Regeldag overslaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dafje, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Ik heb een vraag over de regeldag.. Ons werd verteld dat baby's rond dag 11 een regeldag hebben. Maar inmiddels is onze kleine meid 14 dagen oud en hebben wij het idee dat ze de regeldag heeft overgeslagen. Dit denken wij omdat Fenna eerst alleen aan 1 borst dronk en sinds gisteren weer aan twee borsten. Ze drinkt nu dus weer langer (en dus ook meer melk?).

Kan het zijn dat ze de regeldag heeft gehad, maar omdat ik genoeg voeding heb dat ze dus niet elk uur of elke 2 uur hoeft te komen, omdat ik haar de tweede borst kon aanbieden die ze anders niet kreeg?

Ze is gisteren twee keer om de 2 uur gekomen, maar daarna weer gewoon elke 3 á 4 uur.

Groetjes Daphne

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    soms merk je aan een kind dat het ineens veel vaker op een dag wil drinken. dit valt dan ineens op en noemen ze regeldagen. vaak zie je dat dit bij veel kinderen rond dezelfde tijd voorkomt. echter er zijn kinderen die geen echte regeldagen hebben of die het iets later hebben. Dit is echter helemaal niet raar. wanneer je kind goed tevreden is, genoeg groeit en voldoende plast gaat het met de borstvoeding prima en raad ik aan om gewoon zo door te gaan.

3. Dank je oor je reactie! Ze poept en plast inderdaad voldoende...

Nu heb ik nog een vraagje: Fenna drinkt heel goed, maar heb vaak het idee dat ze heel gulzig drinkt omdat ik veel voeding heb en een 'overactieve' toeschietreflex heb. Als ze dan loslaat zit haar hele toet onder de melk van waarschijnlijk de overvloed, dan geeft ze ook meteen melk terug. Als ik haar dan niet op mijn schouder leg met haar hoofdje dan gooit ze ongeveer de helft van de voeding er weer uit. Soms met rustige stroompjes, maar ook vaak met hele golven, waardoor echt alles wat in de buurt is onder de melk zit. Ze is dan ook huilerig en kan ineens hard gaan huilen en gooit ze haar hoofdje naar achteren in een verkrampte houding. Gisteren bleef na een voeding de stroom maar komen em gaf ze naar mijn idee alles terug. Na een half uur wilde ze dan ook weer drinken. Als ik haar na een poosje van mijn schouder haal komt de melkstroom alsnog, dus het heeft geen blijvend effect. Verde blijft ze na de voeding, als ze slaapt, ook voeding teruggeven. Dan heeft ze ook vaak echt stukjes/brokjes witte voeding in haar mondje.
    Mijn vraag is, kan dit kwaad? Ze blijft namelijk steeds zo huilen na een voeding en dat blijft een beetje zo tot aan de volgende voeding, maar dan iets minder..

Deel Deze Pagina