hoeveel cc afkolven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by meisje24, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Hallo dames,

Aangezien ik per volgende 2 daagjes p.w. aan het werk ga, wil ik graag weten hoeveel ik per flesje moet afkolven.
    Nu zit ik rond de 6 (soms 7) voedingen per 24 uur. Meestal drinkt ze maar uit 1 borst en dan zo'n 8 a 9 minuten, maar nu heb ik dus geen flauw idee hoeveel cc ze binnen krijgt natuurlijk.
    Hoeveel cc moet ik ongeveer per flesje kolven? Oja ze is nu 3.5 maandjes oud.

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    Ja dat kun je wel uitrekenen, maar mijn ervaring is toch dat ze uit de fles minder drinkt en dat het ook meespeelt dat iemand anders die fles geeft.... Ik zou gewoon voldoende meegeven (200cc) en dan eerst eens uitproberen, wel kleine beetjes opwarmen anders kun je het dus weggooien als ze het niet opdrinkt. Mijn dochter dronk rond 5 mnd ong. 180 cc en nu wel eens 220 cc, maar het verschilt zo enorm per dag dus ik zou het gewoon eens uitproberen als ik jou was!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Blijft toch even uitproberen... een algemene rekensom is:
    lichaamsgewicht in kilo's x 150 (ml)/aantal voedingen

Uitkomst is dus wat er per flesje in moet.
    Wat je zou kunnen doen om zeker te weten dat ze genoeg krijgt, is een extra flesje meegeven en als ze de fles met de hoeveelheid die je erin hebt, schoon leeg drinkt, kunnen ze op KDV/gastouder per flesje wat extra erin doen, of gewoon een extra drinkmoment inlassen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en met kolven... gewoon kolven totdat je borst(en) leeg is/zijn op de tijden dat je normaal voedt :)

5. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Thanks dames voor de antwoorden. Ik ga eerst maar eens proberen wat ik uit mijn borsten kan krijgen, ga vanmiddag de elektrische kolf kopen dus ben benieuwd :).

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je gaat nu een kolf halen zeg je. Heb je dan wel al eens geoefend met een flesje ?

7. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Jawel hoor dat heb ik een aantal keer gedaan. Maar ik gebruikte voorheen altijd een handkolf, alleen duurde dat een eeuwigheid om er een vol flesje uit te krijgen, dus vandaar de elektrische kolf.
    Flesje heb ik wel een aantal keer gedaan dus, maar het loopt nog niet helemaal soepel. Ze drinkt het wel, maar kijkt er wel heel vies bij en verder speelt ze veel meer de speen.

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als je een kolf gaat kopen wil ik je er een aanraden hihi avent kolf die zijn super fijn en echt geluidloos
    ik geef nu bijna 9 maanden de borst met veel liefde en heb er echt geen spijt van dat ik de avent kolf heb gekocht
    en als je gaat kolven inderdaad heel je borsten leeg kolven
    15 min ieder als het je lukt
    succes en veel plezier...

Share This Page