Borstvoedings info avond

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door poema, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik ga binnnenkort naar een informatie avond over borstvoeding. Iemand daar ervaring mee? Wat kan ik verwachten? Ik wil namelijk wel borstvoeding gaan geven, maar als het niet lukt wil ik het niet koste wat het kost gaan volhouden. Is zo'n informatieavond (in het ziekenhuis overigens) nuttig en neutraal of is dat echt de zogenaamde 'borstvoedingsmaffia' ;)?
    En is het handig om je partner mee te nemen? De mijne heeft er namelijk eigenlijk niet zo heel veel trek in...

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Neem hem mee....hij moet weten hoe belangrijk hij daarin is. Bv is namelijk, zeker in het beging, veel eisend van de mama. Het is belabgrijk dat hij je daarin steunt en het je wat gemakkelijker maakt. Hij geeft wel geen bv....maar in veel opzichten moet hij weten hoe belangrijk hij daarin is. echt.

Een advies die ik op de bv avond kreeg en die ik in me kop geprent had....bv is niet altijd leuk...zeker in het beging niet. geef niet bij de eerste beste tepel weigering op....dat doen baby ook wel eens bij een fles...na 6 a 7 weken wordt het ineens een stuk makkelijker ;) daty beloof ik je...je moet er even doorheen :rolleyes: **klinkt nogal afschrikkend....maar uit ervaring weet ik dat in die eerste periode veel dames de handdoek in de ring gooien...tewijl fles ook wel eens niet lekker loopt**
    Ik had een bv avond bij de vk...dat was minder "maffia" ...dus geen idee. Maar ik heb er veel van opgestoken ;)

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi poema, ben je bang dat het "maffia" wordt in het ziekenhuis? Ik heb van mijn kraamzorg een bv info avond. Had het er van het weekend met mijn ouders over en vertelde aan mijn ouders dat ik bang was dat mensen zouden gaan zeiken als ik het niet kon,eerder wilde stoppen of als het pijn zou doen enz. Toen zei mijn moeder gelijk heel duidelijk als ze gaan zeiken en jij wilt het niet schop je ze lekker de deur uit! NIEMAND gaat jouw vertellen wat je wel of niet doet...Wat ik hier mee wil zeggen is dat je gewoon naar die avond meot gaan en alles wat jij belangrijk vindt dat sla je op en waar jij niet achter staat dat laat je langs je heen gaan. Dus als jij vindt dat ze te veel pushen dan moet je gewoon bij jezelf denken nou ik wil dat miss wel anders doen.
    Ik weet zelf niet of ik mijn vriend mee neem die is straks toch weer aan het werk en het zal voor hem nogal saai zijn om daar heen te gaan. Maar ik denk dat dat ook per persoon verschilt.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik ben niet echt bang dat het maffia is, maar dat hoor je wel eens. Dat ze in het ziekenhuis en bijvoorbeeld bij de kraamhulp er alles aan doen om je toch maar bv te laten geven... ook als het bijvoorbeeld echt niet gaat. Maar inderdaad, ik ga er open minded heen, hooop dat ik er iets aan heb en dan zie ik tzt wel of het echt gaat of niet. We zullen zien!

5. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Ik heb een cursus van 2 avonden gedaan bij een lactatiekundige.
    De eerste avond vond ik erg interessant, de tweede had ik beter thuis kunnen blijven. Natuurlijk promoten hun borstvoeding, maar net wat al eerder gezegd is..........neem op wat je zelf wilt en het is altijd jou keus.
    Mijn vriend is beide avonden meegeweest en heeft hier ook veel aan gehad, hij is wel degene die mij er door kan slepen als ik het ff niet meer zie zitten. Of als zelf aanleggen niet goed lukt kan hij het ook proberen.

Verder wil ik zeggen dat ik het ga proberen, maar zeker niet ten kostte van alles.......ik moet mij er wel prettig bij blijven voelen.
    en dat is ook het advies wat ik anderen mee wil geven.

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik deed een bv cursus, 3 avonden voor 15 euro, uiteindelijk ben ik er maar 2 keer heengeweest omdat ik niet tegen het gezanik kon over hoe goed borstvoeding wel niet is en hoe slecht kunstvoeding, verder hebben we alleen filmpjes gekeken.
    Mijn vriend is niet meegeweest, en er waren ook geen andere mannen. Op zwangerschapscursus hadden we ook een avond over borstvoeding, dat vond ik interessanter en daar was m'n vriend ook bij.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ben ook naar een bv-info avond geweest in het martiniziekenhuis in Groningen. De avond werd gegeven door een lactatiekundige van Samenzorg. We zijn daar samen heen geweest. We wisten al wel een en ander, heb weinig nieuws gehoord, maar als je nog niet zoveel weet is het wel nuttig. Ik vond niet dat het 'borstvoedingsmaffia' was. Je bent uiteindelijk zelf degene die beslist wel of geen bv te geven. Groetjes Saskia

8. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ook ik ben naar een cursus over borstvoeding gegaan die door een lactatiekundige werd gegeven. Ik heb er zeker veel van opgestoken en vond het een erg zinvolle cursus.
    In totaal duurde hij 2 avonden, hier werd alles over borstvoeding duidelijk en rustig uitgelegd. Veel dingen wist ik nog niet of ik stond er niet bij stil.
    Mijn man is overigens niet meegeweest, bij de cursus waren trouwens ook geen andere mannen aanwezig.

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Bericht verplaatst naar het onderdeel Voeding - Borstvoeding.

Groetjes, Wendy
    Moderator

Deel Deze Pagina