Hallo allemaal Dl van 19 mnd is altijd een slechte slaapster geweest.momenteel gaat het beter dan ooit en word ze 3x wakker. Ze slaapt naast me in een cosleeper. Minder vermoeiend voor ons beide. Als ze wakker word drinkt ze bij me en slaapt dan weer verder (ik leg haar dan weer terug in de cosleeper) Maar...ik wil daar toch ook een keer van af. Maar hoe??? Ik kan hele elle lange dramanachten nu niet aan maar op een of andere manier zou dit toch moeten veranderen. Wie heeft er tips? Ik moet het overigens alleen doen dus heb niemand die snachts even alles over kan nemen helaas. Bedankt alvast
Hier wilde de jongste op die leeftijd ook vaak snachts.ik ben gaan zeggen dat het op was als ze snachts kwam.eerst 1 nachtvoeding en later bij de andere.en dat ze wel bij mij mocht knuffelen en/of uit haar beker drinken.dat is wel een beetje drama geweest maar na een kleine week sliep ze snachts beter.ze mocht dan wel bij het opstaan en met s'avonds naar bed gaan drinken.
aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken.. slaap jij ook samen? Ik ben wel een beetje 'bang' dat dl écht honger heeft want ze dri kt echt beide kanten helemaal leeg. (Ze zegt dan zelf 'op'
Wij hebben bekertje water en rijstwafel geboden. Beetje karig maar voldeed hihi. Na een paar weken vroegen ze steeds minder om voeding. Was niet zo interessant meer. In het begin hadden ze wel trek dus vandaar de rijstwafel. Toch iets in de maag.
Sliepen ze na die tijd ook door? Ik twijfel of mijn dochter wakker word van de honger of dat ze het gewoon fijn vind om aan de borst te liggen. Heb jij dit zelf gedaan bij je kinderen? Of je man?
Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer. (Gaat nu bijna naar haar eigen kamer)ik heb niet gemerkt dat ze echt honger had maar meer even de behoefte om dicht bij me te zijn.
Hier ben ik begonnen met bij de avondvoeding of de latere op de avond voeding uit te leggen dat we nu gaan slapen en in de ochtend boterham gaan eten. Ene nacht werkt het beter dan de andere. Zoon is 20 maanden en hij dronk lange tijd 1x per nacht maar afgelopen week vond hij iedere 2-3 uur drinken wel fijn en dat was mij even teveel
Mijn man heeft de een gedaan die minder aan mij hing hihi en ik de ander. Was even pittig maar ging snel goed. Gelukkig vinden ze water prima als ze dorst hebben. En rijstwafels bij honger is ook goed. Ik heb veel samen geslapen. Nu nog ligt er bijna elke nacht wel eens dametje naast me tegen mij aan hihi.
Mijn dochter snapt heel goed als de borst "op" is dus dat zou een eerste stap kunnen zijn. Overdag accepteert ze dat ze gewoon "op" zijn en speelt ze verder..ze weet dat ze savonds voor het slapen krijgt. Snachts zal dit niet zo soepel verlopen ben ik bang. Kwestie van doorzetten denk ik? Zijn jullie kinderen daarna ook gaan doorslapen??
Helaas slapen ze niet door haha. Langzaam word hete beter. Maar Sanne wird altijd om 3 uur wakker snachts. Lotte soms. Dus voor doorslapen hielp het hier niet
Ik ben bang dat dat hier ook niet zo zal zijn. Dan is bv toch best handig he? Hmm... ik moet er nog even over denken geloof ik
Klopt. Ik baal wel eens dat ik gestopt ben. Maar het was met werk en voor mijn lichaam genoeg geweest. Anders had ik nog door gegaan. Zeker de nacht. Komt vast vanzelf goed. Hier ging het ook vanzelf. Het is soms niet wat je verwacht of zou willen laat staan wat de meeste mensen in de maatschappij er van vinden. Maar jij moet het doen of besluiten. Volg je gevoel dan kan je vaak niet fout zitten
Ik stopte alle keren met 1 jaar met het geven van BV, dus hier heb ik geen ervaring mee. Van de nachtvoedingen waren ze dan allang af. Wel met een klein mannetje dat tot 16 maanden bleef spoken 's nachts. Al mijn kinderen slapen op hun eigen kamer. Vanaf het begin. Een van de kinderen heeft tijdens de kraamdagen 2 nachten bij ons op de kamer geslapen, omdat hij op zijn eigen kamertje echt niet ging slapen. Daarna weer gauw naar zijn eigen kamer gebracht omdat wij niet meer sliepen door de geluidjes die hij maakte. Op vakantie sliep onze jongste van toen 6 maanden bij ons op de kamer. Hij sliep al heel jong door. Maar bij ons op de kamer werd hij ieder nacht wakker, en ik dus ook. Om hem weer lekker snel te laten slapen heb ik hem 's nachts gevoed. Eenmaal thuis sliep hij meteen weer door. En nee het is echt niet zo dat ik niet wakker wordt van zijn huilen. Ik denk dat het bij elkaar slapen er voor zorgt dat je sneller op elkaar reageert. en ja wat is nu lekkerder dan heerlijk tegen mama aan te kruipen en drinken te krijgen. Als ze op een eigen kamertje zou slapen zou ze misschien makkelijker doorslapen. Zeg ik nu dat jij dat moet gaan doen? Nee dat echt niet. Jij vind het fijn dat ze bij jou slaapt. Lekker blijven doen! Ze is al wat groter, als je echt met het voeden 's nachts wil stoppen zal je daar tijd in moeten investeren. Met haar afspreken dat ze 's nachts alleen nog water krijgt en dat consequent volhouden. Als ze overdag gewoon goed eet, hoeft ze 's nachts geen honger te hebben. Het zal misschien een paar moeilijke nachten worden, maar ik denk dat als je echt volhoud dat het nog wel eens mee kan vallen. Kies voor jezelf een dag uit waarmee je er mee begint. (een periode waarin je het niet druk hebt) Het weekend, je vakantie en doorzetten. Succes ermee!!
Hier was het stoppen met voeden snachts niet zo'n probleem. Ik zei inderdaad ook dat het op was, snapte ze heel goed en ze was nog wat jonger (15 maanden). Ik stopte overigens wegens zwangerschap. Maar... De nachten werden toen niet beter. Ze wordt nog steeds snachts wakker en wil dan alleen maar mama, vraagt niet meer om de borst maar wel om een knuffel. Ze wil dan ook niet meer in haar eigen bed maar slaapt verder tussen ons in. Stoppen met de nachtvoedingen betekent dus niet automatisch doorslapen.
Ik ben met 22 mnd gestopt met nachtvoeding. Ik was in die periode ook alleen. Had hele drama's verwacht maar na een week was het klaar en accepteerde ze water en knuffels. Doorslapen doet ze nu, 2 jaar (!!) later nog steeds niet