dat komt echt vanzelf.

En zullen we die flessen en borstenkindjes maar achterwege laten. T zijn gewoon baby's alleen de 1 krijgt BV en de ander FV, vindt flessenkindjes zo'n raar woord ;)

20. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Ik ga in december bij de thuiszorg een cursus volgen. Weet ik er weer wat meer over ;) Misschien een tip!

Share This Page