Clusteren en spugen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey meiden,

Mijn kleine mannetje houdt wel van clusteren 's avonds.. al heb ik het idee dat hij wil zuigen en geen melk wil want zodra er melk komt laat hij los en wordt een beetje boos.
    Maar gaat daarna weer verder..
    Vervolgens spuugt hij zichzelf helemaal onder (en vannacht zijn bed) omdat hij gewoonweg te vol zit.
    Hij doet dit dus niet na elke voeding, alleen na "clusteren" of wanneer hij te dicht op elkaar wil drinken.

Word er een beetje onzeker van.. lees ik zijn signalen verkeerd? Ik denk altijd maar als hij niet wil dan drinkt hij niet.. maar ga daar aan twijfelen.

Hulpie?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    Dat deed mijn dochtertje ook vaak in het begin. Ik gaf dan als ze net nog had gedronken de 'lege' borst. Dan kon ze toch aan de borst en kreeg ze niet zo'n plens tegelijk binnen. Als ze daar niet meer tevreden mee was bood ik de andere borst aan.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep dat doe ik inderdaad ook, maar dan lijkt hij alsnog te veel binnen te krijgen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien een loze reactie hoor, maar al eens een speentje geprobeerd?

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    als het echt clusteren is wil ik geen speen geven.. als het echt alleen om het zuigen gaat vind ik het op zich geen slecht idee. hij heeft vanmiddag even een speentje gehad, maar het liefst heb ik geen speen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, snap ik helemaal hoor! Ben ook geen favo van speentjes.
    Hier mer ik in de avond dat Stijn wil zuigen (hij gebruikt mijn borst echt als fopspeen als het aan hem ligt). Hij krijgt dan dus een speentje.
    Nou ken ik dat clusteren ook helemaal niet hoor...hier is het echt zuigbehoefte.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan ik meteen aan jou vragen hoe dat clusteren er precies uitziet (ben nu bang dat ik iets verkeerd opvang aan signalen...)

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik zou dan toch een speen doen.....
    ik denk dat hij zo alsmaar teveel melk bij jou aanmaakt namelijk.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    misschien is het inderdaad alleen zuigbehoefte aangezien hij boos word als hij melk binnen krijgt.
    Mijn dochter had ook vreselijk zuigbehoefte en wilde het liefst mijn pink of tepel.
    Ze heeft dus nu een speen en gebruikt hem alleen om in slaap te vallen, daarna raakt ze hem kwijt.

Clusteren heeft ze in de 5e week gedaan en dan wilde ze wel echt drinken.
    Ze dronk dan 5 a 10 minuten en liet dan weer los voor een kwartiertje.
    Na een uur de ene kant heb ik afgewisseld naar de andere kant.

Oh en darmkrampen werkte hier ook op de huilspieren en dan wilde ze ook zuigen.
    Ik las dan "honger" maar het was eigenlijk pijn in mijn buik dus ik wil iets om op te zuigen.

Moeilijk allemaal he

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik hier ook een tijdje geclusterd, maar op een gegeven moment was het ook steeds loslaten en dan weer huilen. Toen hebben zijn we ook de speen gaan geven en hebben we het "clusteren" genegeerd. Ik twijfelde namelijk of het dus wel clusteren was. Achteraf had hij 's avonds gewoon zijn huiluurtjes. Wel of niet aan de borst bleek eigenlijk geen verschil te maken.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja idd moeilijk en dan heb ik zijn broer 13 maanden gevoed hahahahah zo zie je maar dat geen kindje gelijk is.

dank jewel meiden.

Deel Deze Pagina